Triangelmärkt häst i verksamhet

Ninnurur

Trådstartare
En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är det inte tillåtet med triangelmärkt häst i något vinstdrivande arrangemang. Men, frågan är vem man kontaktar om detta? Länsstyrelsen? Försäkringsbolaget? Ridsportförbundet?

Att prata med ridskolan eller hästägaren är tyvärr inte ett alternativ, de kommer inte att lyssna.
 
Är dom anslutna till ridsportförbundet så kan du kontakta dom för det är inte tillåtet att ha triangelmärkt häst i deras verksamheter.

Är dom inte ansluta så är det nog bara försäkringsbolaget som försäkrat ut hästen som eventuellt kan bry sig
 
Är dom anslutna till ridsportförbundet så kan du kontakta dom för det är inte tillåtet att ha triangelmärkt häst i deras verksamheter.

Är dom inte ansluta så är det nog bara försäkringsbolaget som försäkrat ut hästen som eventuellt kan bry sig
Tack!
 
Länsstyrelsen kan nog också bry sig, ridskolan lär ha tillstånd för sin verksamhet och lämpligheten kan ju starkt ifrågasättas..
Men hade också börjat med ridsportförbundet!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 085
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 632
Senast: Trissa
·
Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
63 692
Senast: Fiador
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 308
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp