Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag är dock lite rädd att den kommer bli uppkäkad just därför:crazy:, så det vore bra om vi kunde lista ut vem det är själva.

Givetvis får vi hoppas på ängeln också.
Någon som har en gissning på vilka som är tvillingar? En av dem som röstade på Paddan kanske? Att gissa vilka som är tvillingar är svår, och att gissa rätt på den goda är än värre.
 
Om tvillingen blir uppkäkad eller inte lär ju bero på hur misstänkt den är i övriga leken. Om den tvilling som inte blivit demonad redan har misstankar mot sig så kanske ulvarna struntar i den och låter den personen bli lynchad istället.

Tvillingen får ju inte heller hinta så det kan bli tricky att lista ut vem det är.
 
Ja, den andra tvillingen vet ju nu med säkerhet om en av ulvarna.
Ja, men då får man hoppas att den är aktiv för den lär ju snart vara mat.

Paddington demon. Hm. Jag var ju misstänksam redan dag 1 även om jag efter velande idag inte röstade på Paddan. Bäst att förklara teorin: jag blev misstänksam när Paddan röstade på Lena vid första DL eftersom det brukar vara nästan tabu att rösta på nya spelare i ett sådant läge att de kan bli lynchade sitt första DL. Jag upplevde att Paddan vid röstningen gjorde precis det - försatte en ny spelare i fara. Och nu visar hon sig vara ond.

Men - det skulle inte förvåna mig om det hela var en alibiröst! För jag upplever alltid Paddan som en schysst spelare. Därför tänker jag, skulle hon även som ond lägga sin röst på en helt newbie? Jag tror inte det även om jag naturligtvis kan ha fel. Men om rookien säger att det är ok? Då är det en annan sak. Därför var jag misstänksam mot Lena, men jag har verkligen inte hittat något annat på henne. Jo, kanske hennes förklaring till varför Paddan röstade som hon gjorde - att rösten lades för att Paddi typ inte ville ta ställning och därför röstade på någon som antagligen inte skulle få så många röster. Visst, men... jag tycker ändå att det varit mer logiskt i det läget för Paddan att rösta på någon av de mer erfarna spelare som inte blir lynchade så lätt. Alltså - utan att veta (!) - så misstänker jag att Paddans förstaröst var en överenskommelse mellan henne och Lena och allt Lena därför kan vara ond.

Mer kommer...
 
Ja, men då får man hoppas att den är aktiv för den lär ju snart vara mat.

Paddington demon. Hm. Jag var ju misstänksam redan dag 1 även om jag efter velande idag inte röstade på Paddan. Bäst att förklara teorin: jag blev misstänksam när Paddan röstade på Lena vid första DL eftersom det brukar vara nästan tabu att rösta på nya spelare i ett sådant läge att de kan bli lynchade sitt första DL. Jag upplevde att Paddan vid röstningen gjorde precis det - försatte en ny spelare i fara. Och nu visar hon sig vara ond.

Men - det skulle inte förvåna mig om det hela var en alibiröst! För jag upplever alltid Paddan som en schysst spelare. Därför tänker jag, skulle hon även som ond lägga sin röst på en helt newbie? Jag tror inte det även om jag naturligtvis kan ha fel. Men om rookien säger att det är ok? Då är det en annan sak. Därför var jag misstänksam mot Lena, men jag har verkligen inte hittat något annat på henne. Jo, kanske hennes förklaring till varför Paddan röstade som hon gjorde - att rösten lades för att Paddi typ inte ville ta ställning och därför röstade på någon som antagligen inte skulle få så många röster. Visst, men... jag tycker ändå att det varit mer logiskt i det läget för Paddan att rösta på någon av de mer erfarna spelare som inte blir lynchade så lätt. Alltså - utan att veta (!) - så misstänker jag att Paddans förstaröst var en överenskommelse mellan henne och Lena och allt Lena därför kan vara ond.

Mer kommer...

Jag har också tänkt lite alibiröst, å andra sidan så känns det sådär att misstänka @LenaH för något paddan gjort, padda kan ju gjort det för att luras liksom.

Det kan ju dock vara bra att kola upp paddans inlägg nogrannare

Din röst på paddan skulle ju också kunna vara alibiröst liksom finns många om men och kanske här.

För att slänga ut en ide, vad tror du om @Habina och @Niyama som tvillingar?
 
Ja, men då får man hoppas att den är aktiv för den lär ju snart vara mat.

Paddington demon. Hm. Jag var ju misstänksam redan dag 1 även om jag efter velande idag inte röstade på Paddan. Bäst att förklara teorin: jag blev misstänksam när Paddan röstade på Lena vid första DL eftersom det brukar vara nästan tabu att rösta på nya spelare i ett sådant läge att de kan bli lynchade sitt första DL. Jag upplevde att Paddan vid röstningen gjorde precis det - försatte en ny spelare i fara. Och nu visar hon sig vara ond.

Men - det skulle inte förvåna mig om det hela var en alibiröst! För jag upplever alltid Paddan som en schysst spelare. Därför tänker jag, skulle hon även som ond lägga sin röst på en helt newbie? Jag tror inte det även om jag naturligtvis kan ha fel. Men om rookien säger att det är ok? Då är det en annan sak. Därför var jag misstänksam mot Lena, men jag har verkligen inte hittat något annat på henne. Jo, kanske hennes förklaring till varför Paddan röstade som hon gjorde - att rösten lades för att Paddi typ inte ville ta ställning och därför röstade på någon som antagligen inte skulle få så många röster. Visst, men... jag tycker ändå att det varit mer logiskt i det läget för Paddan att rösta på någon av de mer erfarna spelare som inte blir lynchade så lätt. Alltså - utan att veta (!) - så misstänker jag att Paddans förstaröst var en överenskommelse mellan henne och Lena och allt Lena därför kan vara ond.

Mer kommer...
Min förklaring till varför Paddan röstade på mig är ju helt enkelt därför att jag kunde relatera till den, jag la själv en svag uddaröst vid DL1.
Jag ville heller inte ses som en nybörjare som hänger upp sig på att den fått en röst på sig, det får man ju ta.

Hade vi suttit i lyan ihop borde väl jag tagit chansen att fjärma mig från paddan genom att rösta på henne idag? Det hade ju varit enkelt att följa strömmen när det ändå såg mörkt ut för henne.
 
Ingen gissning här men de bör ju inte misstänkt varandra så mycket.

Nej det borde de väl inte. Fast samtidigt borde de väl på något sätt ha försökt visa vilka de är. Det är ju väldigt bra för goda att kunna lista ut den andra tvillingen när onda ska hittas, eller när något som detta händer. Även om just detta kanske inte direkt kunde förutspås..
 
Frågan är nu vem skulle Paddan demona? Jag tror att hon dels väljer en spelare hon känner väl och som är bra på att vara ond, dels någon som inte blir lynchad så lätt. När jag tittar på de kvarvarande spelarna så är det väl framför allt öh... jag själv:o och Niyama som står ut. Ingen av oss två blir lynchad speciellt ofta och har spelat mycket med Paddan samt är bra på att vara onda. Detta förutsätter ju dock att Niyama är god. Som sagt, hon känns god - men det är ju helt jäkla omöjligt att veta med den hopplösa människan!

Ett annat alternativ är Break. Hade Sasse varit demonen är jag övertygad om att hon valt Break och jag vet att hon gjorde det i en annan lek där Paddi var spion och Sasse demon. Kanske minns Paddi det, för Break spelade strålande som demonad? Men å andra sidan har inte Break spelat så mycket på sista tiden.

Glömmerallt är en annan mycket erfaren spelare, men hon har en tendens att lynchas oftare än de tidigare nämnda. Så - nej, jag tror inte på det. Men självklart vet jag inte.

Fler alternativ? Tänker...
 
Nej det borde de väl inte. Fast samtidigt borde de väl på något sätt ha försökt visa vilka de är. Det är ju väldigt bra för goda att kunna lista ut den andra tvillingen när onda ska hittas, eller när något som detta händer. Även om just detta kanske inte direkt kunde förutspås..
En av oss som diskuterar det här eller snarare två kan vara tvillingar. Mycket lurigt. @Habina och @Niyama känns just nu lite för lätta/självklara för min smak. Någon av dem minst tror jag dok.

Vi har också en siare vid liv som bör ha lite mer koll på något och kanske en paketmottagare.
 
Frågan är nu vem skulle Paddan demona? Jag tror att hon dels väljer en spelare hon känner väl och som är bra på att vara ond, dels någon som inte blir lynchad så lätt. När jag tittar på de kvarvarande spelarna så är det väl framför allt öh... jag själv:o och Niyama som står ut. Ingen av oss två blir lynchad speciellt ofta och har spelat mycket med Paddan samt är bra på att vara onda. Detta förutsätter ju dock att Niyama är god. Som sagt, hon känns god - men det är ju helt jäkla omöjligt att veta med den hopplösa människan!

Ett annat alternativ är Break. Hade Sasse varit demonen är jag övertygad om att hon valt Break och jag vet att hon gjorde det i en annan lek där Paddi var spion och Sasse demon. Kanske minns Paddi det, för Break spelade strålande som demon? Men å andra sidan har inte Break spelat så mycket på sista tiden.

Glömmerallt är en annan mycket erfaren spelare, men hon har en tendens att lynchas oftare än de tidigare nämnda. Så - nej, jag tror inte på det. Men självklart vet jag inte.

Fler alternativ? Tänker...

Jag är helt med på hur du tänker, dock vill jag när jag är demon gärna välja någonn oväntad, så jag har nog snarast försökt undvika den "rutinerade och duktiga" dom gånger jag varit det men det är svårt att veta hur andra tänker. Sen är det väl så att om ulvarna har haft någon teori om vem som är ängel kan de t.ex försökt demona den bara för att bli av med rollen osv. ganska komplext att välja tycker jag men det är ju inte säkert att alla demoner vänder och vrider på det så mycket.
 
Min förklaring till varför Paddan röstade på mig är ju helt enkelt därför att jag kunde relatera till den, jag la själv en svag uddaröst vid DL1.
Jag ville heller inte ses som en nybörjare som hänger upp sig på att den fått en röst på sig, det får man ju ta.

Hade vi suttit i lyan ihop borde väl jag tagit chansen att fjärma mig från paddan genom att rösta på henne idag? Det hade ju varit enkelt att följa strömmen när det ändå såg mörkt ut för henne.

Jag vet inte om du är ond som sagt var, men det skulle inte förvåna mig med tanke på Paddans röst. Dock är du inte min huvudmisstänkta just nu. Jag kör alltid efter devisen en ulv i taget och måste se mer av dig. Mitt huvudmål imorgon - om jag lever då - är att försöka lista ut vem Paddan demonade. Ja, om du inte var ond från början kan det naturligtvis vara du!:rofl:

Och jag har inte hunnit analysera röstningarna närmare.

Men - beträffande att fjärma sig: strömröster drar alltid ögonen till sig. Jag vet inte riktigt om du har uttalat misstankar mot Paddan tidigare (eftersom jag inte har någon koll:banghead:) men har du inte det är det ju inte bara att hänga på.
 
En av oss som diskuterar det här eller snarare två kan vara tvillingar. Mycket lurigt. @Habina och @Niyama känns just nu lite för lätta/självklara för min smak. Någon av dem minst tror jag dok.

Vi har också en siare vid liv som bör ha lite mer koll på något och kanske en paketmottagare.


Siaren har ju bara haft en sia hitills så jättemycket koll har den nog inte, kan ju varit någon som dött också som blivit siad, den siare som är kvar får väl inte sia nu inatt heller, det var väl den jämna siaren som var kvar va?
 
Jag är helt med på hur du tänker, dock vill jag när jag är demon gärna välja någonn oväntad, så jag har nog snarast försökt undvika den "rutinerade och duktiga" dom gånger jag varit det men det är svårt att veta hur andra tänker. Sen är det väl så att om ulvarna har haft någon teori om vem som är ängel kan de t.ex försökt demona den bara för att bli av med rollen osv. ganska komplext att välja tycker jag men det är ju inte säkert att alla demoner vänder och vrider på det så mycket.

Fast nu är det fråga om vad Paddan skulle välja. Och även om jag inte är säker känner jag mig ändå ganska övertygad om att hon skulle gå på någon erfaren. Även om andra saker naturligtvis spelar in.

Eftersom spionen dog tidigt och var ny (d v s kanske inte så van vid "spionhintningen") + att endast en spelare bör vara siad (om paket inte har delats ut) så är det inte säkert att ulvarna har så många teorier om vilka roller som är viktigast att bli av med (alltså - vilka spelare som kan ha dem). För de får väl ingen spionrad?
 
Det känns ju ganska troligt att tvillingarna röstat på samma person.
Niyama, Habina och GA röstade på Paddan
Myrten, Bumpo och LenaH röstade på mig
Break och Paddan röstade på Lobelia men iom att Paddan var demonen så känns det ju inte troligt att Break är en del av tvillingarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 467
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 364
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp