Julklappstråden!

Jag försöker alltid handla saker som verkligen kommer till nytta. Inget krimskrams. Hatar att få krimskrams.

Min man får ett par riktigt bra hörselskydd med bluetooth, tror de kostade 2000.

Pappa får presentkort på fixande av hans fyrhjuling

Mamma får ordentliga arbetshandskar och lite annat som hör till.

Godis är givet.

Tack vare detta tankesätt har jag nog inga klappar jag kan säga att ha varit dåliga. Alla har alltid varit bra och kommit till användning.
 
Jag försöker alltid handla saker som verkligen kommer till nytta. Inget krimskrams. Hatar att få krimskrams.

Min man får ett par riktigt bra hörselskydd med bluetooth, tror de kostade 2000.

Pappa får presentkort på fixande av hans fyrhjuling

Mamma får ordentliga arbetshandskar och lite annat som hör till.

Godis är givet.

Tack vare detta tankesätt har jag nog inga klappar jag kan säga att ha varit dåliga. Alla har alltid varit bra och kommit till användning.
Mina föräldrar brukar fråga vad jag vill ha eller vad jag behöver och det är såklart mycket. Men prislappen är ju också därefter och vi köper inte så dyra julklappar.
men jag håller med dig. Speciellt min mamma var manisk ett tag o köpta massa julklappar - nästan bara skräp.
 
Vi kör Secret Santa i familjen. Jag fick ena dottern - hon som kommer att ha katt från efter jul och hon önskade sig en klöstunna till katten som jag med glädje har köpt. Väldigt rimligt julklappsinköp i år.
Sen har jag fixat till mitt SecretS bukebarn också och fått från min egen SecretS. I övrigt inga fler julklappar.
Föräldrarna är så gamla att de får inget - mer än så mycket närvaro jag hinner
 
Vi kör julklappsspelet, har köpt en ångkorg och nån liten mackapär som gör krusiduller av grönsaker. Makens familj är väldigt matlagningsintresserad.

Till min egen familj har vi inte kunnat handla ännu men kommer köra julklappsspel även där. Funderar faktiskt på en flaska vin eller bubbel, bara vuxna i leken och det uppskattas alltid. Eller finare olivolja.

Sen firar vi även med min pappa och åker iväg till makens mamma men kör inga julklappar, men tänkte ta med någon gå-bort present. En flaska glögg eller så.

Annars köper vi bara till barnen.
 
Jag gillar också att komma på grejer som faktiskt kommer till nytta!
Till min mamma har jag köpt handledsskydd från Back on track. Hon har fått problem med tumlederna de senaste åren. Till min bror har jag köpt en matlagningskurs med temat Mellanöstern. Till min man har jag köpt en stor värmedyna som han kan ha i sin arbetsstol på hemmakontoret, och ett mackjärn. Fast mackjärnet är lite till mig själv också 😉👌
Har köpt julklapp till en person till men hon finns på buke så kan inte skriva vad det är här 😅
I mannens familj har det tillkommit flera bebisar under året (de första barnbarnen) så där har det tagits beslut om att skippa julklappar i år. Skönt 😁
 
Jag har köpt en julklapp till sambon, eller egentligen mest till lägenheten. Ett knivset från Global.
Ungefär en timme senare kom jag på att mamma har en hel hög globalknivar, och vi kan anbsolut få några. Så där blir nog kombinerad julklapp till oss och mamma, jag får några och tar allihopa till slipning :D

Nyinköpta setet får väl agera fin placeholder under granen och sedan lämnas tillbaka😅
 
Bästa från förra året var helt klart mina rosarutiga pyjamasbyxor! :laugh: Bor i dem så fort jag kommer hem om kvällarna! :D Och det året "något begagnat" var årets julklapp var jag gravid med vårt första barn och då fick jag pappas gamla systemkamera när han köpte sig en ny, så att jag skulle kunna dokumentera dottern ordentligt, det är också en såndär favoritjulklapp :heart

Tror jag är klar med alla inköp nu äntligen också, blev lite blandad kompott med några böcker, kläder, en hotellnatt med familjen, ett par påsar med olika ätbara saker och så leksaker till dottern. Tror det blir bra! :up:
 
Kom på att jag glömde skriva bäst och sämst från ifjor ☺️

Bäst var nog delar från en julservis jag samlar på, dom kostar lite så trodde inte det kom nått särskilt men fick både koppar och skålar. Dom använder vi flitigt nu 🥰

Sämst vet jag inte, kanske en stavmixer som gick sönder efter typ en månads användning 🫤
 
Kommer inte köpa några julklappar i år. Vi köper vad vi vill ha när vi vill ha det, julklappar känns bara som utbyte av pengar.
 
Kommer inte köpa några julklappar i år. Vi köper vad vi vill ha när vi vill ha det, julklappar känns bara som utbyte av pengar.
Är kul att köpa till barn men håller verkligen med om ovan när det gäller vuxna. Julklappar känns egentligen lite onödigt och utdaterat (saknar Grinchen emoji ^^)
 
Är kul att köpa till barn men håller verkligen med om ovan när det gäller vuxna. Julklappar känns egentligen lite onödigt och utdaterat (saknar Grinchen emoji ^^)
Håller med. I min familj har vi 18-årsgräns på julklappar. Barn under 18 får julklappar, är du över 18 ska du inte förvänta dig nått. Hittar man däremot nått man vill köpa och ge till nån över 18 år är det okej. Mamma får alltid minst en marsipangris och vi syskon ger typ en trisslott till varandra. I år har jag köpt tofflor till sambon och han en värmefilt till mig, vi vet alltså båda om vad vi köpt till varandra och hade köpt det oavsett jul eller inte.
 
Är kul att köpa till barn men håller verkligen med om ovan när det gäller vuxna. Julklappar känns egentligen lite onödigt och utdaterat (saknar Grinchen emoji ^^)
Ja hade jag haft barn hade jag köpt julklappar till det! Men är barnfri och i min familj får man inte julklappar som vuxen. Funderade på att köpa till syskonbarnen men känns som att man bara skulle köpa för köpandets skull och det känns lite trist.
 
20221221_191032.jpg


Kommer utlovade bilder @Zinfernia :rofl:

Mindes västen som brun men kan vart ljuset där jag öppnade julklappen som gjorde det.
 

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
23 901
Senast: Bri
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
408
Senast: sthu
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
936
Senast: Zpunk
·
Tjatter 87 dagar till julafton så det är i mitt tycke hög tid för en julklappstråd! Här tänkte jag att vi kan samla förslagsförfrågningar och...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp