Är det någon som kan hjälpa mig med val av hingst!?

Sv: Är det någon som kan hjälpa mig med val av hingst!?

Nu skriver du inte så mycket vad du vill ha för avkomma eller vad ditt stos starka och svaga sidor är men hingstar som kan passa är:
Calido I, Silverstone, Indoctro, Cardento, Empire, Phin-Phin, Tangelo van de Zuethoeve, Cento ja finns en hel del fler.

ja honom har jag också kikat lite på faktiskt. Men vet inte riktigt vad han har lämnat.

Mitt sto har själv tävlat 1.30-1.40m.
starka sidor: stor och bra galopp, modig med väldigt bra hopphuvud! Mycket okomplicerad i hanteringen. Mycket kapacitet

Svaga sidor: inte världens bästa hovkvalité, lite för vass i ridningen, lite karpryggad (om det nu är negativt, råder delade meningar om det)
Cardento går bort direkt, avkommorna faller mig inte i smaken, Tangelo van de Zuethoeve såg fin ut på bilderna jag hittade, men känner inte till stammen så väl.
Men du som har koll, vad tror du om Diabeau?:D

Senast ändrad:

Nu skriver du inte så mycket vad du vill ha för avkomma eller vad ditt stos starka och svaga sidor är men hingstar som kan passa är:
Calido I, Silverstone, Indoctro, Cardento, Empire, Phin-Phin, Tangelo van de Zuethoeve, Cento ja finns en hel del fler.

Vem tar in på Tangelo van de Zuethoeve`
/U

är det nån som kan berätta mer om tangelo?

Mitt sto har själv tävlat 1.30-1.40m.
starka sidor: stor och bra galopp, modig med väldigt bra hopphuvud! Mycket okomplicerad i hanteringen. Mycket kapacitet

Svaga sidor: inte världens bästa hovkvalité, lite för vass i ridningen, lite karpryggad (om det nu är negativt, råder delade meningar om det)
Cardento går bort direkt, avkommorna faller mig inte i smaken, Tangelo van de Zuethoeve såg fin ut på bilderna jag hittade, men känner inte till stammen så väl.
Men du som har koll, vad tror du om Diabeau?:D

Diabeu är fin men han har en del hingstar med temperament i sig som Clinton, och Galoubet A jag hade nog inte valt det om din häst också har en del nerv. Kan inte se att det står något om att han har gott temperament heller. Sedan tycker jag att du kanske bör ta en äldre välprövad hingst eftersom ditt sto inte fått föl innan-du vet inte vad hon lämnar. Sedan är han lite för ung för att ha prövade avkommor också.

oki, ja jag har ju funderat lite på att clinton-blodet kanske slår igenom för mycket om jag använder Diabeau. Har haft en clinton-avkomma tidigare så jag vet vad det kan innebära;)
Men det nog klokt som du säger att använda en lite äldre hingst. Ska kolla lite mer på tangelo. Usch det är verkligen svårt det här med hingstval, har bara avlat på ponny förut:S

Liknande trådar

Avel Börjar mitt nya jobb om en månad och meningen är att jag ska ta med mig mitt sto och få henne inseminerad ganska direkt när jag kommer...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: Baddy96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31