Det får kanske bli ditt mål under 2016, att lyckas ta med tygkassen in i affärenJodå. det ligger en på passagerarsätet - den hamnade där av en helt annan anledning.
Lyckades missa den också nu senast.
Tror jag har ett hål i hjärnan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det får kanske bli ditt mål under 2016, att lyckas ta med tygkassen in i affärenJodå. det ligger en på passagerarsätet - den hamnade där av en helt annan anledning.
Lyckades missa den också nu senast.
Tror jag har ett hål i hjärnan
Förut bodde jag i sthlms kommun. Det fanns sopsortering ca tjugo minuter bort, men den var alltid överfull och saker låg utanför. Såhär i efterhand tänker jag att jag och andra borde gått på kommunen mer om det,
Dvs tjata att det ska ställas upp fler, och tömmas oftare.
Nu bor jag i en annan kommun och här är det bättre. Så jag tror Sthlm inte
har prioriterat detta.
Fast kartan är ju klickbar. Klicka där du tror du bor så visar den kommunnamn.Det är svårt att se var på den där kartan jag bor men tror det är i ett ljusgrönt område.
.
Fast i de flesta fall så är det upphandlat av kommunen - som alltså har huvudansvaret?Det är inte kommunerna utan förpackningsindustrin som ska sköta underhållet.
Ok. Men varför är det så olika då i olika kommuner?Det är inte kommunerna utan förpackningsindustrin som ska sköta underhållet.
Tack!Fast kartan är ju klickbar. Klicka där du tror du bor så visar den kommunnamn.
Min kommun är illröd på allting. Wow!
Vi är väl lite sådär halvdana på att sopsortera. Matrester blir rådjursmat, men annars sorterar vi plast, tidningar, papper och burkar. Dock skiljer vi inte på hård/mjukplast och typ ofärgat/färgat papper m.m...
På en del ställen är det samma container för hård- och mjukplast, är det inte så hos er?
Att skilja på färgat och ofärgat papper har jag aldrig hört talas om så det behöver du inte bekymra dig om
Det är inte färgat /ofärgat glas du tänker på?Har inte sådär jättebra koll, mina föräldrar som sköter det där
Men är nästan säker på att man skiljer på hård och mjuk plast faktiskt. Färgat/ofärgat papper vet jag inte, var mamma som sa något om det förut...
Var det en fråga? För nej, det har vi inte. Vi har bara ett sopnedkast i trappan.
Det är inte färgat /ofärgat glas du tänker på?
Har inte sådär jättebra koll, mina föräldrar som sköter det där
Men är nästan säker på att man skiljer på hård och mjuk plast faktiskt. Färgat/ofärgat papper vet jag inte, var mamma som sa något om det förut...