Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det vanligt att hästen får en hälta på frambenen i samband med dräktighet?
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: vippan
·
Avel Vad vet ni om honom? Hittade honom på welshponnyföreningens sida och han verkar vara en utmärkt kandidat till mitt anglosto :). Hon är...
Svar
16
· Visningar
2 780
Senast: athena
·
Avel Detta ämnet är egentligen en konstant debatt, men som återigen i samband med bruksprovet blossat upp. I krönikor, i bloggar och i...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 165
Senast: Elisabet Linnea
·
S
Avel Om man ska använda ett tyskt sto i avel, ska man registrera det då i det tyska förbundet? Jag sökte lite info om min hästs stam hos...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: QuickStar
·
Avel Är det någon som gjort det? Dvs åkt till Tyskland för betäckning med föl vid sidan om?
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: dobbis
·
Avel Var för första gången på länge på ASVH's bruksprov. En sak som jag inte blir klok på är bruksprov konta prestationshingstar...
Svar
5
· Visningar
1 048
L
Avel Satt och funderade varför kvaliten på årets hingstar var så låg (hopp). Nåt är det som inte stämmer, så jag gick in o kolla hur många...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 452
Senast: Werze
·
Avel Ja hur fungerar det egentligen? Får ett sto tillgodoräkna sig en avkommas resultat om avkomman har grå papper? Tänker på de som är...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: pastejja
·
Avel Undrar när ni ska börja betäcka,själv är jag inne på att börja 1:a april om det ligger rätt i brunst vill säga? Är jätteintresserad av...
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: pianissen
·
B
Avel En kort fråga bara.. Ungefär hur gammal kan ett sto vara för att få sitt första föl? Har hört nånstans att man rekommenderar innan en...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Masse
·
Avel Finns det något ställe på webben där man kan hitta antalet betäckta ston (nf ston samt totalt) för newforesthingstarna årsvis fördelat...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: gittan
·
Avel Har sökt info om Unesco 428 men hittar nästan inget. Finns det någon här som vet något :confused: Jag sammanställer alltid faktablad...
Svar
11
· Visningar
2 483
Senast: Covergirl
·
Avel Jag sitter å hoppas på ett mirakel :D att vet. som kollade vårat sto på 17 dygn sett fel (då vi fick negativt svar) Men finns det nån...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 014
Avel Vet ngn var Flash Dancer I:M ska stå för betäckning,jätteläcker hingst som jag funderar på att betäcka mitt Bellinisto med?:idea:
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: pianissen
·
S
Avel Vet att det är individuellt och olika från fall till fall. Men hur tänker ni? Har ett hingstföl som går med sin mamma om dagarna och de...
Svar
3
· Visningar
1 171
G
Avel Jag funderar på att betäcka med Fetcher N, någon som har något att säga om honom? Positivt eller negativt, tacksam för all info. ;)
Svar
6
· Visningar
1 660
Senast: Bellini
·
T
Avel Kan ett sto efter Prince Thatch o Radiator bli en bra kombination ? Är där någon som har en Radiator avkomma som skulle vilja berätta...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: todde
·
N
Avel hej! Jag har ett sto som är dräktigt. Hur ändras deras temprament då? Och hur tidigt kan det ändras? Tacksam för svar
Svar
12
· Visningar
1 254
Senast: *NiraK*
·
L
Avel Någon som sett Chigago City in action?Hade varit intressant o veta vad ni tycker om denna hingst och hur han hoppar.Någon som vet?
2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: blohme
·
Avel Min kompis ska köpa ett ungsto f-08 uppfött i sverige fast med tysk mamma och pappa.Hingsten heter Hydriot (e.Hitchcock) och står i...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 879
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka