Jag tänker att undanhållande även det gör det till otrohet i vissas ögon.Jo, men det måste det väl? Annars är det ju inte otrohet. Lever man i ett öppet förhållande är man ju inte otrogen. Väljer man att inte berätta är det ju rent tekniskt sett ingen lögn, men å andra sidan är man ju heller inte öppen med sin partner om vad man sysslar med.
Det där går ju att dra till sin spets och man kan mena att man ju inte berättar allt för sin partner ändå. Tex skulle få av mina ex vilja höra om hur hoppträningen gick eller vad som hände i stallet så det väljer jag att inte berätta mer än att säga att det gick bra, eller att man är förbannad eller ledsen när man kommer hem så får man ju förklara att hoppträningen gick dåligt. Jag berättar heller inte allt som händer på jobbet, medan man lunchar med vänner, vad mamma sa när hon ringde etc. Man man ljuger ju inte för det, det är bara inte av allmänintresse att berätta.
Tyvärr är det även så att många inte pratar om hur förhållandet är. Det tas för givet saker son inte är självklara för alla. Om ingen frågar... Vem berättar?