Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Hejsan, Jag har läst här ganska länge utan att skriva något men nu skulle jag behöva er hjälp. Hoppas att jag postar i rätt forumdel...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Magikern
·
R
Avel extraförsäkrar ni era dräktiga ston? fosterförsäkring,dräktighetstillägg,fölningstillägg eller vad som nu finns, eller ni kör den...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Mitra
·
Avel Får man som hingsthållare/hingstägare neka andra hästraser än den ras man håller? Alltså om jag har en svensk halvblodshingst, får jag...
Svar
2
· Visningar
759
Avel Jag har frågat innan men måste förhöra mej igen, i vilken avdelning registreras en russkorsning? Om pappa är russ och godkänd enligt...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Hadjak
·
Avel Funderar på att betäcka mitt PRE-korsningssto med en halvblodshingst för att få en avkomma lämplig för dressyr. Hon har varit skadad...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: pepinopre
·
Avel Har ett halvblods sto som tidigare har fått gått som avelsto hos sina uppfödare.. Har haft två föl innan jag köpte henne. Nu har jag...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: QuickStar
·
T
Avel Jag undrar om det finns ngn mera i detta avlånga land som har en renrasig oldenborgare obs,inte "oldenburgare".Skriv gärna stam,vad ni...
Svar
5
· Visningar
3 782
Senast: Zuzzi
·
Avel Någon som vet något om TARZAN TURK :confused: Har tyvärr inte mer än så. Tarzan skall vara pappa till en skäck ca 150 cm f...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: JessicaLundberg
·
P
Avel Pga av skada funderar jag på att seminera mitt sto i vår. Tilltänkta är Monte Bellin, Conte Bellini, Last Liberty och Peking vad tycker...
2
Svar
21
· Visningar
1 651
Senast: prallan
·
O
Avel Hej. Jag skulle behöva hjälp! Min häst är ansluten till Breeders Trophy och han är född 04= blir fem i år. Vad kan jag göra med det...
Svar
4
· Visningar
1 457
Senast: Rajza
·
  • Låst
Avel Corlensky G II avbryter bruksprovet efter att ha skadat sig i boxen. Själv tycker jag detta är lite tråkigt då jag tyckte jätte bra...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: ameo
·
P
Avel Hejsan! Köpte i Oktober 2008 ett sto import från Holland med holländskt pass.. jag har nu lite frågor kring passet då jag inte förstår...
Svar
11
· Visningar
2 855
Senast: pikoon
·
S
Avel upptäckte för ca 3 dagars sen att vårt sto hade fullt med svullnader/kulor på hals/bog och lite på huvud. vissa stora, vissa små. Vissa...
Svar
15
· Visningar
2 170
Senast: __Stilett__
·
Avel När räcknas det som linjeavel? och vad tycker ni om att ha Nimmerdor två gånger i stammen. Har ett sto som jag ska betäcka nästa år...
Svar
17
· Visningar
2 862
Senast: Emsan
·
G
Avel Såg på Flyinges hemsida att Etrusco och Cathageno finns i Tyskland på reexport, vad betyder det? Är dom till salu eller är det något...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 371
·
Avel När jag fick mitt föl efter Corlensky G -07, så minns jag att vi var ett helt gäng på buke som samlades i trådar och pratade om våra...
2
Svar
23
· Visningar
4 797
·
Avel Hmm... håller på och tittar efter större ponny till dottern och är lite fundersam över welsh ponny. Jag har nämligen hört att de är...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Welsh
·
L
Avel Ja vad tycker ni om Lancier 987? Har inte sett så många avkommor till han så hade varit intressant att se om det fanns några där ute...
Svar
18
· Visningar
3 546
Senast: norpan85
·
Avel Jag har en märr som mjölkar lite dåligt, ffa när fölen är små. Hon har nu haft två föl som har varit lite väl tunna de första månaderna...
Svar
13
· Visningar
4 978
Senast: SeagirlM
·
S
Avel har ett burggraaf sto som har gett mkt fin avkomma med quickstar med iom att damen i fråga är 17 år i år så skulle jag vilja få tag på...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka