Second opinion

Jag är så rädd att medicin skulle ge mig en ångestattack som inte går att uthärda eller komma ur. Bara tanken är ångestframkallande. Jag tål inte ens för mycket mörk choklad.

Min ena syster har add och hon medicinerar. Det hon märkte när hon började med medicin var att hon började diska. Så medicin gav henne tydligen en välbehövlig spark i baken.
Om du får en medicin är det ju för att du behöver den, jämför inte med kaffe och choklad för det är helt andra substanser som inte hjärnan har brist på.
Om du tex talar om add-medicin är det väldigt kort verkningsgrad av dem, de med lång verkar varar en arbetsdag ca medan andra kan vara ett par timmar per dos bara. Det är alltså inget du behöver ha ångest över att prova utan behöver du den så kommer du tycka att det är fantastiskt och i annat fall kanske du inte behöver det.
Var dock beredd på att många får huvudvärk i början men det går över efter ett par veckor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 485
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 207
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 553
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp