Hingstval, någon?

Sv: Hingstval, någon?

Det har dem inte? Vet inte om jag vågar chansa med min donna... Hon är relativt tydligt inåttåad, inte så det stör henne, men man ser det tydligt.

Nobel och Lambourghini har jag funderat över, faktiskt 2 av mina favvohingstar, speciell Nobel som jag har ridit en fantastisk avkomma efter. Minns inte varför jag avskrev honom sist, måste kolla igen!

Nope det har de ej, båda har varit kanon fina i benen, har sett, hmm 3 eller om det är 4 andra Looping barn och ingen av dem har heller varit konstiga i benen.
Funderade faktiskt på honom ett år till mitt förra sto som påminde lite om ett fäljkors i frambenen ;)

Då kan jag ju hoppas att en bebis inte kommer se ut som sin mamma iaf:D Synd att Looping står så långt bort för mig... Men det borde ju gå att få skickat semin... Då står det och väger mellan Last Liberty, Looping och Nobel just nu.

Looping har som sagt bra skick semin vilket jag har för mig att Nobel också har fast då kanske du väljer AI på honom istället eftersom du bor i Skaune. LL vet jag inget om kvallen på.

Varför strök du Lambourgini? *nyfiken*

Ahh, jag hittade ingen sida när jag sökte, därför la jag ner det för stunden... Hittar fortfarande inget trots att jag vet vem som äger honom och var han har stått innan. Google is not my friend!

Hade ju dessutom varit kul med en svenskättad hingst med tanke på hennes stam (eller, ja, det är kanske bara jag som tycker det är kul?), därför valde jag Aerline sist.

Lasandos finns ju också 2000 vid 20 dygns dräktighet+ 5500 vid 90 dygn ( kanske går att förhandla om till levandeföl?)

Fast Fetcher är ingen favorit... Kan inte riktigt motivera det, men är delvis rädd att avkomman blir för tung eftersom jag inte vet hur de bakom Dite ser ut.

Lasandos finns ju också 2000 vid 20 dygns dräktighet+ 5500 vid 90 dygn ( kanske går att förhandla om till levandeföl?)

Om jag har hittat en uppdaterad sida så är det 2000 + 5000 och de bjuder på stationsavgiften... Varför är han inte poppis? Bara fallit i glömska..?

Hittar ingen station till Liberace heller, bara tävlingsresultat. Men bilden på BLUPen såg trevlig ut:D

A-dur tycker jag är riktigt trevlig. Tror du kan titta närmre på han!
Hoppskalle har han också iaf, såg han på hingsttåget för 2 år sedan. Med ålderns rätt fick han bara springa lite lös i ridhuset. Men hinderna till de yngre förmågorna var framme, så han kunde inte låta bli att ta några språng :angel:

Ska göra det då! Ska bara hitta en uppdaterad hemsida på honom också, vissa är otroligt dåliga på det där...

Hej!

Jag tror inte att det skulle vara något fel på kvalitén hos Aerline H och eftersom att du haft honom förut och fastnade för honom, kanske just för att han har allt det du söker, så tycker jag faktiskt att du kan ge han en chans till. Jag tror som sagt inte det är något fel på hans kvalité utan det var bara att det blev olyckligt förra gången. Han har ju trevlig stamtavla, god exteriör och ett mycket trevligt temperament som han nedärver till sina avkommor.

//Tiwas

Jo, fast nu har jag sett fler avkommor (bestämde hingst på en vecka sist eftersom vi hastigt och lustigt kom på att hon skulle betäckas) och många är låååånga och mitt sto är ganska lång och har svårt för samling. Därför väljer jag bort honom, även om jag tycker att han är en mycket bra hingst och jag skulle gärna använt honom på mitt andra sto.

Såg att Cuper ligger högt i hopp-blupen, dock med 90-dygnsavgift... Kan det vara något?

Eller, hur hade ni gjort..? Jag är väl mest inne på Nobel, en multitalang som vad jag vet ger multitalangen..?

Stoet hade behövt mer gång och ridbarhet, men samtidigt vill jag ju framhäva hennes kvaliteér som är hoppningen. Är det då fel att välja en hingst som Nobel som kanske kan ge lite mer gång till henne men som samtidigt kan ge en trevlig hopphäst?
Eller så blir det ingenting:D

Liknande trådar

Avel För det är precis vad hon gör:D Min lilla häst ska eventuellt betäckas i år igen och jag vill enbart ha det allra bästa till min...
2
Svar
31
· Visningar
2 817
Senast: lady_vip
·
Z
Avel Hej alla! Efter att mitt sto verkar vara halt igen börjar jag fundera på att betäcka henne och vill gärna ha hjälp med hingstval...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Zog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix