Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är 24 och kör endast på säkra perioder eller vid behov dagen efter-piller, även om jag nu antar att det sistnämnda inte klassas som preventivmedel.
Jag har provat "alla" p-piller jag fått föreslagna, men har fått så grova biverkningar att det aldrig varit ett alternativ att äta dem mer än max ett par veckor åt gången. Droppen kom när Cerazette gav mig mens i tre månader. Skittrist att behöva oroa sig för graviditet, men min kropp verkar inte vilja ha hormoner. Spiral och dylikt är inte heller något alternativ, då jag vägrar gå till gynekolog.
Avtändande, äcklig känsla.Kondom?
Jag menar, det är ju inte bara oönskad graviditet man vill skydda sig från.
jag är beredd att ta den minimala risken för att kunna ha sex.
Skulle väldigt gärna prova kopparspiral, men min bm(på um) sa att spiral sätter man bara in efter abort/barnafödande???
Är det någon som skulle kunna förklara lite mer ingående hur det går till när man sätter in en spiral? Har inte varit på gyn-undersökning ännu men alla måste vi ju dit vid 23...
Inget alls (säkra perioder/avbrutet/annat sex än vaginalt sex) och det funkar utmärkt för mig. Vid enstaka tillfällen har jag för säkerhets skull tagit dagen-efter-piller. Är snart 30 och har kört den här lösningen i fyra-fem år.Hittade ingen liknande tråd så startar en ny
Vad har ni för preventivmedel och hur funkar det för er? Hur gamla är ni, och hur länge har ni haft just detta? Tidigare erfarenheter? Allt helt enkelt!!
Det har jag också tänkt på!
Så om mamma eller pappa får när de kommer upp i högre ålder, borde jag sluta då...
Jag hade först Noevletta, det dämpade min mens avsevärt men efter ett år slog det fel och jag hade mens 6 veckor. Inte kul!
Så jag fick byta till Cerazetta och har nu ingen mens alls, helt underbart
jag trodde inte heller jag hade någon risk för blodpropp i släkten och åt neovletta under ett år. sedan fick min morfar blodpropp.. så man kan ju inte riktigt veta.http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/04/17/farliga-rad-om-p-piller/
Det är mycket enkelt - kräv att få ta ett blodprov för att utröna om du är anlagsbärare.
När jag började äta ppiller kunde jag svara NEJ på frågorna om vi hade blodpropp i släkten. Efter några år hade vi i släkten helt plötsligt proppar på flera håll.
Jag tog ett blodprov och blev senare utredd.
Har dubbla anlag och skulle jag bli gravid är risken för blodpropp i samband med graviditet (som är mycket högre än vid brukandet av ppiller) 50-75% högre än normalt och jaq placerades i riskgrupp 4.
Så, jag uppmanar ALLA att kräva blodprovet. Jag menar, varför inte? Är det värt risken?