Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bybor vet vi inte ens om det finns i den här leken:). Ulvarna kan ju ana roller, men i detta fall bör de inte haft så mycket att gå på:

- De får ingen spionrad.
- Spionen dog tidigt och var ny = det är osäkert hur mycket spionen kunde hinta på det sätt som spioner ofta använder (t ex att kommunicera med ängeln genom att skriva något om att spionen inte misstänker den som ängeln skyddat första natten).
- Om inga paket delats ut ännu har bara en spelare siats och vi vet inte om den lever. Det finns alltså inte speciellt många siar-hintar i leken.

I det läget tror jag att lyan hellre väljer spelare efter hur de förväntar sig att någon spelar än att försöka klippa vissa roller. För som jag ser det (d v s om jag inte missat något) har inte lyan så många medel att lista ut roller även om de naturligtvis kan tro.

De kan ockse vilja ha bort spelare för vad de kan göra i framtidna eller kanske undvika spelare såsom att käka konditorn. Jag skulle åtminstone ha vissa preferenser i lyan. Om de sedan har koll på vem som är vem är en annan sak.
 
De kan ockse vilja ha bort spelare för vad de kan göra i framtidna eller kanske undvika spelare såsom att käka konditorn. Jag skulle åtminstone ha vissa preferenser i lyan. Om de sedan har koll på vem som är vem är en annan sak.

Givetvis har lyan preferenser, eller ja det vore konstigt om de inte hade det. Om de fått välja hade de troligtvis inte demonat en tvilling liksom men nu vet vi ju att de har det.

Om du har en teori om att Myrten/Niyama (eller någon annan) skulle blivit demonad för att ulvarna trodde de hade en roll ulvarna ville bli av med får du jättegärna dela med dig.
 
De kan ockse vilja ha bort spelare för vad de kan göra i framtidna eller kanske undvika spelare såsom att käka konditorn. Jag skulle åtminstone ha vissa preferenser i lyan. Om de sedan har koll på vem som är vem är en annan sak.

Klart de har preferenser. Som ond vill man väl alltid få ut vissa roller om man kan välja. Men för att lista ut vilken roll som är vilken krävs oftast att det finns någon form av hintar som lyan kan hitta och tyda. Och jag menar att det rimligtvis är väldigt få sådana i leken pga de orsaker jag angav tidigare. Konditorn exempelvis, hen spelar sannolikt inte annorlunda än om hen varit bybo. Så att tyda utifrån leken vem det är tror jag är väldigt svårt.
 
Givetvis har lyan preferenser, eller ja det vore konstigt om de inte hade det. Om de fått välja hade de troligtvis inte demonat en tvilling liksom men nu vet vi ju att de har det.

Om du har en teori om att Myrten/Niyama (eller någon annan) skulle blivit demonad för att ulvarna trodde de hade en roll ulvarna ville bli av med får du jättegärna dela med dig.

Precis! Tvilling lär inte vara förstahandsvalet. Jag tvivlar på att Paddi/lyan gjort det valet om hon/de anat att den demonade spelaren var tvilling.
 
Jag lutat också åt att vår nya demon är Niyama, hon var en av dem som lynchade Paddan och en av dem jag misstänker för tvilling. Hennes något uppgivna röstmotivering bidrat starkt till misstanken. Är inte så säker på att myrten är den andra tvillingen, men kanske.

Lobelia röstar på Niyama
 
Jag lutat också åt att vår nya demon är Niyama, hon var en av dem som lynchade Paddan och en av dem jag misstänker för tvilling. Hennes något uppgivna röstmotivering bidrat starkt till misstanken. Är inte så säker på att myrten är den andra tvillingen, men kanske.

Lobelia röstar på Niyama

Missade du att jag redan igår kände mig omotiverad?
 
Jag vet inte om jag hänger med. Visst kan det finnas spelare som inte vet något om andras preferenser i lyan, men vi vet ju att demonen var Paddan som har bra koll.

Bra koll på spelet och spelarna i allmänhet absolut! Men jag gick bara till mig själv och jag har absolut ingen aning om huruvida Paddington har koll på vilka andra spelare som gillar och inte gillar olika roller. Det är ytterst få spelare som jag själv har sån detaljkoll på så att veta vad andra kan också.. Sen tänkte jag väl också att Paddington inte kanske fattat ett enväldigt beslut och de andra vet vi ju inte.

Men å andra sidan brukar ju vissa här veta mer om hur jag spelar och vad jag brukar välja än jag själv har koll på :p

Vi har blivit bortbjudna på middag ikväll så vet inte hur aktiv jag kommer kunna vara! Men en röst måste jag lyckas skrapa ihop iaf!
 
Nej, det gjorde jag inte, men motivationen verkade droppa drastiskt efter beskedet att ingen blivit käkad då i samband med din röstning.

Öh nej? Det var redan innan dagDL igår. Sen nu känns väl inte leken jätteintressant längre.

Om jag nu lynchas idag så upprepar jag enligt tidigare teorier att jag tror GA är god, Jfrelin kan mycket väl vara ond och Myrten tror jag uppenbarligen är ond.
 
Angående min röst på Niyama
Tycker du? jag tycker hon verkat omotiverad rätt länge.
Jag uppfattade hennes motivering till rösten som hon i princip slutat bry sig alls. Jag känner ju inte henne så har dåligt koll på hur hon brukar spela. Det är lite för många nya att lära känna spelstil på på en gång för mig. Jag ska utveckal min motivering senare hoppas jag, tror jag har en halvtimme till övers när jag inte blir konstant störd.
 
Öh nej? Det var redan innan dagDL igår. Sen nu känns väl inte leken jätteintressant längre.

Om jag ny lynchas idag så upprepar jag enligt tidigare teorier att jag tror GA är god, Jfrelin kan mycket väl vara ond och Myrten tror jag uppenbarligen är ond.
Tack för hinten, jag ska kolla närmre på det - och ärligt talat är du väldigt engagerad nu för att vara oengagerad, kanske det får mig att ändra mig. Myrten har jag egentligen inget grepp på alls, ska kolla vidare.
 
Tack för hinten, jag ska kolla närmre på det - och ärligt talat är du väldigt engagerad nu för att vara oengagerad, kanske det får mig att ändra mig. Myrten har jag egentligen inget grepp på alls, ska kolla vidare.

Jag orkar inte ens teoria men jag sitter här och äter (:sneaky:) och vill i alla fall påminna om mina teorier ifall jag dör.
 
Jag brukar titta kika lite på rollerna då och då under leken och fastnade nu på det här(den biten jag fetat). Vi har ju pratat om att ulvarna inte borde ha jättekoll på rollerna,. Men det här kan ju betyda att de anade att hjartagna var spion. Vet inte om det går att dra några relevanta slutsatser utifrån det just nu men värt att notera.



Onda
Varulvar – Håller till i lyan tillsammans med varulvsdemonen. Varje natt får de välja någon som de äter upp, de skickar sitt val via PM till LL. De har även rätt att varje natt förhäxa en deltagare. Denna deltagare får inte veta om det, men den personens röst räknas inte dagen efter. Denna info ingår i spioninfon.
 
Några mer teorier om varför ulvarna fick svälta i natt? Jag har inte 100 koll på alla roller men förstår jag rätt när det kan vara:

1. Ängeln som prickade rätt?
2. Paket med besky, att brevbäraren skulle delat ut det?
3. Något påfund från vå LL - är det möjligt utan att meddela?
4. Något för er uppenbart som jag missat?
 
Tack för hinten, jag ska kolla närmre på det - och ärligt talat är du väldigt engagerad nu för att vara oengagerad, kanske det får mig att ändra mig. Myrten har jag egentligen inget grepp på alls, ska kolla vidare.
Fast hur kommer engagemang in i det hela? Det behöver inte vara en indikator på vem som blir demonad. Niyama skriver att hon inte gillar det, men det behöver inte betyda att det skulle göra henne oengagerad även om det naturligtvis kan bli så. Glömmerallt skriver att jag inte gillar det. Något som egentligen är okänt, för jag har aldrig blivit demonad.

Glömmerallt - intressant med förhäxningen. Då kan det vara värt att leta i spionens inlägg igen. Däremot ger (väl?) det inga ledtrådar till ulvarna om vem som har vilken roll? Ja... såvida inte ulvarna förhäxar någon av sina egna för att lura spionen.
 
Några mer teorier om varför ulvarna fick svälta i natt? Jag har inte 100 koll på alla roller men förstår jag rätt när det kan vara:

1. Ängeln som prickade rätt?
2. Paket med besky, att brevbäraren skulle delat ut det?
3. Något påfund från vå LL - är det möjligt utan att meddela?
4. Något för er uppenbart som jag missat?

Brevbäraren och ju död och begraven så det tvivlar jag på. Tror bara det är ängeln som kunde påverka. Trodde för övrigt att jag skulle bli käk.
 
Fast hur kommer engagemang in i det hela? Det behöver inte vara en indikator på vem som blir demonad. Niyama skriver att hon inte gillar det, men det behöver inte betyda att det skulle göra henne oengagerad även om det naturligtvis kan bli så. Glömmerallt skriver att jag inte gillar det. Något som egentligen är okänt, för jag har aldrig blivit demonad.

Glömmerallt - intressant med förhäxningen. Då kan det vara värt att leta i spionens inlägg igen. Däremot ger (väl?) det inga ledtrådar till ulvarna om vem som har vilken roll? Ja... såvida inte ulvarna förhäxar någon av sina egna för att lura spionen.

Jag tänkte inte så mycket på demonad eller inte, det kändes som någon katalysator kommit in som tog bor den sista viljan att spela. Det var känslan som jag fick när jag läste det då en stund efter midnatt. Niyama har visat att hon vist är lite engagerad så den teorin faller ju rätt platt vid det här laget. Måste läsa igenom igen, hoppas jag får tid.
 
Brevbäraren och ju död och begraven så det tvivlar jag på. Tror bara det är ängeln som kunde påverka. Trodde för övrigt att jag skulle bli käk.

Det var någon som nämnde paket så jag tänkte på beskyddpaketet, habina tror jag. Hur fungera paketen, ska man utnyttja dem snarast elle akn man vänta? Om man kan vänta så är det åtminstoen teoretiskt möjligt. Brevbäraren dog väl lynch 2 eller minns jag fel?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 362
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp