ANMÄLDA till bruks -09

Sv: ANMÄLDA till bruks -09

Jag vet inte, men det brukar ju vara så att man anmäler och ibland inser man att dom inte hinner att bli klara för att visa upp sig optimalt och då väljer man hellre att stryka dom osh ev komma tillbaka året därpå i stället.

Är det någon som vet om bruksp. kommer att visas på web-tv? Vad är isåfall adressen dit? Visar de även löshoppningen av 3-åringarna?

*kl*
puttar upp lite, nu börjar de dra ihop sig!!!
vet. besiktningens listor för 4-5 åringarna har kommit ut :)

förut tyckte jag equipe va så snabba, det finns fortfarande inte några listor alls till Helsingborg i helgen el. några hästlistor till bruks... :(

kl

Jag har aldrig varit på något bruksprov och undrar om man säkert får en biljett om man bara kör ner dit, eller om man kan förhandsboka? Jag såg på asvh s hemsida att man köper biljett på plats.

Vilka dagar brukar vara mest fullsatta? Jag letar hopphingst så i så fall är det fredagen eller lördagen som är mest intressant för min del.

Det har aldrig varit problem att biljetterna är slut, jag har varit på bruks de senaste 4 åren - kanske till och med 5.

Åk du ner och titta på fredagen och lördagen.

Jag ser fram emot detta lika mycket varje år. Det skall bli så kul

*kl*

Blev nyfiken på Zuidenwind eftersom jag känner ett 00 Seven-sto med hyfsad skritt och galopp och fantastisk trav så jag gick in och kollade på en video på youtube och blev - BESVIKEN! Var fanns gången? :cry: Jag hade nog väntat mig mer med all denna uppståndelse kring köp och hans meriter.

Nytt blod eller gammalt ?
Jag har gått igenom de anmälda hingstarna till bruksprovet och tittat på vilka hingstlinjer de representerar:
Cor de: 17 anmälda (3 Contendro I o II, 2 Cornet Obolensky, 2 Cortus, osv)
Capitol: 10 (3 Cardento, 3 Carthago, osv)
Donnerhall:8 (3 Don Romantic, 1 Bocelli, 1 Don Charly, 1 De Niro bl.a.)
Furioso xx:8 ( 4 via Florestan med söner, 2 Metall, 1 Jazz, 1 Champion de Lys)
Alme:4 ( 2 via Quidam och QE, 1 Balou de Rouet, 1 Akribori)
Ladykiller:4 (Förutom Lingh är resten hoppstammade)
Ramiro:3 (alla svenskfödda)
Rubinstein:3 (1 Silvano osv.)
Hyperion xx:3 ( 2 Lauries Crusador xx, plus Business x via Hyperbole xx)
Nimmerdor: 2
Irco Marco:2
Sandro:2 ( e. Stedinger)
Stakkato:2
Utrillo:2 (1 Rambo, 1 Saigon)
Pasteur xx:2 (1 Kostolany, 1 Milan)
Vardera 1 hingst till visning har linjerna från:
Bolero: Diomedes
Burnus ox:Tempelbach
Carnute-Laudunum xx: Carson JR
Darco-Der Löwe xx: Arandasj
Donauwind (Trak):Broere Obelisk
Grand Veneur-Ultimate xx:Digital VT
Kyffhäser: Gallardo
Weltmeyer: Wexel

Är det något ni saknar?
Holsteins båda C linjer dominerar kraftigt, tycker lite mer franska linjer kunde testas. T.ex. den intressant avlade Quidam sonen Nabab de Reve som verkat så framgångsrikt i BWP. Även Darco-Parco blodet har använts väldigt lite i svensk avel.

Silverstone representerar ju iallafall franskt blod på fädernet. (Hingsten som skall visas heter Z)

edit: nu såg jag att han fanns med vid Furioso xx

Lite roligt med youtube, där kan man se en del hingstar nu och göra sig lite uppfattning...bl a Maserati såg fin ut lite "hingstig", en Stedinger son kallad Zamboucca som går ganska inspänd men fin, en hopphingst Baltimore som rör sig bättre en många gångartshästar osv.

Grand Veneur blodet finns även i Couleur Rose som har Turban Rose som morfar, så lite mer franskt finns det, även om det inte är speciellt många.

Måste skvallra lite... Var på hoppträning ikväll och i ridhuset så är det en så sanslöst snygg häst som longerades... Fick reda på att det var Bravour e. e.Cornet Obolensky som ju skall visas nu...helt sanslöst fantastiskt skitsnygg och löshoppade tydligen också helt fantastiskt, skall bli jättekul att se den nere på Flyinge men jag är väl redan kär tror jag ;-)

Måste skvallra lite... Var på hoppträning ikväll och i ridhuset så är det en så sanslöst snygg häst som longerades... Fick reda på att det var Bravour e. e.Cornet Obolensky som ju skall visas nu...helt sanslöst fantastiskt skitsnygg och löshoppade tydligen också helt fantastiskt, skall bli jättekul att se den nere på Flyinge men jag är väl redan kär tror jag ;-)

Verkligen spännande härstamning och att den löshoppar bra förvånar sannerligen inte,dock vill jag gärna se CO söner under ryttare för att kunna bedömma deras ridbarhet ordentligt.

Lite roligt med youtube, där kan man se en del hingstar nu och göra sig lite uppfattning...bl a Maserati såg fin ut lite "hingstig", en Stedinger son kallad Zamboucca som går ganska inspänd men fin, en hopphingst Baltimore som rör sig bättre en många gångartshästar osv.
Var hittade du det? Skulle vilja se Maserati IR ..

Sök på you toube på Metall - Tip-Top då kom en gammal video upp ;)

Höll själv på ett tag innan jag hittade den .

Mvh Mia

Man får förutom namnet lägga till "hingst" eller morfarsnamnet så får man upp en del. Enligt Equippe´s startlista så är det endast 25 4- åringar till start, är inte det ovanligt lite? 3-åringarna verkar vara normalt antal, men rekord många 5-åringar 22st! Men totalt sett så måste det vara färre än normalt eller har man fel?!

Nu är jag inte med finns det fler filmer på Masareti ?

Snälla kan du inte länka åt mig /oss :bow:

Har själv en 2 åring hemma efter Metall -De Niro-Master och den är så fin och jag funderar på Masareti till detta sto hmmm *skratt mamman till henne om det inte blir för mycket Linje /inavel men det får de *lärda härinne hjälpa mig med *

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 952
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 602
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka