@Lena Furberg Jag kikade på Apollo från Stockholm i augusti, det enda hotell som inte ligger precis vid stranden är Apollo Studios. De andra - Livadia Beach, Dream Island och Eleni beach har mindre än en minuts promenad ner i havet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hit tänker vi åka nästa sommar ! Hur tidigt bör man boka? Vi vill gärna bo på Annas studios eller vad det hette. Det verkar bokas upp rätt snabbt, ser att det är fullbokat för hela säsongen i år nu.Tja, en av mina favoritutsikter är ju den här, från en annan tråd häromdagen:
Går att boka på egen hand eller på charter (Ving).
Hela bukten är en vacker lång stenstrand med kristallklart vatten.
Av vad du söker finns ingen stad att åka till och äta middag, det är en ö med några hundra bofasta.
Dagsutflykt kan man göra genom att hyra bil eller moppe, köra till ett vackert bysantinskt kloster, bada vid andra stränder, se öns andra by. That's it.
Möjligen är det för lite av det du tänker dig.
Det är inte jättevarmt i Egeiska havet i början av juni, har för mig jag mätte upp cirka 21 grader i vattnet vid den tiden förra året.
Åker dit (eller Cala Ferrera) om några veckor. Så tacksam för tips. Det är 25 år sedan jag var på Mallis och då var vi inte så mycket på den delen av ön.Vi var på Cala d'Or på Mallorca i juni för några år sedan. Jättemysiga stränder, god mat och trevlig liten stad. Väldigt fina omgivningar också.
Oj, det kan jag inte svara på. Jag bokar ju aldrig charter. Men jag kan höra med ägaren i september när jag kommer dit. Skulle gissa att det är bra att boka innan året är slut om man vill åka i augusti. (Det är enklast för er med charter pga båttransfern. Men det går naturligtvis att ordna även det själv).Hit tänker vi åka nästa sommar ! Hur tidigt bör man boka? Vi vill gärna bo på Annas studios eller vad det hette. Det verkar bokas upp rätt snabbt, ser att det är fullbokat för hela säsongen i år nu.
Mvh längtar redan till nästa sommar
@mandalaki Ditt förslag, var är det för typ av ö? Är det sömnigt eller är det så man kan göra annat under en strandpausdag?
Sömnigt är förnamnet. Men där finns jättefina vandringar att göra.
Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.Oj, det kan jag inte svara på. Jag bokar ju aldrig charter. Men jag kan höra med ägaren i september när jag kommer dit. Skulle gissa att det är bra att boka innan året är slut om man vill åka i augusti. (Det är enklast för er med charter pga båttransfern. Men det går naturligtvis att ordna även det själv).
Mina fyra veckor i september förra året bokade jag i oktober 2015, när jag satt på övernattningshotellet på Rhodos på väg hem från Tilos. Men september är knöktrångt på Annas, vi stammisar tar alla rum.
Vi är likadana. Nu har vi exempelvis fortfarande inte riktigt bestämt oss för vart vi ska i augusti, och på de ställen vi funderar på har vi inte kikat på nåt hotell. Känns stabilt!Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
Haha ja det vore ju nåt!@mandalaki @niphredil
Om vi alla enas om Annas i september 2018 kanske ön kan bli platsen för en buketräff?
Det tar mig igenom vintern. Välja resmål, leta flygbiljetter som ska synka med båttider, boka övernattningshotell om det behövs, leta hotell där man ska stanna osv ... När man är klar med allt det där infinner sig en tomhet så då börjar man researcha kommande år osv. Och diskuterar alla alternativ i diverse relaterade grupper.Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
Det tar mig igenom vintern. Välja resmål, leta flygbiljetter som ska synka med båttider, boka övernattningshotell om det behövs, leta hotell där man ska stanna osv ... När man är klar med allt det där infinner sig en tomhet så då börjar man researcha kommande år osv. Och diskuterar alla alternativ i diverse relaterade grupper.Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
Jag bokade en resa till Rom för ca tio dagar sedan, och jag åker nu på fredag. Ungefär så brukar det gå till.Vi är likadana. Nu har vi exempelvis fortfarande inte riktigt bestämt oss för vart vi ska i augusti, och på de ställen vi funderar på har vi inte kikat på nåt hotell. Känns stabilt!
För nästa sommar tänkte vi få det avklarat tidigt och så är det gjort liksom. Bara att dra i väg.