Hingstvalsfunderingar 2025

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Freazer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 395
Har landat i att det blir ett av mina importerade frysstrån på äldsta stoet i år (hon är bara 11, men äldst av mina två). Hade önskat ett större utbud av hingstar, men i en liten ras där nästan alla betäcker naturligt så får man göra det bästa av situationen. Nästa år hoppas jag kunna åka lite längre för att ha fler valmöjligheter, men först ska årets fölning och nästa dräktighet gå vägen 🥰

Temperamentet och ridbarhet? När jag kollade verkar det vara mest sina egna ston hon betäcker med honom. Han har ju även haft ett uppehåll i Sverige, har han stått utomlands?
När Lynch Bages godkändes ägdes han av Johan Ifversen och reds av Jan Brink. Sen köpte Hanell honom och Ida-Linn tog över. Hon är erkänt duktig på svåra hästar och han var i mina ögon en svår och känslig häst. Har för mig att han inte var i avel när han tävlades. Snygg att titta på men väldigt känslig. Det finns många med bättre temperament och ridbarhet än LB.

När Lynch Bages godkändes ägdes han av Johan Ifversen och reds av Jan Brink. Sen köpte Hanell honom och Ida-Linn tog över. Hon är erkänt duktig på svåra hästar och han var i mina ögon en svår och känslig häst. Har för mig att han inte var i avel när han tävlades. Snygg att titta på men väldigt känslig. Det finns många med bättre temperament och ridbarhet än LB.
Tack för svaret då blir han inte aktuell. Min vän som funderar på att betäcka sitt sto vill bara ha en dressyr inriktad hingst som är fux och det verkar vara lite svårt att hitta.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 962
Senast: Calmiche
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 782
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 730
Senast: MJLee
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 181
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka