Jag har varit otrogen en hel massa i mitt liv, i mer eller mindre alla förhållanden jag varit i. Det har varit olika anledningar till det, men i grund och botten så handlar det väl om att tillfället gör tjuven. Jag har haft tillfällen att vara otrogen och jag har tagit dem!
Sen är det klart att det finns anledningar till att man har behovet av att vara otrogen och jag har nog i grund och botten ett rätt så stort bekräftelsebehov, eller i alla fall hade. Jag har skrivit väldigt mycket i trådar i ämnet då jag har en lång historik av att vara otrogen mot flera olika partners, och jag har haft olika anledningar till otroheten i olika förhållanden jag haft. Jag har sett min otrohet som att jag berikar mitt liv, för det har jag verkligen gjort. Jag har haft väldigt roligt på vägen!
Men jag har också lärt mig massor om mig själv och mina tankar på vägen.
Otrohet är för mig långt ifrån det värsta som kan hända. Och det är för att jag ser till mig själv och varför jag varit otrogen. För mig är ingen otrogen mot mig, det är inte någonting som är riktat
mot mig. Det finns ingen som är otrogen för att vara elak mot sin partner, utan man är otrogen för sin egen skull, för att det är kul, etc. Just i den stunden kanske man inte tänker så mycket på sin partner, utan mer på här och nu. Nu låter det som att jag har världens sämsta impulskontroll och det har jag verkligen inte, men jag har i vissa stunder valt att gå en annan väg än vad många tycker är moraliskt rätt.
Och trots den historiken jag har vill jag inte leva i ett öppet förhållande. Det är lite dubbelmoral kanske, men så är det. Skulle någon vara otrogen mot mig vill jag inget veta heller. För guds skull, berätta inte det för mig. Det finns ingen poäng för mig att veta det, om min partner vill leva med mig.