Lägger väldigt mycket pengar på hudvård.
Pysslade mycket med hudvård tidigare och olika lugnande produkter pga var så röd och torr samt mycket finnar. När jag började äta p-piller för ett par år sedan blev min hy otroligt snäll och jag kunde typ tvätta ansiktet med handtvål och använda vanligt propyless från apoteket och ansiktet var lika glatt ändå. När jag slutade med p-pillerna blev min hy galen igen så nu har jag gått tillbaka till hudvårdsruljansen och använder tvätt, ansiktsvatten, serum, exfoliering, fuktkräm och olika masker. Märkte otroligt stor skillnad på ansiktet, framförallt med rodnad och finnar, när jag började med mild tvätt, serum och fuktkräm så det är väl därför jag fortsätter.
Sen tycker jag också det är lite avslappnande och nedvarvande på kvällarna att pyssla på lite innan jag går och lägger mig så för mig är det värt det, speciellt när jag märker en klar skillnad på min hud jämfört med innan jag började. Sen vet man ju aldrig, min hy hade kanske stabiliserats av sig själv så småningom ändå så förbättringen jag upplever kanske är från att min hud bara ställt om sig igen efter p-pillrena, bara att den kanske råkade sammanfalla med när jag började med hudprodukterna.
Jag ska absolut se programmen du skriver om, av rent intresse. Jag jobbar ju som läkare, precis som du, och i ett professionellt ställningstagande är jag ju mer åt det återhållsamma sättet förstås. Vi lärde oss ju på hudkliniken att det inte gör så stor skillnad med hudvård och diverse produkter så till patienter rekommenderar jag aldrig någonting som inte står i riktlinjer och allmänna råd såklart.