Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hur kommer engagemang in i det hela? Det behöver inte vara en indikator på vem som blir demonad. Niyama skriver att hon inte gillar det, men det behöver inte betyda att det skulle göra henne oengagerad även om det naturligtvis kan bli så. Glömmerallt skriver att jag inte gillar det. Något som egentligen är okänt, för jag har aldrig blivit demonad.

Glömmerallt - intressant med förhäxningen. Då kan det vara värt att leta i spionens inlägg igen. Däremot ger (väl?) det inga ledtrådar till ulvarna om vem som har vilken roll? Ja... såvida inte ulvarna förhäxar någon av sina egna för att lura spionen.

Du har inte det alltså då är det väl orimligt att folk skulle känna till det alltså.(Ifall någon tycker det här låter konstigt så kanske jag ska påpeka att jag som LL har försökt demona Myrten men hon bad om att slippa)

Något Hjartagna skrev om den förhäxade kan ju fått ulvarna att misstänka att Hjartagna var spion? Jag spekulerar bara nu har inte hunnit kolla upp hjartagnas inlägg igen.
 
Det var någon som nämnde paket så jag tänkte på beskyddpaketet, habina tror jag. Hur fungera paketen, ska man utnyttja dem snarast elle akn man vänta? Om man kan vänta så är det åtminstoen teoretiskt möjligt. Brevbäraren dog väl lynch 2 eller minns jag fel?

Jag tror det varit lite olika om det går att spara paket eller inte. @Mammas kan nog svara på om det är så att det går att spara?
 
@glömmerallt- du demonade mig inte. Du ville göra om mig till ond utanför lyan utan att det fanns någon roll som kunde omvandla och när det skulle vara avgörande lynch och goda skulle vinna.
 
Vilka är kvar? har jag rätt i att det är dessa?


Habina
Lobelia
Niyama
glömmerallt
bumpo
Jfrelin
LenaH
Myrten
Breaktown
grodan21

Det är isåfall 10 deltagare och troligast 6 goda och 4 onda?
 
Nu är jag kanske ute på hal is, men från början trodde jag att Habina var den andra tvillingen tillsammans med Niyama. Kan inte riktigt släppa det. Någon som har teorier för och emot, förutom att rösta på samma/olika spåren?
 
Jag tycker egentligen att det vore mycket med 4 plus 1 onda, med tanke på roller som jägaren (kan uppenbart gå fel) och kärleksparet. Även om det är valt av en god spelare kan den ju ta död på två goda i ett svep om den väljer fel. Nu vet vi inte om draken ens har valt och hen kan även råkat välja två onda. Men det är en risfylld "roll". Sedan är demonen svårare än en vanlig ulv.

Men... I så fall är något twistat med rollistan.
 
Nu är jag kanske ute på hal is, men från början trodde jag att Habina var den andra tvillingen tillsammans med Niyama. Kan inte riktigt släppa det. Någon som har teorier för och emot, förutom att rösta på samma/olika spåren?

Jag svarar mig själv, för mig känns det lite udda att tvillingarna skull dyka upp det första de gör och direkt börja rösta på varandra. Kan det vara ett spel för den ena och i så fall varför? Vad säger ni veteraner?
 
@glömmerallt - om ditt velande: Det är naturligtvis inte någon säker metod, men jag tror att Niyama började teoria om vem Paddan borde omvandlat EFTER att jag gjorde det.

En annan indikation jag generellt brukar använda är att se om någon spelare verkar vilja få ur sig en massa före natt-DL, dvs lämna ett testamente om hen skulle bli käkad.

Sedan kan naturligtvis allt sådant fejkas.
 
Nu är jag kanske ute på hal is, men från början trodde jag att Habina var den andra tvillingen tillsammans med Niyama. Kan inte riktigt släppa det. Någon som har teorier för och emot, förutom att rösta på samma/olika spåren?

Jag fick också sådanna vibbar typ sättet de röstade samma på, det var ju jag som lyfte upp möjligheten i tråden.

Men Myrtens och Niyamas betende tyder på att de var tvillingarna tycker jag. Dessutom borde ju inte habina skriva ut att hon tror myrten och niyama var tvillingarna om det är så att hon är tvilling?

Givetvis kan Habina vara den tvilling som är omvandlad och niyama den goda tvillingen. Dock borde Niyama isåfall utryckt starka misstankar mot Habina och det har hon inte gjort.

Så sammanfattningsvis så har jag strukigt den möjligheten.


Är ju allmänt svårt att analysera rösterna tycker jag eftersom det troligtvis finns ett kärlekspar och det vet vi ju inte vilket det är om det är två onda eller två goda eller en av varje. Rent teoretiskt skulle väl Myrten och Niyama kunna vara kärlekspar där den ena blivit demonad skulle kanske också förklara rösterna?

Jag tycker ju att om det är en god och en ond i kärleksparet så ska den goda givetvis försöka få den onda utröstad men det är ju inte säkert att andra tycker och tänker lika dant.
 
@Lobelia - jag vet ju inte säkert hur landrt ligger, men varför skulle det vara udda? Om siaren siat en ond är det inte ovanligt att hen teoriar häftigt och ibland röstar i sina första inlägg efter natt-DL.
 
@glömmerallt - när är leken slut? Är det inte så att alla onda ska dö? I så fall måste ju den goda i ett "blandat" kärlekspar dö förr eller senare.

Nu försvinner täckningen snart och jag vet inte om jag hinner in igen förrän sent ikväll.
 
@glömmerallt - om ditt velande: Det är naturligtvis inte någon säker metod, men jag tror att Niyama började teoria om vem Paddan borde omvandlat EFTER att jag gjorde det.

En annan indikation jag generellt brukar använda är att se om någon spelare verkar vilja få ur sig en massa före natt-DL, dvs lämna ett testamente om hen skulle bli käkad.

Sedan kan naturligtvis allt sådant fejkas.

Jo då jag vet och niyama rablar testamente nu och verkar upprikig och du verkar trovärdig i dina teorier och vilja att hjälpa till.

Problemet är att det är just dig och Niyama det handlar om ni är båda tillräckligt skickliga för att spela goda i en sådan här situation. Jag har ju röstat på Miyama men jag är ju inte säker alls.

Det spelar ju lite in att jag lutar åt att @Habina är god efter hennes röst på paddan och hon röstar ju på Niyama å andra sidan behöver jag ju inte ha rätt om Habina och även om jag har det så behöver ju inte hon ha rätt i att rösta på niyama.
 
@glömmerallt - när är leken slut? Är det inte så att alla onda ska dö? I så fall måste ju den goda i ett "blandat" kärlekspar dö förr eller senare.

Nu försvinner täckningen snart och jag vet inte om jag hinner in igen förrän sent ikväll.

Jo alla onda ska dö, just därför tycker jag den goda i ett "blandat" kärlekspar ska offra sig själv. Dock vet vi ju inte om kärleksparet är blandat.
 
Jag svarar mig själv, för mig känns det lite udda att tvillingarna skull dyka upp det första de gör och direkt börja rösta på varandra. Kan det vara ett spel för den ena och i så fall varför? Vad säger ni veteraner?

Tja den goda tvillingen vet ju att den andra är ond och det är ju helt logiskt att rösta på någon en vet är ond och den onda tvillingen föröker förmodligen spela god tvilling. Känns inte oväntat för mig.

Givetvis skulle det kunna vara ett spel från någon/båda. Men om ingen av dem är den goda tvillingen så borde den goda tvillingen protestera liksom. Och både Myrten och Niyamas teorier mot varandra bygger ju på att den andra skulle vara tvilling.
 
Tja den goda tvillingen vet ju att den andra är ond och det är ju helt logiskt att rösta på någon en vet är ond och den onda tvillingen föröker förmodligen spela god tvilling. Känns inte oväntat för mig.

Givetvis skulle det kunna vara ett spel från någon/båda. Men om ingen av dem är den goda tvillingen så borde den goda tvillingen protestera liksom. Och både Myrten och Niyamas teorier mot varandra bygger ju på att den andra skulle vara tvilling.
Den goda tvillingen kanske inte hunnit vara online, Habina aviserade att hon skulle ha svårt att hinna och röstade tidigt. Jag skulle själv som god tvilling inte se ett egen värde i att alla vet vem jag är, bara rätt person åker ut.

Å andra sidan tror jag att myrten är god så jag förstår inte vitsen med att spela tvilling.
 
Det spelar ju lite in att jag lutar åt att @Habina är god efter hennes röst på paddan och hon röstar ju på Niyama å andra sidan behöver jag ju inte ha rätt om Habina och även om jag har det så behöver ju inte hon ha rätt i att rösta på niyama.

Jag är lite rädd att vi fastnar i tvillingtänket mellan Niyama och myrten, men samtidigt tycker jag att om en av dem är tvilling men inte den andre, så borde den riktiga tvillingen ha protesterat nu.

Därför är jag nästan helt säker att de är tvillingparet och myrten är den som jag känner mig mer säker på som god. Tyckte att luften gick ur Niyama redan innan, men att det blev ännu värre efter att paddington lynchades.

Sedan tror jag Niyama "ryckte upp sig" efter natten, laddade om och beslöt sig för att spela god tvilling så vi skulle råka lyncha myrten istället.

Det som känns mer oroande, är att jag har få idéer om fler ulvar. LenaH känns lite för kunnig för att vara ny, men hon kanske har lätt för att komma in i leken då hon läst mycket?

Glömmerallt känns som ett stort frågetecken, kan vara god likaväl som ond.

Jag tänkte läsa igenom de senaste dagarna och se om jag blir klokare. Postar mina tankar innan jag kliver på flyget hem, oavsett hur långt/kort jag hunnit. Kanske hjälper det någon förvirrad god. :)
 
Min röst på Niyama kvarstår, känslan finns kvar att hon tog det hårt på något vis och som Habina skriver,luften gick ur när paddan lynchades. Nu måste jag sticka, hinner nog inte in igen förän efter DL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 362
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp