Vart kan jag åka?

Jag är från norrland ursprungligen - jag behöver ingen massa värme i vattnet ;) Kan bada i 17 grader utan problem, men helst inte kallare än så om man får välja.. Haha. Men det är väl lite sol jag behöver mest av allt.

Karibien låter ljuvligt! Thailand hade kunnat vara ett alternativ, men är lite flygrädd så siktar helst in mig på lite kortare flygtid särskilt eftersom jag åker själv. Men tack för tipsen! :)
Tänk inte tanken på Thailand. 12 timmars flygtid för bara en veckas vistelse är för jobbigt.

Jag skulle behöva fem dagar-en vecka någonstans soligt i februari (och gärna kunna bada lite, obs ej i pool). 20 grader i luften och 18 grader i vattnet är helt okej, några grader varmare är ju trevligt men inte över 25.

Kruxet är att resa+hotell/boende inte får överskrida 5000 kr... :crazy: Finns det ens en sån resa till någonstans med rätt temperatur?

Jag skulle förmodligen åka själv och det enda jag vill göra är att vara i solen för att boosta mitt kassa immunförsvar. Gillar typ att promenera omkring samt sitta på en strand och titta på havet, så jag kräver inga direkta aktiviteter.

Jag har också planerat att åka själv i början på februari och är ute efter samma som du, men blir lite avskräckt när jag läser om enkelrumstillägget :crazy:

Vi kanske skulle slå oss ihop :D

Jag har också planerat att åka själv i början på februari och är ute efter samma som du, men blir lite avskräckt när jag läser om enkelrumstillägget :crazy:

Vi kanske skulle slå oss ihop :D
Börja boka den resa du är intresserad av och ändra 2 personer till 1, så får du upp priset med enkelrumstillägget inkluderat.

Äsch då, det beror på hur känslig man är för jet lag. Själva flygresan sover man sig igenom.
Håller inte med. Man sover om man KAN sova. Jag kan det inte. Jetlag är jag inte så känslig för när det gäller Thailand, men bara vetskapen om att jag ska genomlida 12 jävla timmar hem också skulle förstöra min sinnesfrid om jag bara hade en vecka emellan.

Med bara en vecka vill jag ha tiden på resmålet, inte i luften.

Vill du bada i annat än pool och slippa frysa måste du tyvärr resa en bit såhär års.
Jag åker till Mexico/Karibien nu i februari. Ska vara borta i 8 dagar, funkar rätt bra då det går direktflyg som tar typ 10 timmar. Betydligt krångligare om man måste mellanlanda etc.
Resan kostar mer än din budget men jag kan tänka mig att du kan köpa flygstol till typ thailand för det priset och sen boka nåt billigt hotell?

Kul! Jag åker också till Mexiko snart, bara några veckor kvar.

Håller inte med. Man sover om man KAN sova. Jag kan det inte. Jetlag är jag inte så känslig för när det gäller Thailand, men bara vetskapen om att jag ska genomlida 12 jävla timmar hem också skulle förstöra min sinnesfrid om jag bara hade en vecka emellan.

Med bara en vecka vill jag ha tiden på resmålet, inte i luften.

Nattflyg?
Eller fuska med lugnande/sömntabletter?
Själv körde jag mildare sömbtabletter i början, men nu är det ett invant beteende så jag blir trött bara jag sätter mig i stolen.

Resorna till destinationer långt bort brukar även vara 8-9 dagar och inte 7, så det blir ändå en vecka på marken så att säga.

Nattflyg?
Eller fuska med lugnande/sömntabletter?
Själv körde jag mildare sömbtabletter i början, men nu är det ett invant beteende så jag blir trött bara jag sätter mig i stolen.
Nattflyg har inte hjälpt. Sömntabletter har jag inte haft tillgång tidigare men har det nu, så jag har helt klart tänkt ta med dem nästan gång jag flyger långt. Har ingen sådan resa planerad, dock.

@mandalaki Åh, jag brukar kunna flyga men en gång hade jag en mardrömsflight från Dakar till Bryssel. Skulle flyga på natten, eftersom jag aaaalltid sover och tycker det är så praktiskt med nattflyg, men av nån anledning kunde jag inte sova en enda jävla sekund. Låg bara och vred på mig och fick panik över att jag fortfarande inte somnat. Kom fram vid sextiden på morgonen till Bryssel och mådde kräksilla och hade huvudvärken från helvetet.

Urk.

Jag skulle behöva fem dagar-en vecka någonstans soligt i februari (och gärna kunna bada lite, obs ej i pool). 20 grader i luften och 18 grader i vattnet är helt okej, några grader varmare är ju trevligt men inte över 25.

Kruxet är att resa+hotell/boende inte får överskrida 5000 kr... :crazy: Finns det ens en sån resa till någonstans med rätt temperatur?

Jag skulle förmodligen åka själv och det enda jag vill göra är att vara i solen för att boosta mitt kassa immunförsvar. Gillar typ att promenera omkring samt sitta på en strand och titta på havet, så jag kräver inga direkta aktiviteter.

De södra delarna av Gran canaria och Teneriffa verkar kunna ligga där i temperatur?
Sedan finns ju Mexico och Thailand men det är ju långflyg.

Kolla Kap Verde. Flygtid på strax under 8 timmar. Vet inte vart du reser ifrån men hittade på Fritidsresor både ospecificerat och specificerat för ca 5000 kr för en vecka. Förvisso är temperaturen på runt 27. Vatten kring 23-24. Har vänner som är där nu.

Sen finns ju Egypten. Kallare i havet än Kap Verde. Har flera vänner där nu också som har det superbra. Både i Sharm El Sheik (finns nog ingen charter dit) och Hurghada-området.

Resorna till destinationer långt bort brukar även vara 8-9 dagar och inte 7, så det blir ändå en vecka på marken så att säga.

Precis!
Det viktigaste för mig är att det inte är massa byten och likn

Kul! Vart ska du och när reser du?
Vi åker till Isla Holbox den 15:e!
Rapportera gärna efteråt, jag har hittills (trots många resor till Yucatan-halvön nu) hittills alltid vägrat Holbox eftersom jag tror det är för sömnigt - så avge gärna rapport!

Vi drar - som vanligt, hej pensionärer - till Mexico (dock Playa del Carmen, också som vanligt :o ) om ett par veckor. Love it!

Jag är dock känslig för jet-lag på vägen hem, så hade inte tyckt det var värt det för en vecka, men det beror på att jag behöver typ en vecka att hitta rätt igen när vi väl är hemma... :crazy:

Ska titta på kap verde och gran canaria ikväll!
Egypten blir det inte, mest pga min terrorrädsla (ja, jag vet, jag är jättefjantig men det är som det är med den saken)

Nu skulle jag resa till Gran Canaria. Som svensk sommar, kort flygresa, billigt och nog det säkraste stället du kan åka till.

Inte så spännande men om du bara vill ha sol och värme till bra pris är det perfekt.

Rapportera gärna efteråt, jag har hittills (trots många resor till Yucatan-halvön nu) hittills alltid vägrat Holbox eftersom jag tror det är för sömnigt - så avge gärna rapport!

Vi drar - som vanligt, hej pensionärer - till Mexico (dock Playa del Carmen, också som vanligt :o ) om ett par veckor. Love it!

Jag är dock känslig för jet-lag på vägen hem, så hade inte tyckt det var värt det för en vecka, men det beror på att jag behöver typ en vecka att hitta rätt igen när vi väl är hemma... :crazy:

Jag är ju komplett utarbetad så valde det just pga att absolut inget händer :rofl:
Åker med en lika utarbetad modedesigner som precis som jag kommer vara körd i botten efter Fashion week.

Vi kommer ligga klubbade på stranden och kedjeröka/dricka pina coladas

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 409
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 502
Äldre Nu behöver jag hjälp med tips! Sitter och kollar charterbolagens utbud men hittar ingenting som känns riktigt spot on. Är ledig en ynka...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 321
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 643
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama