Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Avel I natt tittade hon fram !! Årets första bukeföl ?? En blivande liten galopphäst !! Fux med Bläs och vit strumpa !! Det gör inget att...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: ameo
·
K
Avel Idag blev min medryttarhäst betäckt. Dum som jag är kommer jag inte ihåg vad hingsten heter (!!) :P Den är nära släkt med Cardentos...
Svar
13
· Visningar
1 960
Senast: annaspang-lyng
·
Avel Har kollat lite på nätet på bruksprovet. Och sett att en del hingstägare blivit kallade till kvartssamtal. Vad är det när det är i det...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: kopparberg
·
Avel Var inne på Flyinges hemsida och tittade lite på hingstar. Någon som vet något om Odermus? Jag söker en typförbättrare till mitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 134
Senast: Ravander
·
Avel Jag har lite planer på att betäcka min häst nästa sommar, hon är då 21 år gammal, tycker ni det är för gammalt? Det börjar bli i äldsta...
2
Svar
22
· Visningar
3 397
Senast: aglaonema
·
Avel Fritt översatt från "Discovering stallions not everybody has". Förord till Hannoveraner Jahrbuch Hengste 2009, skrivet av Dr. Schade &...
Svar
11
· Visningar
1 652
Senast: Vertigo
·
Avel Vad kostar hingstlicens (asvh) om man skulle vilja ha en hingst finns i tyskland.
2
Svar
24
· Visningar
2 051
Senast: Fenestra
·
Avel Tittade på Blup sidorna och såg att Poet, Bourbon och Uskudar des Malais är V-hingstar 2009
2 3
Svar
51
· Visningar
5 599
Senast: Luchador
·
E
Avel Hejsan. jag har en såkallad tuigpaard (TP i passet) och jag undrar är detta en ras eller hur är allt? alla säger olika. hon var...
Svar
3
· Visningar
2 078
Senast: Filuran
·
Avel Jag tycker att det är dags för en hingstvalstråd igen. Jag saknar dem gamla vi haft. Hoppas att fler är på. :D
9 10 11
Svar
215
· Visningar
16 751
Avel Ja,kan ju inget om avel men är en 21-åring för gammal att betäckas? Hon har haft ett föl tidigare,1992.Och vad säger ni om stammen...
Svar
12
· Visningar
1 345
Senast: Görel
·
Avel fick i fredags besked om att hingsten ja bokat till mitt sto förmodligen inte kommer att betäcka alls i år pga att hingststationen de...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Novisen
·
  • Låst
Avel Vet inte om jag har fattat rätt men var det ingen av de fyraåriga hopphingstarna som blev godkända på bruksprovet i helgen? Eller har...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: ameo
·
Avel Finns det någon här som valt att seminera med fryst fast hingsten funnits tillgänglig på TAI eller AI? Och varför isf? Funderade...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: QuickStar
·
Avel Är det någon som har uppgifter om hingsten Texas (ej godkänd) e. Zeb. Anna Hassö har tydligen tävlat fälttävlan på honom och han ska ha...
2
Svar
32
· Visningar
3 699
Senast: workahlic
·
H
Avel Hur gör ni? vaccinerar ni era ston mot stelkramp 1 mån innan fölning även om dem är fullvaccinerade?
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: Half moon
·
Z
Avel hej. någon som vet något om Aerline H´s avkommor. hur blir de? tror ni han skulle passa till mitt sto? e. Zephyr-kaliber. hon har bra...
2
Svar
39
· Visningar
4 710
Senast: odetteZ
·
Avel Vad betyder det när det står SF efter en hästs namn?? det står det efter vissa namna i min hästs stam...Någon som vet?? kan det vara...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: clubman
·
W
Avel COREGGIO (så ska det stavas) Är det någon som vet något om denna hästen?:bump:
Svar
2
· Visningar
970
Senast: LouiseN
·
G
Avel Mitt sto har kastat. Hur gör man ? Jag menar tar ni reda på orsaken eller låter bli? Ta blodprov mm? Hon är pigg och glad trots allt...
Svar
10
· Visningar
1 894
Senast: GoldenSam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka