Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har sett en uppfödare som hade en frieserhäst med stjärn i pannan och någon annan häst med "rödbrun" man, som båda visserligen är...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: MalinJ
·
L
Avel Igår fann vi vårt dräktiga sto (ca dag 265) liggande och visade koliksymptom. Jag kallade på veterinär ganska omgående men hon trodde...
2
Svar
22
· Visningar
3 539
Senast: Leteng
·
L
Avel Har ett litet C-ponny sto, hon mättes till 132 i november (som 2 åring). Nu är hon 3 och vi letar hingst till henne. Vill ha en lite...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Pazuzu
·
W
Avel Hur är avkommorna efter Pascal? Hur är dom i psyket, vilken gren har dom passat bäst till? Någon som har en avkomma efter pascal som...
Svar
10
· Visningar
3 024
Senast: sita
·
P
Avel Han har ju betäckt lite, även om det bara finns 3 registrerade föl enligt Blup. Det råkar inte vara någon som har en häst efter honom?
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Yinnie
·
Avel Någon som vet varför han inte tävlas i fälttävlan längre? Jag trodde han hade skadat sig, men nu visas han ju i både hoppning och...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: MissFideli
·
M
Avel Vi har i stallet haft promblem med hingsten som har tagit sig ut hagen, sprungit över bilvägen och in i stoets hage mitt emot. Efter...
Svar
17
· Visningar
1 491
Senast: Hambo
·
M
Avel Stoet betäcks av en hingst, båda i häststorlek. Istället för en stor häst kommer det ut två "små", dvs strax över ponnymåttet ( på...
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: Rox
·
R
Avel Hej Om man har en frieser som har pass med idnr etc men ingen stam, finns det då någon rimlig möjlighet att hitta hennes...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Görel
·
D
Avel Jag har en New Forest som är 10år. Hon har varit skadad under en längre tid och nu har jag börjat fundera på att betäcka henne. Vet...
Svar
12
· Visningar
1 279
Senast: DancingQueen2
·
M
Avel Man använder sig utav tävlingsdatabasen iår och nu har anmälningarna börjat komma in! följande är anm. hittills... Namn...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
34 540
Senast: ann80
·
P
Avel Jag fattar noll just nu, har fått en del kontakt med folk från Holland på ett forum just om KWPN hästar osv.. jag ställde då en frågan...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: pikoon
·
Avel Tanken är att jag någon gång ska köpa mig en häst, och man vill ju såklart att affären ska bli så lyckad som möjligt. Därför undrar jag...
Svar
11
· Visningar
2 026
Senast: Bewelinn
·
Avel Jag funderar starkt på att betäcka mitt sto med Bocelli. Är det någon som vet något om hans temperament? Jag har fått för mig att han...
Svar
16
· Visningar
3 113
Avel Det finns ju många olika varianter på hur hingstar i avel kostar. Bokningsavgift, språngavgift, dräktighetsavgift på olika dygn, och...
Svar
7
· Visningar
1 355
Senast: sudden123
·
P
Avel har blivit erbjuden att köpa ett dräktigt sto som fölar i juni/augusti. Stoet verkar helt perfekt, är betäckt med topphingst och jag får...
Svar
7
· Visningar
2 593
Senast: FadeAway
·
Avel Hejsan! Hur gammla var ni när ni tog fram eran första avkomma?:idea: Funderar lite på vad jag skulle vilja göra i framtiden, efter...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Elma_vip
·
W
Avel Hej. Vill veta mer om hur man läser stamtavlor. Vad menas t ex med värdebokstav A? Har kollat på den här sidan...
Svar
3
· Visningar
18 196
Senast: Masse
·
Avel Vi har ett litet fenomen här hemme, hästarna har fri tillgång till gräsfröhalm ute & får hö 2 gånger om dagen, går på lösdrift. Men...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: Spirit
·
Avel Hej Nu är jag på jakt efter lite tips och hjälp. Har ett halvblodssto på 17 år som jag nu vill ha en avkomma efter. Helst hingst...
2
Svar
23
· Visningar
1 875
Senast: Solei69
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII