Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du missar hela grunden. Om man säger Kvinnor utsätts för sexövergrepp av män - så innebär det varken att alla kvinnor blir våldtagna eller att alla män våldtar.
Volvo är en dyr bil - innebär inte att alla Volvobilar är dyra.
Sjuksköterskor är lågavlönade - innebär inte att alla sjuksköterskor har låg lön.
Resonemang om grupper innebär aldrig ALLA i gruppen, om det inte särskilt uttalas.
Problematiken som @ptr påtalar är att om en SD-sympatisör generaliserar om invandrare i grupp, så är det aldrig underförstått att denne då skulle prata om individer, det faller aldrig på sin egen orimlighet, liksom.Men då tror jag du missförstår mig. När jag pratar om mäns våld mot kvinnor pratar jag inte om exakt alla män, det tycker jag faller på sin egen orimlighet lite grann.
SD-sympatisörer vill "stoppa invandringen" för vad några invandrare gör. Är det några som generaliserar ända in i kaklet så är det väl de.Problematiken som @ptr påtalar är att om en SD-sympatisör generaliserar om invandrare i grupp, så är det aldrig underförstått att denne då skulle prata om individer, det faller aldrig på sin egen orimlighet, liksom.
Men här är det så. Vilken nyans i retoriken är det som vi missar?
Patriarkatet!!! Könsroller!!! Det är sånt ni missarProblematiken som @ptr påtalar är att om en SD-sympatisör generaliserar om invandrare i grupp, så är det aldrig underförstått att denne då skulle prata om individer, det faller aldrig på sin egen orimlighet, liksom.
Herregud att man ens kan få en tråd om hur kvinnor blir utsatta för massövergrepp till att handla om "stackars män"???!!!
Problematiken som @ptr påtalar är att om en SD-sympatisör generaliserar om invandrare i grupp, så är det aldrig underförstått att denne då skulle prata om individer, det faller aldrig på sin egen orimlighet, liksom.
Vad jämför du med då?Sedan finns det en annan nackdel med att skylla på "annan kultur". Och det är att då kan oacceptabelt beteende försvaras med "annan kultur". Medan det naturligtvis aldrig ska försvaras.
Och, som sagt, med 20 300 anmälda sexbrott på ett år, och stort mörkertal, så är "vår kultur" inget direkt lysande föredöme.
Jag tror liksom inte att en man som brukar dra "höhö-skämt" om kvinnor blir direkt mottaglig för "bättring" om man börjar med att säga att du har samma kvinnosyn som de som genomför stening av kvinnor i hederskulturer".
Eller är alla män talibaner som Gudrun Schyman sa?
Vad menar du? Vilka är dessa kvinnor som utsätts för övergrepp? Hur skiljer sig den gruppen från den totala gruppen kvinnor?På samma sätt som det handlar om kvinnor som utsätts för övergrepp, inte om kvinnor generellt.
Den här tråden handlar om uttrycket Taharrush var ett verkligt begrepp innan händelserna i Köln, inte om hur kvinnor blir utsatta för massövergrepp.Patriarkatet!!! Könsroller!!! Det är sånt ni missar
Herregud att man ens kan få en tråd om hur kvinnor blir utsatta för massövergrepp till att handla om "stackars män"???!!!
Jag menar endast den argumentationsteknik som används i denna tråd är densamma som den argumentationsteknik som brukar förkastas då den bruna sidan använder samma teknik.Nu menar jag som sagt inte enstaka individer heller eftersom problemet är större än så.
Men vad är det du menar att "invandrare" har gemensamt i lika stor utsträckning och lika systematiskt som mäns våld mot kvinnor - eller att kvinnor i regel tar större del av föräldraledighet?
Se mitt svar ovan.SD-sympatisörer vill "stoppa invandringen" för vad några invandrare gör. Är det några som generaliserar ända in i kaklet så är det väl de.
Jag menar endast den argumentationsteknik som används i denna tråd är densamma som den argumentationsteknik som brukar förkastas då den bruna sidan använder samma teknik.
Antingen så ser ni inte det, eller så missar jag den skillnad som då faktiskt finns.
Jag menar ingenting annat.
Ja, jag ser skillnaden, och nej, det var inte vad jag frågade om.Ser du någon skillnad?
Ser du någon skillnad på att på förhand stoppa alla invandrare, alltså även de som inte begår brott, och att uppmana alla män att se och reagera på sexuella trakasserier och övergrepp i deras närhet?
- "Invandrare våldtar våra svenska tjejer. Vi måste därför sluta släppa in invandrare."
- "Män som grupp står för nästan alla sexualbrott. Vi måste därför prata om och omforma mansrollen."
Ja, jag ser skillnaden, och nej, det var inte vad jag frågade om.