Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon skillnad på skurna pepparkakor jmf. med att trycka ut med mått i degen? Det är väl samma slags pepparkaksdeg ellerIdag har jag bakat typ 70-80 skurna pepparkakor. Bästa enligt mig,.. äckligt sa resten av hushållet hoppas på att besöket från Sverige tycker bättre om dom. Annars får jag väl ge bort lite. Har också bakat två mjuka pepparkakor och gjort mina kryddade jul nötter idag. Imorgon så blir det chokladbark och som sagt rödbetssallad som ska kryssas av på listan
@Philosophia jag hade gjort nått sånt och kanske rullat några i lakritspulver?Jag säger ja till tryffel
Har gjort någon enkel och rullat i kakao blandat med guldpulver, lätt men tjusigt.
Är det någon skillnad på skurna pepparkakor jmf. med att trycka ut med mått i degen? Det är väl samma slags pepparkaksdeg eller
Om de är sådana jag tänker på, så tycker jag skurna pepparkakor är mkt godare än vanliga. Mandeln gör mkt, och sen är dom mer krispiga och har typ lite kolasmak, i vart fall de min svägerskan mormor bakar.Jag är väldigt osäker, har knappt bakat vanliga pepparkakor, eller jag har inte gjort egen deg så ofta ^^ men trooor det är mer kryddor och mindre mjöl i de som jag gjorde idag och så är det ju mandel i. Receptet hette iof franska pepparkakor finns säkert nån annan som vet bättre om det är nån större skillnad härinne än mig. Men jag tycker iaf dom är mer knapriga och kryddiga än dom traditionella som vi får från svärmor
Intressant. Hur många bullar är lagom mängd för en fika? Får nog säga själva att det sällan blir mer än en bulle fle mig när jag fikar. Håller dock med att saffransbullar kan man äta hur många som helst av. Jag bakar dock för få (en sats) för att kunna göra detJag ska handla så att vi kan göra saffransbullar här hemma. Har fått recept på några som sambons mor brukar göra och ser mycket(!) fram emot det. De är så otroligt goda och varje år suckar jag åt att hans mor anser att man bara äter någon enstaka bulle per fika-tillfälle, att vi bara är där och fikar ibland osv... Jag vill ha massor av bullar ju! De tar visst lååång tid att göra, men när jag och sambon är lediga samtidigt passar det bra, och sådana dagar kommer nästa vecka
Ja, exakt lite kola smak har dom, tror det är det resten av min familj inte tycker om men jag gillar ju dom iafOm de är sådana jag tänker på, så tycker jag skurna pepparkakor är mkt godare än vanliga. Mandeln gör mkt, och sen är dom mer krispiga och har typ lite kolasmak, i vart fall de min svägerskan mormor bakar.
Alltså, bjuder jag på fika så tycker jag väl också att typ 2 verkar lagom, det är bara att de här bullarna är så goda att jag nog gärna ätit typ 10 Men, jag hade nog inte mått så bra efteråt heller... Just när det gäller bakverk så är jag som ett bottenlöst hål, jag kan äta hur mycket som helst, tröttnar aldrig och tycker att det mesta är löjligt gottIntressant. Hur många bullar är lagom mängd för en fika? Får nog säga själva att det sällan blir mer än en bulle fle mig när jag fikar. Håller dock med att saffransbullar kan man äta hur många som helst av. Jag bakar dock för få (en sats) för att kunna göra det
Kan då rekommendera att du gör två satser när du får receptet. Av erfarenhet vet jag att en sats lussekatter tar slut alldeles för fortAlltså, bjuder jag på fika så tycker jag väl också att typ 2 verkar lagom, det är bara att de här bullarna är så goda att jag nog gärna ätit typ 10 Men, jag hade nog inte mått så bra efteråt heller... Just när det gäller bakverk så är jag som ett bottenlöst hål, jag kan äta hur mycket som helst, tröttnar aldrig och tycker att det mesta är löjligt gott
Nej jag tror inte det är exakt samma deg (även om det antagligen går att kavla ut degen för skurna) tror det brukar vara mer mördegsliknande när man skär dem. Dvs mer smör.Är det någon skillnad på skurna pepparkakor jmf. med att trycka ut med mått i degen? Det är väl samma slags pepparkaksdeg eller
Det är planen...Kan då rekommendera att du gör två satser när du får receptet. Av erfarenhet vet jag att en sats lussekatter tar slut alldeles för fort