Edit: jämförde du just kommunikation om ert sexliv och gränsdragning med inköpandet av ett par handdukar?!
För mig är det lika odramatiskt att prata om handdukar som att prata om min sexualitet. Jag kanske är för frisläppt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Edit: jämförde du just kommunikation om ert sexliv och gränsdragning med inköpandet av ett par handdukar?!
Det var under första veckorna som det var "otrohet" sen blev det liksom avdramatiserat och inte klassat som otrohet. I ett förhållande får man inte alltid som man vill och det är ju bara att acceptera om man vill att det ska fortsätta.
Trampade jag på ömma tår när jag säger att för mig betyder monogami tvåsamhet utan att blanda in andra känslomässigt, visuellt och fysiskt?
Vad får dig att tro att sex bara har med kif att göra?
När man onanerar själv på kammaren så är det inte otrohet. Varför skulle det vara det? För mig är fantasi det privata, dvs man blandar inte in utomstående även fast man fantiserar om det.
Onanerar man för att skicka bilder till andra utanför förhållandet i ett monogamt förhållande så tycker jg inte det är okej.
Och du generaliserar att vi kommunicerade dåligt och är ute efter kif.Nej, din definition av tvåsamhet trampar mig inte på tårna, varför skulle den göra det? Du får väl ha vilken definition och vilka arrangemang du än önskar när det kommer till dina förhållanden. Det jag reagerar på är ditt tonläge och generaliserande, som jag redan påpekat.
Har varit med om typ "motsatsen" där. En manlig partner jag hade en monogam relation med slängde ur sig att "jo och sen var det fest på våningen ovanför, jag och John hånglade..." med undertonen att det var "en kul grej". Jag vet att han hade aldrig sagt det på det sättet om han hånglat med en tjej. Nu tyckte jag inte själv att det var någon big deal att det hände, men reagerade på just sättet han sa det och att han bara tog för givet att jag skulle vara cool med det.Uuugh, been there. Jag har respekt för att otrohet kan kännas olika om ens partner ligger med någon som har samma eller motsatt kön som en själv, men att ta det med en klackspark och inte anse det som otrohet.. får mig att känna att min partner inte tar min sexualitet på allvar. Att sex mellan två kvinnor bara är "sexigt och kul" men inget hot mot honom. Han skulle bara veta. En man med så unken syn på min sexualitet hade jag aldrig involverat mig med idag.
För mig är det lika odramatiskt att prata om handdukar som att prata om min sexualitet. Jag kanske är för frisläppt
Och du generaliserar att vi kommunicerade dåligt och är ute efter kif.
Frisläppt är nog inte det jag tolkar det som.
För att vi inte delar synen på monogami?
Eller hur sex ska vara eller se ut? Vad vet du om min sexualitet mer än att jag gillar att ha sex med flera olika personer parallellt?
Vi pratade om det efteråt, inget som hölls hemligt eller så.Om ni hade kommit överens om något som någon sedan bröt och ni bara lät det flyta på så kan jag inte se annat än att kommunikationen fallerade. Hade ni haft en fungerande kommunikation där ni varit överens så hade ju ingen haft anledning att bli sur.
Svårare än så är det inte och jag tänker inte längre diskutera dina enskilda förhållanden utan fortsätter hellre med trådens faktiska syfte.
Nej, jag skrev aldrig att du var ute efter "kuk". Du får nog läsa inlägget igen.
Att definiera porr som otrohet är för mig inte att vara frisläppt. Men vi verkar visst ha olika definitioner kring det mesta.
Sex är mycket mycket mer än porr.
Ungefär som att jämföra "att inreda" (om vi nu ska fortsätta på handdukar) att jämställa det med att titta i tidningar vs att skapa, forma, gå i butiker, handla, byta inredningsdetaljer med vänner, flytta på saker med mera.
Vi pratade om det efteråt, inget som hölls hemligt eller så.
Även om man stött å blött allt möjligt så är inte kommunikation svaret på allt.
Det är viktigare att visa ömsesidig respekt och kärlek till varandra, man kan ha bra kommunikation men ändå skita i saker.
Men snälla. Var har jag skrivit att sex endast skulle handla om porr? Varför drar du så drastiska slutsatser hela tiden?
Vi pratade innan, han struntade i överenskommelsen, på grund av sina begär, då lät jag mina begär få utlopp, vi pratade efteråt en timme å sen var det löst, även om det var otrohet när det hände.Jag har aldrig skrivit att kommunikation är "svaret på allt" bara skrivit att kommunikationen verkar ha varit bristfällig, det skriver du ju precis nu när ni pratade om det efteråt.
Vi pratade innan, han struntade i överenskommelsen, på grund av sina begär, då lät jag mina begär få utlopp, vi pratade efteråt en timme å sen var det löst, även om det var otrohet när det hände.
Alltså jag har haft mer än ett förhållande.Du skrev ju tidigare att han var bitter i ett par år, var det inte så?
Jag har aldrig varit otrogen men jag kan ärligt talat inte minnas hur många upptagna män som försökt ragga på mig genom åren, det är alldeles för många.
Om männen ifråga har varit attraktiva i mina ögon har jag ibland låtit dem följa med hem ändå. Om inte har jag meddelat deras respektive.
Mvh Dubbelmoralens Moder