Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

L
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 364
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ När jag lämnade blodprov för ca. 1.5 vecka sedan så fick jag rejäla smärtor i armen där det blixtrade från nålen ner i handen. Smärtan...
Svar
7
· Visningar
3 296
Senast: Karro-Lina
·
Trädgård & Växter Jag undrar vad det är för fågel jag hör. Det händer bara att den låter när det är mörkt (morgon eller kväll). Den låter med kortare...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 970
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag har medvetet tänkt att jag ska använda min mer nu pga. drar mindre energi än att värma enstaka portioner än spisen. Spar ju disk...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
9 851
Mat Står och steker pannkakor, brukar göra pannkakor med 6 dl mjölk, 4 ägg, 3 dl mjöl och lite salt samt vaniljsocker. Då jag för stunden...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Fille
·
Fritid Jag har en plan att fortsätta med min löpning i vinter, men vad behöver jag för kläder? Är väldigt varm av mig när jag tränar, springer...
2
Svar
21
· Visningar
1 130
Senast: pepp
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Kanske världens okunnigaste fråga. Jag vet att man generellt kan ta tjänsteledigt för andra tjänster, och att man kan ta tjänsteledigt...
Svar
15
· Visningar
1 423
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Eftersom det är helt dött i vår FB-grupp och i diskussionsforumet för uppsatskurs så hoppas jag på svar här. Ni som skrivit uppsats hur...
2
Svar
21
· Visningar
1 163
Kultur Jag är ju mycket intresserad av arkeologi, på hobbynivå. Läser och lyssnar allt jag kommer över, och älskar att besöka platser med...
Svar
17
· Visningar
975
Senast: Jeps
·
Samhälle Nu är det Nobelveckan och jag antar att jag inte är den enda som är intresserad av detta. Idag tilldelades Svante Pääbo priset i...
Svar
13
· Visningar
969
Senast: Görel
·
Hemmet Jag behöver av olika anledningar hitta mitt köpekontrakt till min BR. Problemet är att jag inte hittar det, kommer inte ihåg namnet på...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: WBanna
·
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Ni som diskar för hand, torkar ni disken med handduk eller låter ni den lufttorka?
2 3
Svar
54
· Visningar
3 487
Senast: Rosett
·
Tjatter 87 dagar till julafton så det är i mitt tycke hög tid för en julklappstråd! Här tänkte jag att vi kan samla förslagsförfrågningar och...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Bluefish
·
Kläder & Bli fin Efter mitt senaste kappfiasko på Tradera har jag insett att jag måste prova om jag ska köpa en vintagekappa. Men finns det några riktigt...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Kommer att ha en samhällsvetenskaplig kandidatexamen i januari då kommer jag att börja söka nytt jobb. Har jobbat på olika myndigheter i...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Eurydome
·
Tjatter På grund av något som sker imorgon måste jag ställa om dygnet. Ska därför vara vaken trots att jag inte sovit. Jag får inte plugga...
Svar
15
· Visningar
1 134
Senast: Fetaost
·
  • Omröstning Omröstning
Relationer Har ni bestämda platser i lunchrummet på jobbet. Om ja hur länge har ni haft samma plats?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 853
Senast: Viva
·
Tjatter Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir...
2
Svar
31
· Visningar
1 926
Senast: Pilot
·
Fordon Har någon erfarenhet av Opel Mokka? Den verkar ok i pris iaf.
Svar
9
· Visningar
717
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp