Fräsch 14-årig dam söker pojkvän ;)

Sv: Fräsch 14-årig dam söker pojkvän ;)

Mitt sto var lätt att få dräktig, men av nån anledning kastade hon på ca 115 dygn. Aerline var väl inte heller billig, om än inte en av de dyraste, så det hade nog kännts tråkigt med vilken hingst som...

Tråkigt när de går så.
Vet du varför hon kastade?

Jag planerar inte att sälja, men man vet aldrig och att då ha valt en hingst som knappt är med i BLUPen är ju inte så kul;)

Men QE, Cardento osv går ändå bort av andra anledningar.

Fast just Radiator har väl en bevisad god nedärvning, låt vara att han inte har sina avkommor i Sverige?

Sen kanske han inte passar av andra skäl, men det känns lite tufft att avskriva honom för att han inte hunnit visa så mycket i Sverige - inte så lätt när man är importerad som pensionär och bara varit i svensk avel några år.

Just San Brasil har lämnat ett jättefint litet stoföl i våras i ett stall där jag jobbar ibland. Mamman är e. Robin Z, rätt stor och grov. Fölet blev kort och kompakt (galoppen bästa gångart) med tufft lynne (men mamman är JÄTTEtuff) och otroligt pimpinett utstrålning. :D Ser ut som en kopia av Butterfly Flip faktiskt. Blir nog en riktigt fin liten hoppare men kanske inte i de högsta klasserna direkt.

För att hon inte kommer få den utbildningen och de förutsättningarna här - om hon inte säljs, vilket är högst otroligt. Ägaren säger själv att "hon blir nog en fin lite bättre hobbyhäst", redan det säger ju en del om framtiden.

Rent exteriört är hon ingen SUPERhäst, men är ju inte ens ett år så sånt vet man ju inte. Galoppen är fin, men liite markbunden, precis som de andra gångarterna. Men attityd har hon i alla fall.

Tråkigt när de går så.
Vet du varför hon kastade?

Nope, antagligen bakterier eftersom Chili just kommit hem från att ha stått nästan en månad i HBG, eller från min inlånade häst som kom från tävlingsstall (dock stått isolerad innan). Eller så har jag sån otur att hon kastade eftersom de fick ensilage som inte var anpassat efter dem i 3 veckor. Jag vet inte.

som jag skrivit i måna andra trådar haydn 977 å advokat 963. står på naturligt i halmstad. dom har ca 40 ston var/år.

Nope, antagligen bakterier eftersom Chili just kommit hem från att ha stått nästan en månad i HBG, eller från min inlånade häst som kom från tävlingsstall (dock stått isolerad innan). Eller så har jag sån otur att hon kastade eftersom de fick ensilage som inte var anpassat efter dem i 3 veckor. Jag vet inte.

Man blir ju deppig i vilket fall som helst när det händer.
Hoppas det går bättre nästa gång.
Hur e de med Chilis mugg annars nu?

Fast just Radiator har väl en bevisad god nedärvning, låt vara att han inte har sina avkommor i Sverige?

Sen kanske han inte passar av andra skäl, men det känns lite tufft att avskriva honom för att han inte hunnit visa så mycket i Sverige - inte så lätt när man är importerad som pensionär och bara varit i svensk avel några år.

*host* Sitter precis och tittat på honom och han verkar passa rätt bra:D

Försöker leta upp lite extriörbilder, men det är inte helt lätt.
Har du nån aning om spermakvalite? Tänkte att han börjar bli gammal.

Man blir ju deppig i vilket fall som helst när det händer.
Hoppas det går bättre nästa gång.
Hur e de med Chilis mugg annars nu?

Rätt lugnt, jag har pillat lite på egen hand och kört på det har funkat förr och den har hållit sig i schack, hon skadade sig såklart precis när det hade läkt ut, så nu är det dags att gå på ridningen igen.

Kom på en sak till, en extrörbild på Radiator som ung hade inte varit fel. HIttade en extriörbild, men han är ju 10 år äldre än dem andra när jag sitter och jämför, då blir det lite orättvist.

Liknande trådar

Avel Har ju tänkt att betäcka henne, men det blir inte denna säsongen. Funderade först hit och dit om hon är lämplig, vilket vi efter bla...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: PrincessOfLjungen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix