Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det tror jag inte.
Jag skrev inte makabra, utan mediokra. Jag var där och i mina notat står det 78877=37 poäng exteriört. Det är för mig inte i närheten av 42 poäng.
Jag följde extra noga med, eftersom jag tycker att det är 1. en duktig uppfödare och 2. var nyfiken på den.
Visst är smaken som baken, inget tvivel om det!
Men nu frågade trådskaparen hur Aerlines avkommor såg ut. Inte efter allas favorithingstar.
Eftersom hon ställer frågan på ett sådant sätt så utgår jag ifrån att stoet inte har någon avkomma sedan tidigare.
Då tycker jag det är rätt att använda en hingst med säkert BLUP som varudeklaration.
Han har bevisat att han infriar det hon är ute efter och lämnar tex mer höjd än genomsnittet, som jag skrev i mitt första svar.
Han lämnar även avkommor med goda gångarter, men kan ge svag skritt på dito ston.
Över till DJVD som jag återigen gillar, men som inte är en universalhingst till alla ston.
Man kan inte säga hur hans avkommor ser ut, eftersom han inte har några. Man vet inte heller hur han förärver sin storlek.
Han fick 38 p exteriört på sitt prov, och under ryttare trillade travpoängen ned till en 6a.
När man inte vet vad de ger, så lönar det sig alltid att kolla en gång extra på mödernet innan man väljer.
Och i det här fallet så låter devisen:
oprovat sto till äldre hingst som visat att den förärver sig.
Ung lovande hingst till äldre sto som visat att den förärver sig, ja den låter inte så illa.
Så jag tycker inte att han stämmer in på trådskaparens kriterier och önskemål.
Men på många andra.
Vi har nog inte samma syn på starka mödernen, men det är ok för mig.
mvh
Hans hoppindex ligger på över 140 och galoppen på 127. Han förbättrar även benstället, vilket sådana som jag gillar.AERLINE H 949: Föd 1993, 167 cm, insatt i avel 1998. Betäckt 349 ston.
En Cortez-son med utmärkt holländskt möderne för hoppning, som själv tävlat upp till 1.50 hoppning. Aerline H 949 är hingst som är mycket jämn i sin förärvning, dock med undantag för en något svag skritt. Avkommorna har oftast en god exteriör, utmärkt galopp samt goda hoppegenskaper, vilket renderat honom ett mycket högt BLUP-index. Avkommorna till Aerline H präglas av hög ridbarhet, och är användbara till all typ av ridsport. Han är far till hingsten Aer 1014. Aerline H 949 kan rekommenderas till de flesta typer av ston för en målinriktad sporthästavel, även om han fungerar allra bäst för produktion av hopphästar.
Hej
Arline H är fin men superteknik har Dee Jost Van Dyke jag såg honom på bruksprovet.
Mvh Åsa