Det trodde jag med ....Jag trodde nog att Amperes otroliga resultat på treårs skulle rendera i högre index.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det trodde jag med ....Jag trodde nog att Amperes otroliga resultat på treårs skulle rendera i högre index.
Det trodde jag med ....
Det trodde jag med ....
Ang Ampere så trodde jag också att reslutatet skulle ge högre blup, men förstår ändå varför det inte blev det.
Han har ju hamnat högt på de enskilda delindexen, och det är ju de som påverkas mest av unghästtester, medans totala dressyrindexet har större viktning på tävlingsresultat. Och eftersom det inte finns några direkta tävlingsresultat i blup på Amperes stam (varken på h0nom själv, på pappa Rousseau, eller några av hans andra avkommor i databasen) så hamnar totalindexet lägre.
Dalwhinnie däremot ligger lägre än Ampere på de flesta delindex (förutom skritt där han även låg bättre till i treårsstatistiken), men totalindexet är högre eftersom det finns mycket mer tävlingsprestationer registrerade i systemet. Även om han såklart inte har avkommor som hunnit tävla själva så mycket ännu så har han själv höga placeringar och inte minst pappa De Niro har väldigt många framgångsrika tävlande avkommor i förhållande till den population han har i landet.
Har vi nu glömt bort stonas betydelse igen?
Kvaliten på mödrarna vägs också in. Dalwhinnie har fått ett mer blandat stomaterial, bortsett från Västra Hobys egna ston, vimlar det inte av selektionsston, prestationsston med si och så många stjärnor, eller ELITston i hans rullor. Amperes rulla är mer imponerande, men gör det samtidigt svårare för honom att förbättra avkommorna jämfört med mödrarna.
Det var verkligen snabbt jobbat!
Jag gillar verkligen denna idé! Är klart mer intresserad av vad själva avkommorna tycks ha nedärvt än hingsten själv eller släktingar åt olika håll (även om det är intressant information med, men är inte det jag i första hand är intresserad av att lättare få ihopsammlat).Jag skulle hellre vilja ha uppdelade index som jag tror travet har, alltså för stam/egna prestationer/ avkommor. SWB hade demo med detta på ett årsmöte för flera år sen men det blev inget mer. Pengafråga det med troligen.