Sv: Texas

Den där Chess har jag hört historier om...hon var väl inte direkt trevlig...om det är rätt häst jag tänker på.

Jag vill hemskt gärna veta mer om Texas, då vi har ett trevligt 5-årssto efter honom! Tacksam för alla upplysningar.

Jag har sett några avkommor efter hans halvbror Kansas King. Trevliga, lite grövre hopphästar som verkar ganska lättridna och hinderkloka.

Jag har träffat Texas många många gånger, även tagit hand om honom några gånger (under tiden då Andrew Settli hade honom)
Texsas var en jätte trevlig grabb, snäll att hålla med och jätte kelen;)

Nu var det så länge sen så då tittade jag inte på en häst som jag gör nu;)
Han hade en bra galopp men var för långsam för dom högre klasserna i fälttävlan, enligt hans dåvarande ägare.
Han är ganska tung i mina ägon, stort huvud, stor kropp. Men inte klumpig för det.
Han hoppade bra, men hans ägare villa ha en häst för dom högre klasserna vilket han inte trodde Texas passade för & sålde honom till sin tränare i Norge.

Det är fascinerande att läsa om cob-mamma (till Texas) och lite grova hästar och avkommor. Det hade jag aldrig kunnat gissa med ledning av hur vårt sto ser ut. Hon är en smäcker liten C-ponny som mer ser ut som en fullblodskorsning, trots att hon har russmamma! Zeb har väl en del fullblod och arab i sig, så det måste ha slagit igenom därifrån...

såg din gammla fundering om texas och kansas king...
kansas king har betäckt andra ston än ägarens ...
känner nämligen henne som födde upp honom=)

Hej, jag hade TEXAS från föl till 8 års ålder, red Msv i alla ridgrenar. En helt underbar häst, som jag kan sakna fortfarande!! Han vann som tidigare nämnts N M för juniorer, hans mamma var mycket riktigt Indiana Rose och pappa Zeb (skäcken ) Har du Abilene eller Converse? Vi sålde 2 avkommor e Texas som jag fortfarande önskar att jag hade behållt en av dem :p
Älskar Texas

Nu vet jag vilken avkomma du har, det var en granne som betäckte en ponny! Texas var hälften fullblod (med lite arab)så det är inte så konstigt. Grattis till världens bästa skalle :p

Nu vet jag vilken avkomma du har, det var en granne som betäckte en ponny! Texas var hälften fullblod (med lite arab)så det är inte så konstigt. Grattis till världens bästa skalle :p

Vad roligt att höra! Du får gärna berätta mer om Texas.

Vårt sto heter Karamell, och ja, hon har mycket lätt för sig. Min dotter har ridit in och utbildat henne själv, och hon placerade sig i LC-LB på klubbtävling redan som 4-åring trots att hon inte var speciellt mycket riden då. Synd nog har min dotter blivit lite stor för henne, hon är bara 136 cm och ganska smäcker, därför har hon inte tävlat något de senaste åren. Har haft lite funderingar på att betäcka henne. Tyvärr registrerade vi henne med okänd stam, då det verkade så krångligt att ordna upp alla papper i efterhand. Mamman är rent russto med stam.

Hej, jag hade TEXAS från föl till 8 års ålder, red Msv i alla ridgrenar. En helt underbar häst, som jag kan sakna fortfarande!! Han vann som tidigare nämnts N M för juniorer, hans mamma var mycket riktigt Indiana Rose och pappa Zeb (skäcken ) Har du Abilene eller Converse? Vi sålde 2 avkommor e Texas som jag fortfarande önskar att jag hade behållt en av dem :p
Älskar Texas

Du har möjligtvis inga bilder på Texas och de avkommor du haft efter honom? Det skulle vara mycket roligt att se...

Här är några bilder på Karamell:

DSCN0237.jpg

DSCN0946-1.jpg

DSCN2101002_0001.jpg

Det ligger en bild på min hemsida under bildgalleri. Vet inte om man får skriva hemsidor här , men googla på namnet som någon nämde i början av inlägget så hittar du nog

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Roheryn
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 018
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka