Ciceron 456

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Joyride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 5 186
Sv: Ciceron 456

Jag har ägt en underbar häst Rimfaxe f 1976 e Ciceron u Chris 9033 (travsto) e Caesar uppf Herman Wallin
Inköpt som 3-års hingst av sture Mårtensson Visby. Inriden utan problem . Inkörd som 4-åring enligt metoden följa med i longerlina efter annan körhäst. Tömköras i sele ett tag och sedan spannas för rockard med hjälp av 2 person på en dag och sedan var det bara att köra. Det visar bara vilket bra temperament han hade.

Hopptränad upp till 125 , men ej tävlad annat än på klubb nivå. Dressyr tränad LA/MVS tävlad upp till LA . Han har fått 8 poäng på gångarten på några tävlingar. Galoppen var underbar gjorde byten mycket lätt.

Fick debutera som distanhäst som 19-åring och gjorde sista pp-start som 21-åring. Saknar honom mycket .

MVH gunilla

jag fick nöjet att träffa czardas och hennes avkommer på gyllebo. Bland annat brigadör och syskon till honom. Alla hade underbart temprament och fin hoppkapacitet! Om jag minns rätt hade czardas en bror som fick dubbeldiplom på kvaliten eller riks!:grin:

jag fick nöjet att träffa czardas och hennes avkommer på gyllebo. Bland annat brigadör och syskon till honom. Alla hade underbart temprament och fin hoppkapacitet! Om jag minns rätt hade czardas en bror som fick dubbeldiplom på kvaliten eller riks!:grin:

Ja jag hade också förmånen att möta Czardas och även att rida henne :D

jag har bara positiva erfarenheter av just Ciceron

Ciceron er morfar til hesten min.
Noen som har kjennskap til Chesina eller Electro 778?
:)

Hade en häst e Beach Boy-Ciceron som gick svår fälttävlan med plac +140 hoppning. Har en elev som har en med Ciceron som morfar som vunnit svår fälttävlan i år (e Underworld**)

hej hej!
Jag och min familj har haft en av ciceron 456´s avkomma.
Hans son hete Golenn och hans mamma hete Golena.
Tyärr så är Golenn död.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: Piaff
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 016
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 534
Senast: Freazer
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 559
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vinthund som gårdshund?
  • Vinthund som gårdshund?