Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Vad är det för låt där en kille sjunger och i musikvideon så häller dom något genomskinligt över honom och nån te dansar i en...
Svar
6
· Visningar
512
Äldre Behöver skriva av mig. Är helt chockad, orolig, ledsen. Visste väl att det fanns risk för att den här dagen skulle komma. Min bror har...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
30 398
Senast: Magiana
·
Äldre Jag har läst en del artiklar om att händelser som i Köln ska vara en "våldtäktslek" vi namn Taharrush. Man pratar om det som om det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
19 196
Senast: mandalaki
·
Äldre Min avdelning på jobbet (landsting) skall byta våra tjänstebilar/poolbilar. Ett skallkrav från beställarorganisationen är att det skall...
2
Svar
35
· Visningar
2 925
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Jag undrar om någon har erfarenhet av att bestämma från Mathem.se och inte vara hemma vid leveranstidpunkten? Utifrån deras hemsida...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: Cattis_E
·
Äldre Är det någon här inne som haft problem med försäkringsbolag när ni fått en bestående skada som ni får leva med resten av livet? En skada...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: tuaphua
·
Äldre Jag önskar introducera en icke övertygad person men märker att jag har svårt att veta var jag ska börja och vilken nivå som är lagom...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 074
Senast: Monstermom
·
Äldre Jag hittade en rätt intressant grafik i DN. det finns en karta där man kan välja sin kommun och jämföra hur bra man är på att sortera...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 861
Senast: Buck
·
Äldre Tja, inte nödvändigtvis en Skoda men sambon och jag ska byta ut vår gamle trotjänare, en 16 år gammal Volvo som rullat närmre 35 000 mil...
Svar
16
· Visningar
2 169
Senast: supersonic
·
Äldre vattnet i vår bostad är mindre varmt än tidigare. Förut kunde det vara skållhett från kranen och duschen. Nu kan jag ha både dusch och...
Svar
19
· Visningar
1 805
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Hello! Skulle gärna ta emot lite tips på chaterresemål, restid 1 vecka och någon gång i augusti, allra helst all inclusive. Eftersom...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: BaconBob
·
Äldre Bör kaffe förvaras i kylen? Jag har fått med mig det hemifrån men vet inte om det är en myt? Hittar både åsikter för och emot när jag...
2
Svar
23
· Visningar
4 001
Senast: Jen80
·
Äldre Ikväll åkte alla julsaker, stakar och stjärnor ner och får vila i kartongerna till nästa jul. Men i mina kvarter har jag varit en av få...
Svar
11
· Visningar
550
Äldre Mitt kylskåp, ett Gorenje ca 5 år gammalt, låter så himla mycket. Det piper och det rasslar och det har sig. Tyvärr står det dessutom...
Svar
9
· Visningar
2 762
Senast: Ramona
·
Äldre Ja, ni vet väl att man inte längre får lägga dem i sop/miljöhusens metallåtervinningskärl! Istället ska man åka med dem till...
Svar
19
· Visningar
1 552
Senast: Thaliaste
·
Äldre Jag skulle behöva fem dagar-en vecka någonstans soligt i februari (och gärna kunna bada lite, obs ej i pool). 20 grader i luften och 18...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 468
Senast: Shudde
·
Äldre Har lyssnat en del på Studio Ett som rapporterat bl.a. från Norberg där många människor på flykt hamnat. Flera av dem sitter nu fast som...
2
Svar
27
· Visningar
1 887
Senast: caballus
·
Äldre De tongångar och typ av melodi som detta exempel, har de något namn som går att söka på?
Svar
0
· Visningar
457
Senast: ptr
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
Äldre Fan. Punka på däcket. Dåliga däck så lika bra att byta istället för att laga. MEN det var visst rätt lång leveranstid, jag får inte på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
15 094
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA