Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis. Men det man inte får glömma är att en av de fd tvillingarna inte alls vill att rätt tvillingpar ska avslöjas.

Nej det är viktigt att komma ihåg.
Det känns ju ganska troligt att tvillingarna röstat på samma person.
Niyama, Habina och GA röstade på Paddan
Myrten, Bumpo och LenaH röstade på mig
Break och Paddan röstade på Lobelia men iom att Paddan var demonen så känns det ju inte troligt att Break är en del av tvillingarna.


Det håller jag inte alls med om tvilligarna kan ju ha olika åsikt även om de får prata med varandra?
 
Det känns ju ganska troligt att tvillingarna röstat på samma person.
[...]

Varför det? Visserligen var det potentiellt avgörande lynch, men om tvillingarna inte var säkra och inte ville blotta sig för något de inte var hundra på tycker jag det är helt rimligt att de röstat på olika spelare. Även om de naturligtvis kan ha röstat på samma.
 
Det känns ju ganska troligt att tvillingarna röstat på samma person.
Niyama, Habina och GA röstade på Paddan
Myrten, Bumpo och LenaH röstade på mig
Break och Paddan röstade på Lobelia men iom att Paddan var demonen så känns det ju inte troligt att Break är en del av tvillingarna.

Om nu onda riktar in sig på mig, kan det vara ett tecken att jag har rätt om @bumpo som ond? Eller bara ett försök att få till ett drev på någon icke ond?
 
Menar att om jag var en av tvillingarna så vill man ju att de andra ska fatta att man hör ihop och är goda. Rösta på samma person är en grej t.ex.
 
Varför det? Visserligen var det potentiellt avgörande lynch, men om tvillingarna inte var säkra och inte ville blotta sig för något de inte var hundra på tycker jag det är helt rimligt att de röstat på olika spelare. Även om de naturligtvis kan ha röstat på samma.

Ja och tvillingarna har ju inga krafter utom att prata med varandra så att just de skulle vara jättesäkra är väl inte så troligt. sen kan de ju givetvis tycka samma också.

Sen finns det ju troligtvis ett kärlekspar också det mkan ju vara inblandat på något sett kanske, blir rätt förvirrat när det finns så många möjligheter.
 
Menar att om jag var en av tvillingarna så vill man ju att de andra ska fatta att man hör ihop och är goda. Rösta på samma person är en grej t.ex.

Nu vill nog den goda tvillingen att vi ska fatta men tidigare så ville de väl inte göra det tydligt för ulvarna? det är ju en fördel för ulvarna att veta om det.
 
Med så många onda kvar ser jag inte varför två goda som vet om varandra inte skulle chansa och rösta på samma person och få ut en ond. T.ex rösterna på Paddan. Verkar ju helt puckat att lägga röst på olika och risker att ingen av de man tror är ond åker.
 
@glömmerallt Ja men som tvilling måste man ju veta att man kan åka och då vill man ju någon gång under spelat lägga in något förtäckt som gör att vi andra fattar vem den andra tvillingen är.
 
Fast nu är det fråga om vad Paddan skulle välja. Och även om jag inte är säker känner jag mig ändå ganska övertygad om att hon skulle gå på någon erfaren. Även om andra saker naturligtvis spelar in.

Eftersom spionen dog tidigt och var ny (d v s kanske inte så van vid "spionhintningen") + att endast en spelare bör vara siad (om paket inte har delats ut) så är det inte säkert att ulvarna har så många teorier om vilka roller som är viktigast att bli av med (alltså - vilka spelare som kan ha dem). För de får väl ingen spionrad?
Jag tror som du, med många nya spelare i leken så känns det mest troligt att välja någon av de mer rutinerade som förhoppningsvis inte har några misstankar mot sig ännu.
Det lämnar (som du själv iakttagit) Niyama, Breaktown , dig själv och möjligtvis glömmerallt.

Förhoppningsvis är vi inte alla döda efter nattDL så någon av oss bör ju komma på det.

Jag tror inte riktigt på Niyama och Habina som tvillingar, men det är nog för att jag sett en som god och en som ond.
 
Skrev ett längre inlägg som försvann. Fan! Är på konferensen från helvetet.

Hursomhelst. Skriver kort nu. Tror Niyama kan vara tvilling. Med kanske bumpo eller myrten? Inte Lena eller grodan tror jag. Hm... Glömmerallt kanske?

Ger upp nu, mer imorgon em.
 
Frågan är nu vem skulle Paddan demona? Jag tror att hon dels väljer en spelare hon känner väl och som är bra på att vara ond, dels någon som inte blir lynchad så lätt. När jag tittar på de kvarvarande spelarna så är det väl framför allt öh... jag själv:o och Niyama som står ut. Ingen av oss två blir lynchad speciellt ofta och har spelat mycket med Paddan samt är bra på att vara onda. Detta förutsätter ju dock att Niyama är god. Som sagt, hon känns god - men det är ju helt jäkla omöjligt att veta med den hopplösa människan!

Ett annat alternativ är Break. Hade Sasse varit demonen är jag övertygad om att hon valt Break och jag vet att hon gjorde det i en annan lek där Paddi var spion och Sasse demon. Kanske minns Paddi det, för Break spelade strålande som demonad? Men å andra sidan har inte Break spelat så mycket på sista tiden.

Glömmerallt är en annan mycket erfaren spelare, men hon har en tendens att lynchas oftare än de tidigare nämnda. Så - nej, jag tror inte på det. Men självklart vet jag inte.

Fler alternativ? Tänker...

Jag tänker i princip samma sak, vilket gör dig en aning misstänkt. Trodde på att du var god tidigare, men det kan ju ha förändrats nu :p

Break och GA är definitivt möjliga, GA trodde jag också var god men det är ju också möjligt att det har förändrats. Break har jag varit osäker på, om hon redan var ond kan hon ju inte direkt bli ondare.
 
Med så många onda kvar ser jag inte varför två goda som vet om varandra inte skulle chansa och rösta på samma person och få ut en ond. T.ex rösterna på Paddan. Verkar ju helt puckat att lägga röst på olika och risker att ingen av de man tror är ond åker.
Varför skulle tvillingarna rösta på samma? Att de får prata innebär ju inte att de tänker precis likadant. Inte heller ulvar brukar väl samla sina röster.

(om det inte är ett avgörande läge då)
Det här tolkar jag som att Niyama inte tyckte som du. :)
 
Om nu onda riktar in sig på mig, kan det vara ett tecken att jag har rätt om @bumpo som ond? Eller bara ett försök att få till ett drev på någon icke ond?

Paddan var ond och röstade på dig, Break vet vi inget om. Om onda verkligen vill ha ut en spelare är det "bästa" vanligtvis att på något sätt få goda att rösta på den, i andra hand käka den. Att två onda skulle gå ihop för att rösta på en god låter väldigt udda. Som sagt, jag vet inget om vare sig Break eller dig. Men jag tror inte på den teorin.

@Jfrelin - jag håller inte med dig. Ja, det vore puckat om man var säker. Men är det inte så, eller om det är så att man tycker olika så ser jag ingen anledning till att tvillingarna inte skulle kunna rösta olika. Som glömmerallt skrev, tvillingarnas enda krafter är att de får prata med varandra. De behöver inte veta något.

TILLÄGG: och nu ska jag gå och lägga mig, för annars kommer jag att läsa igenom hela lekdj*veln en gång till och spamma er med mina sedvanliga wall of text-inlägg. Något jag verkligen inte ska ägna mig åt då min nattsömn denna vecka hittills är sammanlagt ca 18-20 timmar (ja, jag börjar inse att jag har sömnproblem!).

GOD NATT!
 
Det här tolkar jag som att Niyama inte tyckte som du. :)

Nähä? Är jag puckad nu för jag fattar inte vad det har med saken att göra. Att Niyama inte håller med mig?

De gånger jag varit tvilling så har vi iallafall röstat på samma. Dels för chansen att få ut en ond blir större och dels för att andra ska fatta om någon av oss skulle dö. Inte i början kanske men leken var ju i ett ganska kritiskt skede inför denna lynch med tanke på att det stod 8-5 Hade en god dött nu plus om ulvarna lyckas med nattkäk så hade det blivit mycket svårt för oss goda att vinna.
 
Nähä? Är jag puckad nu för jag fattar inte vad det har med saken att göra. Att Niyama inte håller med mig?

De gånger jag varit tvilling så har vi iallafall röstat på samma. Dels för chansen att få ut en ond blir större och dels för att andra ska fatta om någon av oss skulle dö. Inte i början kanske men leken var ju i ett ganska kritiskt skede inför denna lynch med tanke på att det stod 8-5 Hade en god dött nu plus om ulvarna lyckas med nattkäk så hade det blivit mycket svårt för oss goda att vinna.

Nu är jag kanske för trött för att fatta men JAG tror inte att tvillingarna behöver rösta lika eftersom de inte nödvändigtvis tänker lika. De kan ju ändå lämna ledtrådar i text om att de hör ihop, om en dör.
 
Nähä? Är jag puckad nu för jag fattar inte vad det har med saken att göra. Att Niyama inte håller med mig?

De gånger jag varit tvilling så har vi iallafall röstat på samma. Dels för chansen att få ut en ond blir större och dels för att andra ska fatta om någon av oss skulle dö. Inte i början kanske men leken var ju i ett ganska kritiskt skede inför denna lynch med tanke på att det stod 8-5 Hade en god dött nu plus om ulvarna lyckas med nattkäk så hade det blivit mycket svårt för oss goda att vinna.

Det kan ju ha med saken att göra om @Niyama är tvilling?
 
Nähä? Är jag puckad nu för jag fattar inte vad det har med saken att göra. Att Niyama inte håller med mig?

De gånger jag varit tvilling så har vi iallafall röstat på samma. Dels för chansen att få ut en ond blir större och dels för att andra ska fatta om någon av oss skulle dö. Inte i början kanske men leken var ju i ett ganska kritiskt skede inför denna lynch med tanke på att det stod 8-5 Hade en god dött nu plus om ulvarna lyckas med nattkäk så hade det blivit mycket svårt för oss goda att vinna.
Inlägget Lena lyfte fram visar att det fina olika åsikter runt hur tvillingar resonerar om samröstning. Du verkar väldigt målmedveten i att lyfta fram att tvillingarna bör ha röstat lika, vilket begränsar utbudet. Så målmedveten att jag funderar över syftet med det.

Själv vidhåller jag att tvillingarna kan ha röstat lika eller inte. Det kan finnas för- och nackdelar med båda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 467
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 364
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp