Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo och även om den varit uppe nu så skulle vi ju inte kunna lita på att det inte var en annan ulv som låtsades va den goda tvillingen.

Det är lite jobbigt nu allt är så komplicerat och det finns många möjligheter, jag avaktar nog med röst till i morgon behöver tänka igenom mer nogrant.
Samma här, jag tänker som du i att är vi inte säkra så tar vi en annan ulv! :devil:
 
Hmm

Jag har funderat på om jag skulle ta uppp det här då jag är osäker på relevansen men jag undrar hur många av er vet att @Myrten inte gillar att bli demonad?(Hon har inte varit så possetiv till ideen förr i vart fall) Jag tänkte ifall det säger något om hurvida det är troligt att hon blir vald eller inte?

Jag hade inte valt henne just därför(sen vore det väl taktiskt smart just därför men jag hade ändå inte gjort det, möjligtvis om det inte vore uppenbart väldigt taktiskt osmart att välja något annat, men jag hade verkligen velat undvika det)
 
Glömmerallt vem gillar att bli demonad? Jag hatar den rollen, dels för att det är trist att bli demonad men också för att det kan vara helt hopplöst att hitta den demonade om det är i slutet av en lek.
 
@Niyama gillar å gillar det gör jag väl inte men jag tycker det är helt okej att bli demonad. Hade jag blivit demonad som tvilling hade jag dock tjurat lite jag hade ju inte velat att någon vet om att jag blev demonad.

Rollen som sådan kan vara ganska intessant tycker jag men vet att många inte gillar den.
 
@Myrten Målmedveten? Det var ju du som först kom in med ett långt teori inlägg om tvillingarna att det borde vara du, Niyama eller Break.
Det känns lite konstigt då en tvilling blivit demonad och du kommer in direkt och skriver om det.

När du skriver att det vore puckat av tvillingarna att inte rösta lika, att ni gjort det när du var tvilling och avfärdar det som lyftes fram, att Niyama hade en annan uppfattning så tycker jag att det känns målmedvetet. Och då undrar jag för mig själv varför. Med tanke på siares och brevbärares frånfälle är det rimligen bara tvillingarna som vet vilka de är och hur de röstat. När någon går in och menar att ett alternativ av två vore "puckat" så kan det uppfattas som att spelaren "vet". Därför tycker jag att det finns anledning att vara försiktig med att verka så säker om man inte vet på riktigt. Jag tror ju, vilket min röst visar, att Niyama var en tvilling som nu är ulv. Och jag har hittills inte hittat några indikationer på att du skulle vara hennes tvilling.

@Myrten hade du någon åsikt om Habina och Niyama?

Som jag skrivit - jag tycker det mest logiska som jag känner Paddan som spelare är att hon skulle valt mig eller Niyama och jag vet att det inte är jag. Hur jag ska kunna övertyga andra vet jag inte. Jag började diskutera det hela först tror jag, men det är knappast ett argument jag själv skulle köpa.
 
Om Niyama och Habina: Jag tror inte på Habina som tvilling. Hon tycks ha urdåligt med tid och teorierna är bristfälliga. Jag föreställer mig att om hon spelat tillsammans med någon, som tvilling eller ulv, är det sannolikt att hon fått hjälp av sin tvilling/i lyan. Så jag tror hon spelar ensam. Detta VET jag inte, men Habina är inte min huvudmisstänkta kommande DL.
 
Bra skyddat ängeln! Eller kanske någon med paketskydd? :)

Hann läsa ikapp mig nu och det händer verkligen grejer i den här leken. :nailbiting:

Jag tror jag utgår ifrån att myrten och Niyama är tvillingar, fanns en annan teori om att någon av dem bara låtsas vara tvillingar, men jag är lite för seg i huvudet för att hänga med på hur det skulle fungera.

Just nu lutar det åt att jag tror Niyama blivit demoniserad, men det är bara en magkänsla och jag behöver grubbla mer på varför jag tror det.

Återkommer i em när den här vansinniga konferensen är slut. :p
 
Hmm

Jag har funderat på om jag skulle ta uppp det här då jag är osäker på relevansen men jag undrar hur många av er vet att @Myrten inte gillar att bli demonad?(Hon har inte varit så possetiv till ideen förr i vart fall) Jag tänkte ifall det säger något om hurvida det är troligt att hon blir vald eller inte?

Jag hade inte valt henne just därför(sen vore det väl taktiskt smart just därför men jag hade ändå inte gjort det, möjligtvis om det inte vore uppenbart väldigt taktiskt osmart att välja något annat, men jag hade verkligen velat undvika det)

Jag får nog säga som Niyama att det finns väl ingen som gillar att bli demonad. Det är ju ulvspelets värsta roll :p Däremot kan man ju spekulera lite runt det. Dels finns det ju ett gäng nya spelare som omjöjligt kan vet vad andra spelare gillar och inte gillar. Och sen kan man ju spekulera lite i ifall det sitter folk som har koll på preferens i lyan. Väljer de då hellre någon ny som aldrig varit med om det förut och som man inte vet hur den fixar att yta sida, eller någon mer erfaren men där de tror att personen inte skulle uppskatta det?
 
Jag får nog säga som Niyama att det finns väl ingen som gillar att bli demonad. Det är ju ulvspelets värsta roll :p Däremot kan man ju spekulera lite runt det. Dels finns det ju ett gäng nya spelare som omjöjligt kan vet vad andra spelare gillar och inte gillar. Och sen kan man ju spekulera lite i ifall det sitter folk som har koll på preferens i lyan. Väljer de då hellre någon ny som aldrig varit med om det förut och som man inte vet hur den fixar att yta sida, eller någon mer erfaren men där de tror att personen inte skulle uppskatta det?

Man måste också ta hänsyn till vad ulvarna tror att folk har för roller, det måste vara mer intressant att demona brevbärare och siare än bybor. Nu vet vi vad det blev för roll, men inte vilken ulvarna hoppades/trodde på.
 
Skummar snabbt igenom leken från jobbet. Fastnade på det här av @bumpo:

[...]Däremot har jag börjat få upp ögonen för @Paddington och @Jfrelin. Paddi på ett positivt sätt. Hon vänder och vrider på saker och kommer med mycket bra tankar. Vilket i sig skrämmer mig eftersom hon mycket väl kan lura mig. [...]

Jag har svårt att placera bumbo, men jag tänker - om hon och Paddan var ulvar tillsammans, skulle verkligen bumpo skriva såhär "gott" om Paddan, som redan hade flera (tre?) röster, en kvart före DL? Jag skulle snarare vänta mig att en ulv antingen var neutral eller gick på kollegan för att skaffa sig själv alibi i det läget.
 
Kan du utveckla det där om potentiellt avgörande lynch?
Finns inte så mycket att utveckla annat än att jag uppfattade det att det var möjligt att onda kunnat vinna igår om en god lynchades och käket lyckades. Men jag är inte säker på att jag räknat rätt plus att fördelningen inte är känd, även om det finns teorier.
 
Jag får nog säga som Niyama att det finns väl ingen som gillar att bli demonad. Det är ju ulvspelets värsta roll :p Däremot kan man ju spekulera lite runt det. Dels finns det ju ett gäng nya spelare som omjöjligt kan vet vad andra spelare gillar och inte gillar. Och sen kan man ju spekulera lite i ifall det sitter folk som har koll på preferens i lyan. Väljer de då hellre någon ny som aldrig varit med om det förut och som man inte vet hur den fixar att yta sida, eller någon mer erfaren men där de tror att personen inte skulle uppskatta det?

Jag vet inte om jag hänger med. Visst kan det finnas spelare som inte vet något om andras preferenser i lyan, men vi vet ju att demonen var Paddan som har bra koll.
 
Man måste också ta hänsyn till vad ulvarna tror att folk har för roller, det måste vara mer intressant att demona brevbärare och siare än bybor. Nu vet vi vad det blev för roll, men inte vilken ulvarna hoppades/trodde på.

Bybor vet vi inte ens om det finns i den här leken:). Ulvarna kan ju ana roller, men i detta fall bör de inte haft så mycket att gå på:

- De får ingen spionrad.
- Spionen dog tidigt och var ny = det är osäkert hur mycket spionen kunde hinta på det sätt som spioner ofta använder (t ex att kommunicera med ängeln genom att skriva något om att spionen inte misstänker den som ängeln skyddat första natten).
- Om inga paket delats ut ännu har bara en spelare siats och vi vet inte om den lever. Det finns alltså inte speciellt många siar-hintar i leken.

I det läget tror jag att lyan hellre väljer spelare efter hur de förväntar sig att någon spelar än att försöka klippa vissa roller. För som jag ser det (d v s om jag inte missat något) har inte lyan så många medel att lista ut roller även om de naturligtvis kan tro.
 
Men vad är det med folk och mitt nick? Bumpo inte bumbo... :rofl:

Och jag ska leka ordentligt när jag kommer hem från jobbet. Skumläser bara nu.
 
Skummar snabbt igenom leken från jobbet. Fastnade på det här av @bumpo:



Jag har svårt att placera bumbo, men jag tänker - om hon och Paddan var ulvar tillsammans, skulle verkligen bumpo skriva såhär "gott" om Paddan, som redan hade flera (tre?) röster, en kvart före DL? Jag skulle snarare vänta mig att en ulv antingen var neutral eller gick på kollegan för att skaffa sig själv alibi i det läget.


Hänger med på din tanke det fast det var ju långt ifrån klart att Paddan skulle ryka? Så för mig blir det "å ena sidan å andra sidan" ungefär som om dig och Niyama. så bumpo är forsatt svårplacerad för mig.
 
Jag tänker i princip samma sak, vilket gör dig en aning misstänkt. Trodde på att du var god tidigare, men det kan ju ha förändrats nu :p

Break och GA är definitivt möjliga, GA trodde jag också var god men det är ju också möjligt att det har förändrats. Break har jag varit osäker på, om hon redan var ond kan hon ju inte direkt bli ondare.

Jag har kanske snöat in mig fullständigt på Niyama och myrten nu, men första stycket i citatet känns verkligen som "hejdå tvilling"

Jag får för mig att både Niyama och myrten är uppgivna av att de mist varandra. Kan förstås ha helt fel. :P

När jag läst igenom allt som de skrivit så är det myrten som jag upplever som godare, säkrare på något vis. Då jag inte vet hur mycket mer tid det blir på flygplatsen att surfa, så röstar jag för säkerhets skull nu.

Habina röstar på Niyama då jag tror att hon blivit demonad.
 
Bybor vet vi inte ens om det finns i den här leken:). Ulvarna kan ju ana roller, men i detta fall bör de inte haft så mycket att gå på:

- De får ingen spionrad.
- Spionen dog tidigt och var ny = det är osäkert hur mycket spionen kunde hinta på det sätt som spioner ofta använder (t ex att kommunicera med ängeln genom att skriva något om att spionen inte misstänker den som ängeln skyddat första natten).
- Om inga paket delats ut ännu har bara en spelare siats och vi vet inte om den lever. Det finns alltså inte speciellt många siar-hintar i leken.

I det läget tror jag att lyan hellre väljer spelare efter hur de förväntar sig att någon spelar än att försöka klippa vissa roller. För som jag ser det (d v s om jag inte missat något) har inte lyan så många medel att lista ut roller även om de naturligtvis kan tro.

Det troliga är väl att det inte finns några bybor det brukar ju skrivas ut. Att ulvarna troligtvis inte har så mycket att gå på är jag med på. Däremot är jag som sagt mer inne på att de borde välja någon som inte är ett så "uppenbart" val.

Däremot har jag en ny teori idag och det är att om lyan består av många nya så kan de vilja ha någon rutinerad i lyan och det talar ju för att du eller niyama skulle bli valda. Min erfarenhet är nämligen att vem som ska demonas prats om i lyan och orutinerade ulvar kan säkert tycka det känns"tryggt" att välja t.ex dig eller Niyama.
 
Eftersom jag inte tycker vare sig @Niyama eller @Myrten försöker antyda att de är något annat än tvillingar så känns det vettigast att ta ställning mellan dem. Blir mer och mer säker på att de var tvillingarna fördelen med det är ju attt om vi skulle råka rösta fel så blir det i varje fal mindre veligt i morgon. Jag kommer fortsätta klura under dagen men vill ändå rösta nu.

Glömmerallt röstar på Niyama
för hon känns mindre "uppenbar" än Myrten(se tidigare teorer)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 363
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp