Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, efter att jag skrivit om den plus teorin om Paddan och Lena (och den lämnar vi därhän tillfälligtsvis, jag vet inte vad jag tror men just nu känns det inte prioriterat).

Att du var snabb var väl inte så oväntat. Jag kunde inte sitta klistrad vid datorn + var osäker på en del saker, därför dröjde det lite. Jag var i god tid före nattDL vilket var det viktiga.
 
Jag tänker vägra välja och därför: LenaH röstar på Jfrelin
så får vi se vad som händer. 50/50 är för dåliga odds för mig och jag går på dels mina tidigare teorier om henne, dels på Myrtens röst på henne igår (när jag är rätt övertygad om att Myrten var god) och dels på Niyamas teorier om henne.
 
Japp, efter att jag skrivit om den plus teorin om Paddan och Lena (och den lämnar vi därhän tillfälligtsvis, jag vet inte vad jag tror men just nu känns det inte prioriterat).

Jag ser gärna att du gärna skriver vad du tror om övriga för det påverkar ju vad jag tro om dig så har du tid så.
 
Jag kommer ändra röst till Jfrelin om det står mellan henne och mig. Efter gårdagen blev jag bara mer övertygad om hennes ulvighet, även om jag känner mig säkrare på Myrten.
 
Alltså min ursprungsteori är att du är ett mindre "uppenbart" val än Myrten

Tja en god myrten hade varit snabb och en ond myrten hade varit snabb. Det är problemet att jag tror @Myrten hade agerat så här oavsett roll.
Det är därför jag vill köpa mig tid. Leken kan ta slut ikväll om vi väljer fel och käket lyckas.
 
Det är därför jag vill köpa mig tid. Leken kan ta slut ikväll om vi väljer fel och käket lyckas.

Bara om det är kärlekspar iblandat va annars borde väl inte leken ta slut?

Dessutom kan ju jfrelin också vara fel så det hjälper ju inte. Hade jag känt mig säker där hade jag röstat där.
 
Jag ser gärna att du gärna skriver vad du tror om övriga för det påverkar ju vad jag tro om dig så har du tid så.

Nja, jag försöker så ofta jag kan köra efter devisen en ulv i taget och det gör jag nu med. Men ungefär såhär (ingen speciell ordning):

Habina - som jag har skrivit tidigare (2 ggr idag) så tror jag att hon spelar ensam och alltså inte är ulv eller tvilling. Men jag tror på grund av detta att hon är god.

Grodan - tja... som jag skrev igår antingen ny god som spelar ensam eller ny ulv som gör en jättechansning. Lutar åt det förstnämnda, delvis baserat på det här med cirkus, men är på intet sätt säker.

Jfrelin - känner mig misstänksam, dels baserat på den lätta rösten på grodan, dels på diskussionen om tvillingarna i går där jag kände att Jfrelin argumenterade lite väl friskt för att det borde vara så att tvillingarna röstade lika. Absolut inte säker.

Break och Lobelia - tar jag samlat för det var dessa spelare som spionen skrev något i stil med neutral mot god om. Jag har funderat länge på varför just dessa och jag ifrågasatte det ju också. Nu funderar jag på om de kanske var förhäxade. Men jag har inte kollat hur detta stämmer, vilket dygn saker inträffade etc. För övrigt känner jag inte riktigt att jag hänger med på Lobelias resonemang. Break känns neutral, vilket inte säger något.

Glömmerallt - röständringarna får mig att fundera runt god. Jag har dock fortfarande inte släppt diskussionen med Snurris runt DL1.

bumpo - hrmfpf... vet inte. Som jag skrev innan, skulle bumpo skrivit som hon gjorde om Paddan ca 20 min före DL när Paddan fått tre av fyra (?) lagda röster om de var kollegor? Osäker. Annars - svårläst!

Lena - resonerar väldigt coolt och klokt för att vara ny. Spelar hon verkligen ensam? I så fall är det bara att ta av mössan! Kort sagt - vet inte.

TILLÄGG: Har jag glömt någon?
 
men dumma!! :p

I övrigvet jag inte alls hur jag ska göra. Jag vet inte ens vilka andra jag misstänker just nu. Jag trodde ju faktiskt att Paddi lutade åt god innan hon visade sig vara demon igår. :arghh: Nu tvivlar jag på allt jag tidigare trott. Vet verkligen inte vad jag tror... Är sjukt nojig just nu. Men jag börjar tro mer och mer att myrten har lyckats manipulera mig totalt. Eller är det niyama som manipulerar mig med hennes väldigt rimliga ifrågasättanden av myrtens resonemang.
 
Röstlista

Myrten röstar på Niyama
Niyama röstar på Myrten
Habina röstar på Niyama
(glömmerallt röstar på Niyama)
Lobelia röstar på Niyama
bumpo röstar på Niyama
(glömmerallt ändrar till Myrten)
(glömmerallt ändrar till Niyama)
LenaH röstar på Jfrelin
glömmerallt ändrar till Jfrelin

Jag tror jag har hittat alla, men är inte säker. Och jag vet inte om jag har räknat rätt heller.

Niyama: 4
Myrten: 1
Jfrelin: 2
 
Kan du förklara hur Jfrelin (som jag inte vet var hon står) är ondare än Niyama? Jag hänger inte med riktigt? Tror du att Jfrelin är omvandlad eller att hon var ulv tidigare?

Tidigare ulv se min teri kring paddis röstning igår jag tror alltså paddi hade röstat påJfrelin igår om de inte varit ulvar ihop. Eller möjligtvis att även lobelia är ond men då är Jfrelin ändå ulv så ja. DEt är min bästa teori om man bortser från dig och niyama.


Poängen är att jag inte litar på vare sig dig eller niyama, någon är ulv men vem? Kanske ändrar tillbaks till er velar fortfarande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp