Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömmerallt. Efter allt velande kring röstningen dag tre tror jag ändå att hon bör vara god. Vilken ulv skulle hålla på så? Visst, att ändra en röst må väl vara, men två? Nä, sätter henne något åt det godare hållet just nu.

Lobelia tycker jag försöker tänka logiskt, resonera och förklara så man förstår. Hon har en intressant teori om Breaktown.

Breaktown. "Hoppar på" och röstar på Lobelia i lynch 3 efter att bumpo gjort det. Lurigt. För stunden åt det ondare hållet.

Jfrelin. Vet jag definitivt inte var jag har.

Grodan21. Öööh... Ny och jag är tveksam om hon har hjälp från något håll. Sätter henne åt det något godare hållet just nu.

Note to self: klar tom s 28 och inte mycket klokare.
 
Breaktown. Förklarar sin teori mot Lobelia ok, men jag vet ändå inte var jag har henne.

Grodan21. Missen med cirkus var intressant, men jag är tveksam om det egentligen går att säga något om Grodan21s status. Vet själv från tidigare lekar hur förvirrat det kan bli i lyan. ;)

Note to self: klar tom s 30 och dags att kliva på flyget.
 
Nej, det @Mammas svarade på var ju om draken var god. Vad sen draken valt vet vi ju inte. Vi kan ju inte ens veta att den valt något men jag utgår från att den valt, ser inte varför den skulle väntat.

Nu hänger jag inte alls med. Är Draken en person bland de goda? Som sedan fått välja vilka som skall vara kärlekspar?

Ingen panik med att svara, nu har vi äntligen fått kliva på planet (1 h försenad) och jag måste stänga av mobilen. Min röst på Niyama kvarstår dock.
 
Jag är lite rädd att vi fastnar i tvillingtänket mellan Niyama och myrten, men samtidigt tycker jag att om en av dem är tvilling men inte den andre, så borde den riktiga tvillingen ha protesterat nu.

Hur mycket jag vänder och vrider på det borde inte båda vara goda i varje fall så minst en av dem bör ju vara ond.
 
Jag har läst och läst. Känns ju sådär att följa myrten. :cautious: Men hon känns ärlig som god tvilling. Eftersom jag tror att myrten är god och niyama är den numera omvända tvillingen utifrån det som myrten, och faktiskt niyama själv skrivit: bumpo röstar på niyama.
 
Nu hänger jag inte alls med. Är Draken en person bland de goda? Som sedan fått välja vilka som skall vara kärlekspar?

Ingen panik med att svara, nu har vi äntligen fått kliva på planet (1 h försenad) och jag måste stänga av mobilen. Min röst på Niyama kvarstår dock.

Ja jag tolkade i varje fall @Mammas som om rollen drake blivt lottad bland de goda och jag tolkakade rollen drake som att den fick välja kärlekspar. @Mammas ?
 
Jag tycker egentligen att det vore mycket med 4 plus 1 onda, med tanke på roller som jägaren (kan uppenbart gå fel) och kärleksparet. Även om det är valt av en god spelare kan den ju ta död på två goda i ett svep om den väljer fel. Nu vet vi inte om draken ens har valt och hen kan även råkat välja två onda. Men det är en risfylld "roll". Sedan är demonen svårare än en vanlig ulv.

Men... I så fall är något twistat med rollistan.

Fast "fem" onda är ju fortfarande mindre än en 1/3. Men visst ganska högt är det förutom det du nämner så har ju ulvarna förhäxningarna också som jag nämnde förut.

Att jag utgår från fyra onda från början är för att jag läser rollistan så, Men med tanke på att @Mammas är LL så finns det väl viss risk för twistning:angel:
 
Jag har läst och läst. Känns ju sådär att följa myrten. :cautious: Men hon känns ärlig som god tvilling. Eftersom jag tror att myrten är god och niyama är den numera omvända tvillingen utifrån det som myrten, och faktiskt niyama själv skrivit: bumpo röstar på niyama.
Jag kanske ska förtydliga mig. Det tog inte många minuter för myrten att skriva sitt långa testamente efter det att gårdagens uppdatering kom. Antingen spelar hon ett jävligt högt spel och lurar byxorna av oss allihop eller så trodde hon att hon skulle bli ulvkäk på natten. Jag tror, och hoppas, på att hon spelar ärligt och inte lurar upp mig på läktaren.. Men hon har ju gjort det förr. Nu börjar jag verkligen tvivla i smartheten i att följa henne...
 
Jag blir lite nervös av att så många fixerar sig vid tvillinghistorien, är ni verkligen så säkra på att det är Niyama som blivit vänd?

Återkommer strax med fler funderingar.
 
Jag blir lite nervös av att så många fixerar sig vid tvillinghistorien, är ni verkligen så säkra på att det är Niyama som blivit vänd?

Återkommer strax med fler funderingar.

Vad menar du med "verkligen så säkra"? Det är väl ingen som skrivit att den är säker?

Jag är i vart fall osäker på om jag ska tro på Myrten eller Niyama, Varför jag tror att de är tvillingparet har jag resonerat ganska mycket om och också varför jag tycker det är vettigt att välja att rösta på någon av dem.
 
Men om testamentet kommer NU och inte före natt-DL kan väl vara e
Fast "fem" onda är ju fortfarande mindre än en 1/3. Men visst ganska högt är det förutom det du nämner så har ju ulvarna förhäxningarna också som jag nämnde förut.

Att jag utgår från fyra onda från början är för att jag läser rollistan så, Men med tanke på att @Mammas är LL så finns det väl viss risk för twistning:angel:

Var det inte 14 spelare från början? Då blir fem onda lite mer än en tredjedel.

Risk för twistning... JA! Igår fick jag plötsligt för mig att det kanske fanns två tvillingpar så vi hade två omvända spelare. Men sen tror jag att jag kom fram till att Mammas skrev något i stil med att leken fått en tvilling mindre, så... Paranoia? Nej inte alls!:crazy:
 
Jag tror också att de är tvillingparet men jag är alldeles för osäker på vem av dem som blev vänd för att våga lägga en röst på någon av dem ännu.

Tyvärr är det väl så att ingen sitter på mer info och det gör mig nojig.
 
Men om testamentet kommer NU och inte före natt-DL kan väl vara e


Var det inte 14 spelare från början? Då blir fem onda lite mer än en tredjedel.

Risk för twistning... JA! Igår fick jag plötsligt för mig att det kanske fanns två tvillingpar så vi hade två omvända spelare. Men sen tror jag att jag kom fram till att Mammas skrev något i stil med att leken fått en tvilling mindre, så... Paranoia? Nej inte alls!:crazy:
16 var vi. :)
 
Jag är inte heller säker @LenaH men det har tagit upp väldigt mycket av mina tankar kring leken idag. Och jag tycker att myrtens inlägg i natt osar väldigt mycket hej jag är tvilling och har inte blivit omvänd. Jag har försökt värdera alla inlägg i den härhistorien och tror att iaf myrten är ena tvillingen. Men hon kan lika gärna vara den omvända tvillingen och lura mig till nordpolen (jag hatar kyla) och tillbaks. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra och tänka längre. :arghh:
 
Jag tror också att de är tvillingparet men jag är alldeles för osäker på vem av dem som blev vänd för att våga lägga en röst på någon av dem ännu.

Tyvärr är det väl så att ingen sitter på mer info och det gör mig nojig.

Är du mer säker på någon annan?

Jag misstänker ju Jfrelin eftersom Paddis röst i förra lynchen talar till hennes nackdel och grodan21 mest för att hen skriver väldigt lite kan vara nybörjar ulv som är försiktig.

Men inget av det är så mycket att gå på.

Hur tänker du kring mitt resonemang att det är vettigt att välja någon av dem även trots osäkerhet kring vem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp