Förvaring av kaffe

Låter som att det är dags att gräva lite i kaffesumpen. Kanske funkar det på andra kroppsdelar med, jag menar jag har väldigt torr hud på halsen också. Varför inte testa liksom?

Hur ska kaffe förvaras: I bönform. Så maler man det man behöver i sin fancy-smancy kaffekvarn (eller i mixern, beroende på vad som står närmast).

Ge mig några år till så kommer jag kunna säga att kaffe förvaras bäst på plantan, så får man plocka och rosta själv det man behöver.
Ja, jag har en kaffeodling i sovrummet! :angel:

Kaffesump passar överallt :).
Minns när jag tipsade om det till torr hud här för några år sen, det blev populärt! :D Det enda man ska tänka på är att inte få ner det i öppna sår...det känns ;).

Liknande trådar

Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
621
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar