Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Relationer Jag har en person i mitt dagliga liv som jag har svårt att hantera. Det är inget uttalat "fel" på personen. Men jag gillar inte den...
2
Svar
23
· Visningar
3 851
Samhälle En av mina mostrar har dött och jag och min bror tillhör dödsbodelägarna, eftersom hon inte hade några barn och vår mor är död. Det...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ramona
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 152
Senast: Stinaelin
·
Tjatter På kvällspromenaden fick jag syn på kompostgaller i en trädgård som användes som just kompostgaller. Tror faktiskt aldrig jag sett det...
Svar
19
· Visningar
1 074
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Vad har varit första signalerna sas? Har ni märkt det själva eller har någon annan (närstående, arbetsgivare ect) uppmärksammat det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 127
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag har en "videotid" med läkare i morgon kl 14. Bokat via Alltid öppet. Hur funkar det? Jag har aldrig gjort detta. Ska jag gå in på...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Har ni tips på utbildningar/kurser som är bra för nybörjare? Jag skulle vilja lära mig arabiska och ta några försiktiga steg mot det...
Svar
9
· Visningar
618
Senast: Kirre
·
Trädgård & Växter Jag har tyvärr en(?) råtta som bökar i min kompost och jag har inte lyckats ta kål på den. Det finns en hel del fin jord i komposten men...
Svar
6
· Visningar
925
Samhälle Läste tatueringstråden där det diskuteras tatueringar som klassmarkör. Började då fundera på vilken klass man vill markera för/emot och...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 745
  • Låst
Kropp & Själ Jag har mist mitt boendestöd eftersom jag börjat studera heltid och boendestödet är inte tillgängligt på helger eller kvällar. Tyvärr...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
35 858
Senast: Jenka
·
Relationer Jag är i en lite knepig situation angående en vän som vill komma och hälsa på.... Kort intro: vi var jobbkollegor när jag först kom...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
13 097
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ SVT har gjort en serie på tre avsnitt med vetenskapliga tester kring hudvård. Tittade precis på första avsnittet som handlade om...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 909
Senast: lizzie
·
Tjatter Som barn: Popstjärna eller musikalartist Tonåring eller ung vuxen: Politiker Vad blev det tillslut? Affärsutvecklare Shoot!
6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 813
Hemmet Jag vet att det är lite galet att måla med sprejfärg inomhus, men nu ska jag måla om min kamin (insats) och kan helt enkelt inte bara ta...
2
Svar
32
· Visningar
2 440
Senast: Amha
·
Relationer Jag tittade på den gamla klassikern "Firman" igår och hur Tom Cruise, trots att han verkar upp över öronen förälskad i sin fru och inte...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
16 097
Senast: Kerry
·
Fordon Ringde försäkringsbolaget där sonens moppe är försäkrad då den nu ska in i trafiken igen. Fick en mycket chockad person i andra änden av...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 129
Senast: Thaliaste
·
Relationer Tänkte ev kontakta en lärare jag hade på högstadiet eftersom jag vill fråga några saker. Hittade inte henne i byn där hon bodde då men...
Svar
10
· Visningar
1 394
Hemmet Nu har jag och maken bestämt att våren 2021 ska vi totalrenovera köket :banana: ! Vi har varit runt till olika leverantörer, börjar få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 476
Senast: Miao
·
Trädgård & Växter När får en börja vårstäda i trädgården? Det kliar i fingrarna, men jag vet att det är dumt att starta för tidigt. Det jag menar är tex...
Svar
4
· Visningar
460
Senast: tanten
·
Fordon Fler än jag skulle önska. Tre gånger har jag blivit påkörd bakifrån vid stoppljus. Två gånger i Stockholm och en gång här där jag nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 222
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp