Haft fel på UL?

Sv: Haft fel på UL?

Din historia med din häst påminner mig lie om hur förra årets (07) betäckning av mitt sto, hon var borta i 3 månader, betäcktes om 3 ggr, visade inget på UL efter sista betäcknnigen men slog sedan ifrån mot hingsten så fick lov att ta hem henne. vi gjorde ett UL igen när hon var på ca 120 dagar och då sa vet. att hon såg "tecken" på dräktighet. Såklart gick hon tom, och jag fick ingen ombetäckning gratis efrersom ena veterinären sagt att mitt sto var dräktigt.

nu i somras då jag till slut bestämde mig för att försöka betäcka om henne igen så gjodes ett UL och ett bakterieprov för att se att allt stod rätt till, sen spruta vi igång henne då det var i juli å hon inte skulle brunsta förens i aug. egentligen. hon hade en superlång brunst på 14 dagar å vi började bli oroliga för gulkropp men så ringde hingstägare å sa efter 14 dagar att hon sa ifrån till hingsten och jag fick ta hem henne. UL:ade på 17 dagar och 90 å hon var dräktig på båda ultraljuden och nu är det 120 dagar kvar tills fölning å jag känner sparkar varje gång jag känner (samtidigt som jag fodrar kvälls till hästarna)

så det går nog bättre för dig i sommar :laugh:

sorry för trådkapet...

Oj 3 mån va en väldigt lång tid, ja som tyckte typ 3 veckor va långt, dock va vi ju ute i juli så. Å va irreterande med vetrinären som TRor´, kan man tänka besvikelse.
Åkte du tillbaka till samma hingst eller bytte du?
Ja va spännande att det till slut gick och hon blev dräktig. Längtar så tills ja får gå egenom samma sak me mitt sto.
Tänkte göra UL iår å ta bakterie prov å så, så det blir rätt från början.
Hoppas du får ett friskt å fint föl :laugh: gör absolut inget om trådkapningen, bara kul å höra andras historier.:D

tack
ja jag valde samma hingst, han var så himla fin och det är svårt att hitta bra fjordhingstar som passar till mitt sto. fick från början tipps om just denna hingst.

jo precis som jag tänkte när jag väl fick reda på att mitt sto gick tom (men fick reda på det sjukt sent, typ 2 mån kvar till fölning) men allt gick ju så mkt bättre andra gången å d gör d säkert för dig oxå.

mvh sara

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 320
Senast: Masse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka