Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
GA - jag är absolut inte säker på att Jfrelin är god. Jag röstade ju på henne igår. Men jag är långt ifrån säker på att hon är ond.

Men visst, om både Paddi och Jfrelin var/är ulvar så bör de väl ha resonerat som så att det bästa vore att demonen åkte? Så jag tycker att teorin är intressant.
 
Kan du förklara hur Jfrelin (som jag inte vet var hon står) är ondare än Niyama? Jag hänger inte med riktigt? Tror du att Jfrelin är omvandlad eller att hon var ulv tidigare?
Jag tar mig friheten att svara här också.
För min del handlar det om för stor tveksamhet mellan er två och då kör jag på var jag var när jag trodde ni båda var goda. Jag väljer helt enkelt bingobingotaktiken och låtsas som om tvillingdebaclet inte inträffat. :angel:
Ännu iallafall. :D
 
Efter att ha läst det som har skrivits sen igår. Har jag fått en teori om att glömmerallt måste vara ulv. Dennes fokusering vid att vi måste veta vilken den demonade tvillingen är får mig att tro att det ät glömmerallt som är det, eftersom att detta dennes kommentar kom precis efter att mammas släppt resultatet igår.

Därför faller grodan21 röst idag på glömmerallt
 
Röstlista

Myrten röstar på Niyama
Niyama röstar på Myrten
Habina röstar på Niyama
(glömmerallt röstar på Niyama)
Lobelia röstar på Niyama
bumpo röstar på Niyama
(glömmerallt ändrar till Myrten)
(glömmerallt ändrar till Niyama)
LenaH röstar på Jfrelin
glömmerallt ändrar till Jfrelin

Jag tror jag har hittat alla, men är inte säker. Och jag vet inte om jag har räknat rätt heller.

Niyama: 4
Myrten: 1
Jfrelin: 2
@Breaktown och @Jfrelin har inte röstat än?
 
Svara
Jag tar mig friheten att svara här också.
För min del handlar det om för stor tveksamhet mellan er två och då kör jag på var jag var när jag trodde ni båda var goda. Jag väljer helt enkelt bingobingotaktiken och låtsas som om tvillingdebaclet inte inträffat. :angel:
Ännu iallafall. :D

Alltså, så länge du är a) god själv och b) säker på att Jfrelin är ond har jag egentligen inget problem med det hela. Dock är jag långt ifrån säker på vare sig a) eller b).
 
Efter att ha läst det som har skrivits sen igår. Har jag fått en teori om att glömmerallt måste vara ulv. Dennes fokusering vid att vi måste veta vilken den demonade tvillingen är får mig att tro att det ät glömmerallt som är det, eftersom att detta dennes kommentar kom precis efter att mammas släppt resultatet igår.

Därför faller grodan21 röst idag på glömmerallt


Har du helt missat att jag teoriat och röstat mot en som jag inte tror har något att göra med tvillingar eller demonen?
 
Efter att ha läst det som har skrivits sen igår. Har jag fått en teori om att glömmerallt måste vara ulv. Dennes fokusering vid att vi måste veta vilken den demonade tvillingen är får mig att tro att det ät glömmerallt som är det, eftersom att detta dennes kommentar kom precis efter att mammas släppt resultatet igår.

Därför faller grodan21 röst idag på glömmerallt

Har du några teorier om andra spelare?

Jag vet inte om GA varit mer fixerad än någon annan. Tycker inte att det är speciellt konstigt att goda spelare försöker hitta den demonade tvillingen eller att onda låtsas att de gör det. GA kan för all del vara ond, jag vet inte. Men det vore intressant att höra mer om vad du tycker om andra. Om inte annat för att veta hur man ska fundera runt dig.:)
 
Åter på marken...

Antagande 1: Niyama och myrten är tvillingar.
Antagande 2: en tvilling har blivit ulv.

Vi vill väl få ut ulvar??? Jag är efter genomläsningen av vad bägge ovanstående skrivit 90 % säker att Niyama är ulv.

Ni som röstat på någon annan, ni känns mer och mer onda, för hur kan en god inte vilja få ut onda?
 
GA - jag är absolut inte säker på att Jfrelin är god. Jag röstade ju på henne igår. Men jag är långt ifrån säker på att hon är ond.

Men visst, om både Paddi och Jfrelin var/är ulvar så bör de väl ha resonerat som så att det bästa vore att demonen åkte? Så jag tycker att teorin är intressant.

Alltså jag tänkte mest att paddi röstade på lobelia(som i teorin skulle vara god då) för att lobelia skulle åka istället för någon ulv. Men det du nämner har ju också betydelse. Poängen är om Jfrelin är god förstår jag inte varför inte paddi röstade på henne.

Jag tror min röst får stå kvar på Jfrelin
 
Har du några teorier om andra spelare?

Jag vet inte om GA varit mer fixerad än någon annan. Tycker inte att det är speciellt konstigt att goda spelare försöker hitta den demonade tvillingen eller att onda låtsas att de gör det. GA kan för all del vara ond, jag vet inte. Men det vore intressant att höra mer om vad du tycker om andra. Om inte annat för att veta hur man ska fundera runt dig.:)
Jag ska fundera lite, så återkommer.
 
@LenaH men va faan! BUMPO!!!!

Jag tror förresten att jag har blivit grundlurad av myrten.

Men om jag är helt säker på att jag är det? Nej. Är jag säker på att niyama är ond? Nej.Är jag säker på någon annan än mig? Nej.

Jag tycker det här är otäckt. På riktigt.
 
Åter på marken...

Antagande 1: Niyama och myrten är tvillingar.
Antagande 2: en tvilling har blivit ulv.

Vi vill väl få ut ulvar??? Jag är efter genomläsningen av vad bägge ovanstående skrivit 90 % säker att Niyama är ulv.

Ni som röstat på någon annan, ni känns mer och mer onda, för hur kan en god inte vilja få ut onda?


Det finns tre andra ulvar också och jag är inte 90% säker. Varför skulle vi andra vara onda bara för att vi inte är så säkra som du?
 
Alltså jag tänkte mest att paddi röstade på lobelia(som i teorin skulle vara god då) för att lobelia skulle åka istället för någon ulv. Men det du nämner har ju också betydelse. Poängen är om Jfrelin är god förstår jag inte varför inte paddi röstade på henne.

Jag tror min röst får stå kvar på Jfrelin
Är det bara negativt att demonen dör? Jag tror att Niyama blivit omvandlad och alltså var god igår. Jag röstade på Paddi dagen före. Är det kanske så att onda tyckte att demonen kunde offras för att man skulle få in en ny, fräsch onding i lyan och skaka om bland goda?

Jag bara spekulerar, men visst öppnar det faktum att Paddi var demon, inte vanlig ulv upp fler möjligheter? Paddi var ju misstänkt.
 
Här lite snabbt och väldigt förvirrad.

Myrten eller Niyama känns ju 50/50, några andra alternativ på tvillingarna yror jag nog inte på. Men frågan är ju om det finns något bättre alternativ. Får titta närmare på Jfrelin som också har fått röster.
 
Åter på marken...

Antagande 1: Niyama och myrten är tvillingar.
Antagande 2: en tvilling har blivit ulv.

Vi vill väl få ut ulvar??? Jag är efter genomläsningen av vad bägge ovanstående skrivit 90 % säker att Niyama är ulv.

Ni som röstat på någon annan, ni känns mer och mer onda, för hur kan en god inte vilja få ut onda?
Vi vill ABSOLUT få ut ulvar! Men jag är för osäker på just dessa två och står därför fast vid mitt val.
 
Det finns tre andra ulvar också och jag är inte 90% säker. Varför skulle vi andra vara onda bara för att vi inte är så säkra som du?

Men vi kan ju bara ta en ulv i taget. De andra tre är jag inte lika övertygad om, så de väntar jag med till nästa lynch. :)

De som är onda vill ju inte få ut någon kollega, därför röstar de förstås inte på Niyama. Sedan säger jag inte att alla som röstar på någon annan är ond, bara att min misstanke ökar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp