Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju total nollkoll vad jag tror eller ska rösta på, suck. Men lite kort så drar naturligtvis Grodans spelstil ögonen åt sig. Teorierna är mycket tunna och jag får ju inte känslan av att hen letar onda. Men då Grodan aldrig läst en lek ens så kan det vara svårt. Antingen spelar hon ensam (så känns det) eller så är hen ulv och drar en supervals. Den kommer i så fall bara att funka en gång. Därför reagerar jag lite på Jfrelins röst på Grodan. Den känns lätt. Det är alltid lätt att motivera röster på spelare som spelar på det sätt Grodan gör, för det är ju lite märkligt. Grodan har definitivt inte gjort något som visar att hon är god - utom möjligen att hon ev glömde att Cirkus var käkad. Men tyder verkligen spelstilen på ondska? Som sagt, Jfrelins röst känns lätt.

Paddi röstade jag på igår. Misstankarna har väl vare sig förstärkts eller avskrivits. Jag tycker att Paddans senaste teoriinlägg känns helt ok. Men jag vet faktiskt inte om det betyder att hon är god. Niyama känns hittills god (men jag brukar alltid tycka det till det blir skarpt läge, så det säger ju inget!) och har röstat på Paddi. Helt ok teori.
 
LenaH röstar på Jfrelin av den anledningen att jag tycker hennes röstande skaver, någon av de som röstade på MM2 bör rimligtvis varit ulv och när jag då lägger ihop det med rösten på grodan som jag själv tror är förvirrad god så blir 1+1=749. :crazy:
 
Fast du skrev

"Glömmer allt velar med motiveringen att hon vill rösta på någon relevant men inte följa drevet"

Angående min röst på dig och jag använde absolut inte den motiveringen, inte ens i närheten nämnde inget om drev, strömröster eller relevans, därför utgick jag från att du blandat ihop.

Det är en sak att tolka något på ett annat vis än avsett men det där är ju helt taget ur luften och har ingen koppling alls till vad jag skrev.

Du beskrev varför du bytte måltavla flera gånger, och jag uppfattade det som du skrev att du inte ville följa drevet. Har jag missuppfattat det? Bytet av mål för röstningen upplevde jag som veligt alternativ att du vill förvirra medvetet. Jag gissar att du är god.
 
Har läst igenom leken några gånger, men känner att min oerfarenhet gör att jag inte får något grepp om det hela. Men en röst måst ju läggas.

grodan21 röstar på Breaktown

med motiveringen att hen känns misstänksam. Att hen försöker se till att misstankarna riktas mot alla andra i leken. Visst det är det som leken går ut på, men det är något hos hen som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
 
@Paddington jag tycker också @Habina känns udda på något vis men jag kan inte sätta fingret på vad det är.
LenaH röstar på Jfrelin av den anledningen att jag tycker hennes röstande skaver, någon av de som röstade på MM2 bör rimligtvis varit ulv och när jag då lägger ihop det med rösten på grodan som jag själv tror är förvirrad god så blir 1+1=749. :crazy:


Har du någon teori kring varför någon av de som röstade på MM2 bör vara ulv?
 
Just nu står jag och velar om Bumpo och Lobelia - bumpo pga den kraftiga reaktionen på Lobelias röst och när det gäller Lobelia dels det jag skrivit tidigare och sedan de saker som både GA och Break tar upp på slutet.

Paddington röster på Lobelia för jag tycker det väger över mer mot denne.
 
LenaH har jag inga direkta vibbar av utöver vad jag jiddrade om första dagen, d v s att jag misstänker att ond Padda kan betyda ond Lena. Glömmerallt misstänkte jag också efter första DL, men sedan tycker jag inte att hon verkat direkt misstänkt. Gårdagens röständringsorgie känns snarare lite godvarning på eftersom det skulle vara väldigt utstickande av en ulv att göra så. Men som vanligt så finns det en annan sida och det är att det kanske ska vara meningen att man ska tycka så.

Kommer inte hinna kommentera alla...
 
Lobelia röstar på bumbo mest på grund av den i mitt tycke överdrivna reaktionen på min panikröst och än större reaktion på hämndröst. Hon är fortfarande bland mina huvudmisstänkta. Väljer mellan bump och Break just nu men är oklar på vad jag tycker om Break, mer än vag känsla.
 
Du beskrev varför du bytte måltavla flera gånger, och jag uppfattade det som du skrev att du inte ville följa drevet. Har jag missuppfattat det? Bytet av mål för röstningen upplevde jag som veligt alternativ att du vill förvirra medvetet. Jag gissar att du är god.


Ja det stämmer helt jag bytte hej vilt där för att rösterna trillade in ite väl lätt på dig och MM2. :)

Jag resonerad däremotinte om det när jag röstade på dig det var så jag menade, då hade jag ju inte röstat där om jag redan börjat tänka så.'

Känns som det blev lite missförstånd bara?
 
Tror jag fått med alla?

Niyama röstar på Paddington
Habina röstar på paddington
Jfrelin röstar på Grodan21
glömmerallt röstar på paddington
bumpo röstar på jfrelin
Breaktown röstar på Lobelia
LenaH röstar på Jfrelin
grodan21 röstar påBreaktown
Paddington röster på Lobelia
Lobelia röstar på bumbo


Paddan 3
Grodan 1
Jfrelin 2
Lobelia 2
Break 1
Bumpo (bumbo? :p ) 1
 
Alltså... bumpos rätt kraftiga reaktion på Lobelias röstmotivering... Jag vet att jag som god har lyckats få bumpo lynchad som siare och hon var då stencool. Varför denna reaktion? Hur brukar hon reagera som ond?
 
Dag 3
Niyama röstar på Paddington
Habina röstar på paddington
Jfrelin röstar på Grodan21
glömmerallt röstar på paddington

bumpo röstar på Jfrelin
Breaktown röstar på Lobelia
LenaH röstar på Jfrelin
Grodan21 röstar på Breaktown
Paddington röstar på Lobelia
Lobelia röstar på bumpo
 
Har läst igenom leken några gånger, men känner att min oerfarenhet gör att jag inte får något grepp om det hela. Men en röst måst ju läggas.

grodan21 röstar på Breaktown

med motiveringen att hen känns misstänksam. Att hen försöker se till att misstankarna riktas mot alla andra i leken. Visst det är det som leken går ut på, men det är något hos hen som jag inte riktigt kan sätta fingret på.

Jag är en hon.
Men att vara misstänksam måste ju vara något positivt när man spelar ulvspel ;) och är det någon här som inte försöker få misstankarna mot alla andra? Fast jag har iofs inte ens skrivit teorier om alla andra..
 
Myrten röstar på Jfrelin - för vad jag uppfattar en väldigt lätt röst på grodan.

Se vidare i #602. Och påminn mig att jag verkligen inte SKA spela när jag inte har tid. För om Jfrelin är god nu kommer jag att vara förbannad ett bra tag!

Ännu mer tillägg: för det är väl en sak att rösta kasst för att man blir blåst, men en annan att känna att man panikröstar för att man inte har tid. AAAARRRRGGGHHH!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 363
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp