Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl klart att det finns olika åsikter om hur tvillingarna röstar. Jag lyfter fram det sättet jag spelat tvilling på tidigare. Får jag inte göra det för att ni inte skulle gjort så eller?
 
@Myrten Målmedveten? Det var ju du som först kom in med ett långt teori inlägg om tvillingarna att det borde vara du, Niyama eller Break.
Det känns lite konstigt då en tvilling blivit demonad och du kommer in direkt och skriver om det.
 
Jag tror som du, med många nya spelare i leken så känns det mest troligt att välja någon av de mer rutinerade som förhoppningsvis inte har några misstankar mot sig ännu.
Det lämnar (som du själv iakttagit) Niyama, Breaktown , dig själv och möjligtvis glömmerallt.

Förhoppningsvis är vi inte alla döda efter nattDL så någon av oss bör ju komma på det.

Jag tror inte riktigt på Niyama och Habina som tvillingar, men det är nog för att jag sett en som god och en som ond.

Både jag och Break har väl fått misstankar mot oss? Om vi nu ska ta hänsyn till det, jag tror paddan är rutinerad och smart nog att välja taktiskt och då väljer man väl inte det mest uppenbara?

T.ex @Habina känns som ett rimligare val för mig, inte nybörjare, väldigt duktig som ulv nu senast men inte det självklara valet faast just därför kan hon ju vara ett väntat val förstås.

Sen kan det ju vara att den vi tror är demonad var ond redan från början eller inte alls, jag blir snurrigare ju mer jag tänker på det.

Är det @Habina du sett som ond? Eller @Niyama?

Om paddan gått efter "rutinerad och skicklig" så känns @Myrten som det självklara valet.
 
Inlägget Lena lyfte fram visar att det fina olika åsikter runt hur tvillingar resonerar om samröstning. Du verkar väldigt målmedveten i att lyfta fram att tvillingarna bör ha röstat lika, vilket begränsar utbudet. Så målmedveten att jag funderar över syftet med det.

Själv vidhåller jag att tvillingarna kan ha röstat lika eller inte. Det kan finnas för- och nackdelar med båda.

Om Jfrelin är tvilling kan ju syftet vara att hinta, har hen röstat lika som någon?
 
Det är väl klart att det finns olika åsikter om hur tvillingarna röstar. Jag lyfter fram det sättet jag spelat tvilling på tidigare. Får jag inte göra det för att ni inte skulle gjort så eller?

Givetvis får du det, det är t.om. bra med fler perpektiv och olika synvinklar. Dock Är ju niyama en av dem som du lyfte fram som röstat lika som någon annan därför kan det ju vara relevant för din teori vad just hon tycker menar jag? Hon kanske försöker påpeka att hon inte är tvilling med dem?

Eller så säger hon bara sin åsikt det är ju svårt att veta.
 
Varför det? Visserligen var det potentiellt avgörande lynch, men om tvillingarna inte var säkra och inte ville blotta sig för något de inte var hundra på tycker jag det är helt rimligt att de röstat på olika spelare. Även om de naturligtvis kan ha röstat på samma.

Kan du utveckla det där om potentiellt avgörande lynch?
 
Kikade lite på röstningen och jag tycker Paddis röst talar till lobelias fördel och Jfrelins nackdel, hur tänker ni kring det?

Tror jag fått med alla?

Niyama röstar på Paddington
Habina röstar på paddington
Jfrelin röstar på Grodan21
glömmerallt röstar på paddington
bumpo röstar på jfrelin
Breaktown röstar på Lobelia
LenaH röstar på Jfrelin
grodan21 röstar påBreaktown
Paddington röster på Lobelia
Lobelia röstar på bumbo


Paddan 3
Grodan 1
Jfrelin 2
Lobelia 2
Break 1
Bumpo (bumbo? :p ) 1
 
Uppdatering!
Efter att ha funnit @LenaH utsmetad över hela köket morgonen innan var alla i gruppen ovilliga att lämna säkerheten i det gemensamma rummet. Visserligen innebar det att den stora blomman i vardagsrummet blev vattnad med koncentrerat ”guldvatten” men taktiken verkade fungera! Tills de hittade ett helt BEN, (iklätt jeans!), i rabatten utanför! Men efter inräkning visade det sig att ingen fattades? De funderande lite och insåg att det kan ha varit så att alla delar av @Monstermom inte hittades, det måste vara hennes ben!
Ingen dog inatt!

DagDL fredag kväll 22:00 och nattDL lördag morgon 09:00.

Är det ok med alla?
 
Uppdatering!
Efter att ha funnit @LenaH utsmetad över hela köket morgonen innan var alla i gruppen ovilliga att lämna säkerheten i det gemensamma rummet. Visserligen innebar det att den stora blomman i vardagsrummet blev vattnad med koncentrerat ”guldvatten” men taktiken verkade fungera! Tills de hittade ett helt BEN, (iklätt jeans!), i rabatten utanför! Men efter inräkning visade det sig att ingen fattades? De funderande lite och insåg att det kan ha varit så att alla delar av @Monstermom inte hittades, det måste vara hennes ben!
Ingen dog inatt!

DagDL fredag kväll 22:00 och nattDL lördag morgon 09:00.

Är det ok med alla?

Förlåt @LenaH du har helt rätt! Det var ju hjartagna som blev utsmetad, du bara klampade i det! :o
 
Uppdatering!
Efter att ha funnit @LenaH utsmetad över hela köket morgonen innan var alla i gruppen ovilliga att lämna säkerheten i det gemensamma rummet. Visserligen innebar det att den stora blomman i vardagsrummet blev vattnad med koncentrerat ”guldvatten” men taktiken verkade fungera! Tills de hittade ett helt BEN, (iklätt jeans!), i rabatten utanför! Men efter inräkning visade det sig att ingen fattades? De funderande lite och insåg att det kan ha varit så att alla delar av @Monstermom inte hittades, det måste vara hennes ben!
Ingen dog inatt!

DagDL fredag kväll 22:00 och nattDL lördag morgon 09:00.

Är det ok med alla?

Normalt skulle de varit perfekt, men det är inte normalt men strunt i det, det får duga :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 467
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 364
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp