Vart kan jag åka?

Jag är ju komplett utarbetad så valde det just pga att absolut inget händer :rofl:
Åker med en lika utarbetad modedesigner som precis som jag kommer vara körd i botten efter Fashion week.

Vi kommer ligga klubbade på stranden och kedjeröka/dricka pina coladas
Haha, då låter det perfekt! Jag brukar återhämta mig från utarbetning lite för snabbt och bli rastlös, så den typen av resmål leder bara till stök. :D förra året tog vi en vecka på Isla Mujeres, då var jag rejält sliten, men efter fyra dagar började jag räkna sandkorn typ och längta in till aktiviteter och dykning. Kanske hade varit annorlunda om jag visste att det bara var en vecka iofs, då hade jag nog lättare chillat.

Hoppas ni får en underbar vecka, jag älskar Mexico och deras Riviera Maya!

Jag har åkt charterweekend själv och jag ska nog göra det i vår igen. Mitt tips är att ha is i magen och åka specificerad sista minuten. Du kan ofta förhandla bort enkelrumstillägget om du åker sent. Annars kan du kolla hotell på typ hotels.com eller liknande sajt...

Ska titta på kap verde och gran canaria ikväll!
Egypten blir det inte, mest pga min terrorrädsla (ja, jag vet, jag är jättefjantig men det är som det är med den saken)
Finns nog ingenstans som är så säkert nu som Hurghada. Dit är det tämligen ofarligt att resa nu, med all extra bevakning som är där just nu. Tror att hela Egypten är relativt säkert just nu strax efter incidenten häromdagen.

Du är inte säker någonstans i hela världen. Det begås brott överallt, till och med i småbyar i Sverige. Är man rädd ska man åka någonstans där man känner sig så bekväm man kan känna sig. Är du terrorrädd så hjälper nog inget oavsett, men jag tänker att en resa är för dyr för att vara rädd hela veckan.

Finns nog ingenstans som är så säkert nu som Hurghada. Dit är det tämligen ofarligt att resa nu, med all extra bevakning som är där just nu. Tror att hela Egypten är relativt säkert just nu strax efter incidenten häromdagen.

Du är inte säker någonstans i hela världen. Det begås brott överallt, till och med i småbyar i Sverige. Är man rädd ska man åka någonstans där man känner sig så bekväm man kan känna sig. Är du terrorrädd så hjälper nog inget oavsett, men jag tänker att en resa är för dyr för att vara rädd hela veckan.
Dagen efter "incidenten" i Hurghada sköt IS ihjäl en polis och en militär vid pyramiderna i Giza, också ett turistmål.

Det har varit alldeles för många dåd i Egypten de senaste åren för att jag skulle åka dit. Extra bevakning kan inte skydda hela landet.

Fullt medveten om allt du skriver. Jag vet att i mellanöstern skulle jag känna mig otrygg just nu, oavsett. Förmodligen är jag kanske inte mer otrygg där än nån annanstans, men känslan skulle vara närvarande hos mig, och då är det ju bättre att jag far någon annanstans :)

Dagen efter "incidenten" i Hurghada sköt IS ihjäl en polis och en militär vid pyramiderna i Giza, också ett turistmål.

Det har varit alldeles för många dåd i Egypten de senaste åren för att jag skulle åka dit. Extra bevakning kan inte skydda hela landet.
Var hittar man info om det? Hittar ingenting :(

Du kan få det med ospec boende för 1299 ... ;)

Som @Ramona resonerar kring Egypten har jag resonerat kring många platser där det skett enstaka terrordåd under åren. Men Egypten nu är undantaget. Det har hänt för mycket.
Jag skulle vilja tillbaka till Egypten för att hinna besöka Luxor innan någon idiot spränger området.

Man ska ju inte åka om man känner sig rädd. Det är ju bara dumt. Men jag har som sagt vänner som bor i Sharm El Sheik och aldrig upplevt något "farligt" och vänner nu som är i Hurghada. Historien om Bella Vista, vet du vart man kan hitta riktigt info om den? Det finns ju hur många scenarion som helst som berättats....

Jag skulle vilja tillbaka till Egypten för att hinna besöka Luxor innan någon idiot spränger området.

Man ska ju inte åka om man känner sig rädd. Det är ju bara dumt. Men jag har som sagt vänner som bor i Sharm El Sheik och aldrig upplevt något "farligt" och vänner nu som är i Hurghada. Historien om Bella Vista, vet du vart man kan hitta riktigt info om den? Det finns ju hur många scenarion som helst som berättats....
Jag har inte sett "sanningen" komma fram någonstans. Det är, som du säger, många scenarier. Alltifrån urspårat rån till att egyptiska myndigheter mörklägger terrormisstankar. Kolla The Guardian, de brukar vara grundliga och pålitliga.

Jag har bekanta som åkte charter till Sharm för några år sedan. Efter två dagar hände något dåd som gjorde att researrangören evakuerade alla sina resenärer så de fick åka hem igen.

Kolla Kap Verde. Flygtid på strax under 8 timmar. Vet inte vart du reser ifrån men hittade på Fritidsresor både ospecificerat och specificerat för ca 5000 kr för en vecka. Förvisso är temperaturen på runt 27. Vatten kring 23-24. Har vänner som är där nu.

Sen finns ju Egypten. Kallare i havet än Kap Verde. Har flera vänner där nu också som har det superbra. Både i Sharm El Sheik (finns nog ingen charter dit) och Hurghada-området.

Kap verde tänkte jag också åka till, men då jag hört flera som tyckt det blåst ordentligt där såhär års så vågade jag inte riktigt boka dit (sedan hittade jag en till bra pris till Teneriffa)

Jag har varit på Kap Verde två gånger, en gång i februari och en gång i mars. Visst, det blåste rätt mycket, men temperaturen var båda gångerna minst fem grader högre än det samtidigt var på Grand Canaria och dessutom mer solsäkert, så vädret kändes ändå skönare än vad de gjort de gånger vi varit på de solsäkra delarna av Gran Canaria och Teneriffa. Jag tyckte Kap Verde var optimalt, ville man riktigt steka sig kunde man lägga sig i lä, men det var samtidigt inte för varmt för att vara aktiv eftersom vinden svalkade.

Jag har inte sett "sanningen" komma fram någonstans. Det är, som du säger, många scenarier. Alltifrån urspårat rån till att egyptiska myndigheter mörklägger terrormisstankar. Kolla The Guardian, de brukar vara grundliga och pålitliga.

Jag har bekanta som åkte charter till Sharm för några år sedan. Efter två dagar hände något dåd som gjorde att researrangören evakuerade alla sina resenärer så de fick åka hem igen.
Cecilia Udén på radions P1 gjorde mycket troligt att Egypten försöker mörka. Jag har en vän som är i Hurghada nu, och där har man försökt övertyga om att det var ett rån som inträffade.

Själv har jag en resa till Paris och en till Istanbul under våren. Jag har funderat på om jag är lite självdestruktiv. :p

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 409
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 502
Äldre Nu behöver jag hjälp med tips! Sitter och kollar charterbolagens utbud men hittar ingenting som känns riktigt spot on. Är ledig en ynka...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 321
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 643
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama