Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Han är opererad för en birkelandsfraktur i en kota som han haft redan som unghäst och hemma hos sina ägare under konvalecenstiden och igångsättning.
Allt har gått bra och han är nog igång till sen vår igen."
A-bokstaven har ju ännu mer skärpta krav.Saxat från hingstreglementet:
Förlängt AB tilldelas de hingstar som ännu inte har tillräcklig
avkommeinformation för en höjd avelsvärdeklass, men där resultaten ser lovande ut med ett riktmärke för BLUP-index lägst 110 i hoppning eller dressyr, eller de hingstar som meriterat sig själva i tävling och med anledning av detta inte har tillräcklig mängd avkommeinformation.
B]
På tal om ingenting annat.
Jag har tillhört skaran som tyckt det vara ytterst irritersamt att Akribori fick behålla sitt AB förra året liksom Emmerton (som ju hade bra BLUP).
Kollade nu och om jag inte läste fel ligger nu Akribori på 100 resp 104 (Emmerton 107/140). Förra året hade Akribori, var det 104/107 eller något i den stilen? Nu har det ju gått åt helt fel håll igen.
Undras när han skall komma på V? Har han inte blivit kastrerad så borde han väl få ändrad bokstav? Och det förefaller ju inte otroligt att det finns fryst på honom heller? Då bör han ju sänkas?
Men å andra sidan borde han ju då varit med på listan som kom innan jul?
Marwin tex, åkte ju ned på sina 106/112 (i år) så det rimmar ju illa?
Kan någon förklara logiken där?
Fast å andra sidan hur skall man då resonera kring 88:ans A? Med sina 99/65?
Jaja, inte lätt att förstå det som står skrivet.
A-bokstaven har ju ännu mer skärpta krav.
Därmed var det natta! Reserverar mig mot felläsningar på BLUPen pga den sena timmen.
mvh
Hei,back off
Sluta provocera innan moderatorn raderar tråden och som ny här (eller med nytt nick av en eller annan anledning)
kanske du bör vara lite mer ödmjuk,vi andra gillar den info bla seagirlM kan bidra med
Vad är det du vill veta?
Jag har tillhört skaran som tyckt det vara ytterst irritersamt att Akribori fick behålla sitt AB förra året liksom Emmerton (som ju hade bra BLUP).
Kollade nu och om jag inte läste fel ligger nu Akribori på 100 resp 104 (Emmerton 107/140). Förra året hade Akribori, var det 104/107 eller något i den stilen? Nu har det ju gått åt helt fel håll igen.
Undras när han skall komma på V? Har han inte blivit kastrerad så borde han väl få ändrad bokstav? Och det förefaller ju inte otroligt att det finns fryst på honom heller? Då bör han ju sänkas?
Men å andra sidan borde han ju då varit med på listan som kom innan jul?
Marwin tex, åkte ju ned på sina 106/112 (i år) så det rimmar ju illa?
Kan någon förklara logiken där?
Fast å andra sidan hur skall man då resonera kring 88:ans A? Med sina 99/65?
Jaja, inte lätt att förstå det som står skrivet.
Du borde bli journalist! Gör en artikel av detta så ska jag publicera det, någon "annanstans"! :-)Och vill gärna tillägga att jag inte är ute efter att chikanera Akribori eller irritera de som har fina Akriboriavkommor i stallen, utan belysa att logiken mellan reglementet och hingstarnas resultat inte alltid är helt solklar.
Har ingen koppling eller något emot någon av hingstarna jag nämnt.
Och de är inte mina favoriter heller.
Eller, jo jag gillar Emmertons avkommor och hans fina härstamning på såväl hingst som stolinje.
BLUP är inte allt men ett gott verktyg att se tendenser på. Då skall det även användas?
mvh
"Ronald" tycker jag själv är en oerhört intressant ersättare till RobinZ, med tanke på hans härstamning och hans mamma stam! Tycker absolut INTE att han skall sorteras ut ännu! Han är nu satt i Peters stall för utb och träning och då kan mkt hända... det har vi ju sett förr med andra hingstar. Om han bara får vara frisk och fräsch så är han ett "oskrivet" kort för framtiden...