Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
ang min spelstil så var det längesedan jag spelade men jag brukar läsa igenom leken och sen det jag fastnar för går jag vidare med. Det kan vara magkänsla eller något annat. Jag brukar hålla fast vid det oavsett vad andra tror och tycker tills det händer något som är ännu ulvigare.

Låter vettigt.

Säger ju inget om dein roll dock:p
 
Har någon teorier kring varför ulvarna valde hjartagna.?
Jag har också funderat, de hade rätt mycket flyt att pricka spionen i andra käket om de nu inte sett något vi andra missat? Åtminstone hade jag missat och tittar jag på hennes röstningar så är det ju på två goda så det säger inget om hon fått någon matnyttig (sic!) info. Suck.
 
Jag har också funderat, de hade rätt mycket flyt att pricka spionen i andra käket om de nu inte sett något vi andra missat? Åtminstone hade jag missat och tittar jag på hennes röstningar så är det ju på två goda så det säger inget om hon fått någon matnyttig (sic!) info. Suck.

Jo jag kollade också röstningarna och lite teorier men blev inte klokare av det.
 
Dag 3
Niyama röstar på Paddington
Habina röstar på paddington
Jfrelin röstar på Grodan21
glömmerallt röstar på paddington


Paddan 3
Grodan 1

Nu lutar jag åt att både GA och Habina är goda, men jag är lite orolig för att Jfrelin kanske ändå känns lite ondare än Paddan :confused: Eller så är båda onda. Eller bara Paddan. Jag vet inte :arghh:
Hur kommer det sig att du lutar åt @Habina s godhet?
Jag är med på Paddan och ffa jfrelin men Habina är jag mer tveksam till.
 
JFrelin – > röstar Bumpo – MM2. Vet inte var jag har denne. Inlägget om Sasse/MM funderar jag lite på, visst skrev MM lite konstigt om att gå igenom Sasses inlägg, men att dra slutsatsen att Sasse var slarvig på slutet - jag har nog aldrig vart med om att Sasse varit slarvig och om jag kommer ihåg rätt skrev Sasse redan i anmälningstråden om tidsbrist så det är inte konstigt att denne var tvungen att hoppa av.

Breaktown -> MM1 – Lobelia. Tycker Break var lite blek dag1 men igår med det långa teoriinlägget och sedan grävandet om Lobelia känns Break lite mer som sig själv igen. Tycker även att Break har en poäng i inlägget om Grodan (som jag tar upp under Grodan). Känns neutral

Grodan –> Röstar Habina – MM2. Hittar knappt en enda teori och väldigt många oneliners, känns som denne är lite osäker på hur denne ska uttrycka sig, vilket gör att hon spelar väldigt ”blekt”. Vet inte om det säger något om dennes roll egentligen. Det som jag tycker talar för Grodan är att denne inte kom ihåg att Cirkus var käkad, om Grodan varit i lyan så borde hon ha kommit ihåg det (speciellt om det är hennes första lek)

Lobelia -> röstar Snurrfian – Bumpo. Kommit med flera konstiga uttryck och både GA och Break har tidigare sammanfattat dem väldigt bra. Tycker röstningsanalysen är väldigt konstig och jag förstår inte hennes förklaringar efteråt heller, vet inte om jag är för trött helt enkelt. Får ingen bra vibb av henne.

Bumpo –> röstar Habina – Lobelia. Vet att några reagerat på förstadagsrösten på Habina, men jag tycker inte den var så konstig eftersom hon behövde rösta tidigt och det inte fanns så mycket att gå på. Däremot tycker jag bumpo reagerar lite väl starkt på misstanken från Lobelia, samtidigt kommer jag ihåg från tidigare lekar att bumpo kan bli lite i affekt (inte illa menat bumpo) när denne får röster mot sig. Det som gnager lite är att hon låser sig så fast i den misstanken och inte letar teorier, allt som bumpo skrivit efter gården snurrar bara om den rösten från Lobelia.
 
Noterar att Paddington fått två snabba röster mot sig där man ber om ursäkt för inaktivitet respektive omotiverad och motiveringar är si så där. "Hon känns knepig och hal" och "teorierna mot henne är vettigast hittills". För mig kan Paddington mycket väl vara ulv, har inget som direkt pekar på att hon skulle vara god. Men man börjar ju bli lite orolig när det kommer röster sådär.. Att jag inte kan hitta några teorier om Paddington från varken Habina eller Glömmerallt gör det också lite olustigt.. Glömmerallt är ju dessutom den som är nästan mest aktiv sedan mellan att hon gjort sin inlägg och när deadline närmar sig. Även det faktum att Glömmerallt igår ändrade till Paddington pga det som hon nu bidrar med nu (även om längre från deadline) skaver lite också. Så ja..egentligen har jag väl inte så mycket att säga om rösterna på Paddington, mer hur och varför de läggs..
 
Alltså jag hängde inte i anmälningstråden så vad folk sagt där har jag ingen aning om. Alltså vet jag ju inte att Sasse hade lite tid och som sagt hur folk brukar spela eller inte kan jag inte heller relatera till då jag inte spelat på typ ett halvår
 
Grodan –> Röstar Habina – MM2. Hittar knappt en enda teori och väldigt många oneliners, känns som denne är lite osäker på hur denne ska uttrycka sig, vilket gör att hon spelar väldigt ”blekt”. Vet inte om det säger något om dennes roll egentligen. Det som jag tycker talar för Grodan är att denne inte kom ihåg att Cirkus var käkad, om Grodan varit i lyan så borde hon ha kommit ihåg det (speciellt om det är hennes första lek)

Jag kommer iofs nu ihåg ett spel där jag råkade rösta på Bumpo när hon var min ulvkollega men jag hade glömt bort det. Visserligen kan det ju ibland vara bra att rösta på en ulvkompis ibland men man ska ju kanske helst vara medveten om det :D :o
 
Noterar att Paddington fått två snabba röster mot sig där man ber om ursäkt för inaktivitet respektive omotiverad och motiveringar är si så där. "Hon känns knepig och hal" och "teorierna mot henne är vettigast hittills". För mig kan Paddington mycket väl vara ulv, har inget som direkt pekar på att hon skulle vara god. Men man börjar ju bli lite orolig när det kommer röster sådär.. Att jag inte kan hitta några teorier om Paddington från varken Habina eller Glömmerallt gör det också lite olustigt.. Glömmerallt är ju dessutom den som är nästan mest aktiv sedan mellan att hon gjort sin inlägg och när deadline närmar sig. Även det faktum att Glömmerallt igår ändrade till Paddington pga det som hon nu bidrar med nu (även om längre från deadline) skaver lite också. Så ja..egentligen har jag väl inte så mycket att säga om rösterna på Paddington, mer hur och varför de läggs..


Att jag skriver mycket är inte samma sak som att jag orkar teoria jag är rätt matt efter ett besäök på psykakuten(inget särskilt akut direkt så oroa er inte har lite svårt att få läkartid som jag blivid lovad så jag behövde åka in för att få träffa någon) och jag tycker typ att Niyamas teorier om paddi är de vettigaste hittils, sedan kan jag pladdra lite trots bristande energi.

Jag är långt ifrån säker på att paddi är ond men jag har inget vettigare att komma med
 
Först och främst vill jag bara tala om att jag hade långväga besök på förmiddagen och sen har jag jobbat. Jag har verkligen inte kunnat fokusera på leken som jag velat. Mina korta inhopp idag har av ovan stående skäl blivit koncentrerade kring @Lobelia.

Jag förstår fortfarande inte hennes röst på mig igår. Men hon verkar försöka förklara hur hon tänkte. Och det är ju alltid bra. Hon har i övrigt i dag försökt vända på stenar och leta onda. Känns plusminus noll på misstankeskalan.

Däremot har jag börjat få upp ögonen för @Paddington och @Jfrelin. Paddi på ett positivt sätt. Hon vänder och vrider på saker och kommer med mycket bra tankar. Vilket i sig skrämmer mig eftersom hon mycket väl kan lura mig.

Jfrelin däremot verkar väldigt ensidigt fokuserad på @grodan21 som gör sin första lek och som aldrig ens läst lekarna innan. Jag vet mycket väl hur svårt det är i början att hitta teorier. Jag tycker fortfarande det är svårt. Jfrelin kommer inte med så mycket annat faktiskt. Hon känns väldigt anonym.

Och eftersom dl närmar sig och jag precis har slutat och inte kan gå tillbaks och läsa om och ändå hinna rösta. Baserat på ovanstående: bumpo röstar på jfrelin
 
Breaktown röstar på Lobelia idag igen. Framför allt så tycker jag inte att förklaringen för gårdagens resonemang håller riktigt som jag har skrivit tidigare. Men även så kan jag inte begripa hur hon kan få min röst igår till att jag hakar på Bumpo utan motivering.
 
Habina -> röstar Paddington – MM2. Det är något med Habina som jag inte riktigt känner igen, kan vara tidsbrist. Reagerar på de få inlägg hon gör knappt innehåller några teorier alls och sedan de konstiga uttalanden hon gjort tidigare i leken. Skrev igår kl 21.21 i sitt röstinlägg att hon skulle läsa ikapp leken men sedan först idag på em kom en röst (på mig) utan någon motivering. Allt detta göra att jag inte har någon bra känsla av Habina.
 
Nja, jag blandade inte ihop det, mest signifikant i mina ögon var ditt velande hit och dit. Flertalet som röstade på mig motiverade det med min förklaring till vad jag röstade på på ett eller annat vis.

Givetvis kan jag ha fel.

Fast du skrev

"Glömmer allt velar med motiveringen att hon vill rösta på någon relevant men inte följa drevet"

Angående min röst på dig och jag använde absolut inte den motiveringen, inte ens i närheten nämnde inget om drev, strömröster eller relevans, därför utgick jag från att du blandat ihop.

Det är en sak att tolka något på ett annat vis än avsett men det där är ju helt taget ur luften och har ingen koppling alls till vad jag skrev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 363
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp