Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
En förklaring till min teori. Troligen var den usel då jag försökte bygga upp ett logiskt resonemang utifrån knapphändiga fakta.

De onda vet vilka som är goda
Vid röstning två har ett fåtal goda kunskaper om andra, goda eller onda.
Röstutfallet.

Folk har lagt röster, de onda försöker på ett eller annat vis styra bort rösterna från sig antingen genom motiveringar eller teorier. Det är rimligt att anta att de lägger sina röster till sin fördel (att styra rösterna mot någon god- än så länge vilken som helst - möjligen påverkade av personliga preferenser).
Jag borde egentligen sova men för vaken efter an underbar dressyrlektion på min islandshäst för att kunna göra det.

Angående min "konstiga" motivering:
Jag försökte utifrån röstresultatet gissa vem eller vilka (om någon) som ulvarna inte ville skulle åka ut. Om jag hade någon framgång alls utifrån det knapphändig underlaget få tiden utvisa, men jag tycket det var bättre än att gissa och sedan hitta på en teori som skulle varit alternativet.

Som @glömmerallt noterat så blir det rena lämmeltåget av röster om någon så här i början hittar någon form av teori eller avsiktligt (eller av tvång) röstar tid. Om någon pekar på någon annan eller lägger en röst på någon annan så kan lämmeltåget gå dit i stället.

En liten analys av rösterna kring mej utifrån mitt perspektiv

Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo med en långsökt motivering
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia verkar mest som hämnd
Breaktown röstar på Lobelia hakar på motiveringen från bumpo om motiveringen
LenaH röstar på Habina
Habina röstar på matmissbrukaren2
Jfrelin röstar på MM
Niyama röstar på Paddington Här får Paddingtonröst 2 och kommer ikapp mig
Paddington röstar på Lobelia Paddington vill vara kvar i leken alltså röst på mig- logiskt oavsett om hon är ond eller inte
(glömmerallt röstar på lobelia) Glömmer allt velar med motiveringen att hon vill rösta på någon relevant men inte följa drevet

grodan21 röstar på matmissbrukaren
(Glömmerallt ändrar till Matmissbrukaren) Här kommer MM ikapp mig med röster
Matmissbrukaren röstar på Lobelia Matmissbrukaren vill inte givetvis inte åka ut- logisk röst om man vill vara kvar oavsett om man är ond eller god.
glömmerallt ändrar igen till Paddington GA velar lite till för säkerhets skull

Utifrån det här så är den mest skumma rösten på mig Breakdown. Ingen egen motivering och hakar på.
 
Uppdatering!
Att vara spion har sitt pris, som exempelvis att man inte kan njuta av sin skönhetssömn. Så därför smyger @Hjartagna omkring i huset när alla andra sover. Men det är något som låter från köket, hon tassar ditåt. Plötsligt hör hon något bakom sig. Hon vänder sig om och återigen är det något bakom henne. Plötsligt kryper de fram ur skuggorna, de är överallt runt henne. Innan hon hinner yppa ett ljud sitter en av dem i strupen.

****

@LenaH har sedan många år alltid tofflor på sig när hon går omkring inomhus. Därför märker hon först inte att det är något knas i köket, men ett slafsande ljud gör henne uppmärksam. Hon gnuggar sömnen ur ögonen och ger sedan ifrån sig ett skri som väcker övriga! Hela köket är som målat rött, och mitten av köksgolvet ligger det som är kvar av Hjartagna, med Monster och Svansson beskedligt intagande sin frukost, nyslaktad spion!

Hjartagna var Spion!
DagDL 21:30 NattDL 23:30!
Shit vad rädd jag blev när jag såg att jag var taggad!! Trodde jag blivit ulvmat! :eek:

F ö stämmer det att jag alltid har tofflor men jag vill inte att resten stämmer imorgon bitti när jag tassar ut i köket. :crazy:
 
Shit vad rädd jag blev när jag såg att jag var taggad!! Trodde jag blivit ulvmat! :eek:

F ö stämmer det att jag alltid har tofflor men jag vill inte att resten stämmer imorgon bitti när jag tassar ut i köket. :crazy:

Du får kolla innan du går in, så du slipper trampa i pölarna! :D
 
En förklaring till min teori. Troligen var den usel då jag försökte bygga upp ett logiskt resonemang utifrån knapphändiga fakta.

De onda vet vilka som är goda
Vid röstning två har ett fåtal goda kunskaper om andra, goda eller onda.
Röstutfallet.

Folk har lagt röster, de onda försöker på ett eller annat vis styra bort rösterna från sig antingen genom motiveringar eller teorier. Det är rimligt att anta att de lägger sina röster till sin fördel (att styra rösterna mot någon god- än så länge vilken som helst - möjligen påverkade av personliga preferenser).
Jag borde egentligen sova men för vaken efter an underbar dressyrlektion på min islandshäst för att kunna göra det.

Angående min "konstiga" motivering:
Jag försökte utifrån röstresultatet gissa vem eller vilka (om någon) som ulvarna inte ville skulle åka ut. Om jag hade någon framgång alls utifrån det knapphändig underlaget få tiden utvisa, men jag tycket det var bättre än att gissa och sedan hitta på en teori som skulle varit alternativet.

Som @glömmerallt noterat så blir det rena lämmeltåget av röster om någon så här i början hittar någon form av teori eller avsiktligt (eller av tvång) röstar tid. Om någon pekar på någon annan eller lägger en röst på någon annan så kan lämmeltåget gå dit i stället.

En liten analys av rösterna kring mej utifrån mitt perspektiv

Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo med en långsökt motivering
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia verkar mest som hämnd
Breaktown röstar på Lobelia hakar på motiveringen från bumpo om motiveringen
LenaH röstar på Habina
Habina röstar på matmissbrukaren2
Jfrelin röstar på MM
Niyama röstar på Paddington Här får Paddingtonröst 2 och kommer ikapp mig
Paddington röstar på Lobelia Paddington vill vara kvar i leken alltså röst på mig- logiskt oavsett om hon är ond eller inte
(glömmerallt röstar på lobelia) Glömmer allt velar med motiveringen att hon vill rösta på någon relevant men inte följa drevet

grodan21 röstar på matmissbrukaren
(Glömmerallt ändrar till Matmissbrukaren) Här kommer MM ikapp mig med röster
Matmissbrukaren röstar på Lobelia Matmissbrukaren vill inte givetvis inte åka ut- logisk röst om man vill vara kvar oavsett om man är ond eller god.
glömmerallt ändrar igen till Paddington GA velar lite till för säkerhets skull

Utifrån det här så är den mest skumma rösten på mig Breakdown. Ingen egen motivering och hakar på.

Intressant sammanfattning men du har nog blandat ihop min första röst med någon annan eller varje fall motiveringen? Anledningen till att jag röstade på dig beskriver break bra här

Lobelia röstar på Bumbo dag 2 och kommer med en i mina ögon otroligt märklig teori till detta. ”Habina och bumbo är blan de första att få röster, det är logiskt om onda vill styra ifrån att de själv eller andra onda får för många röster, men lite diskret och det lyckades med MM och Cirkus, givetvis med godas hjälp”

Konstigt 1: Antagandet att de första (eller någon av dem) som får röster är onda. Varför i skulle de vara det bara därför. I princip det enda man kan gå på i det läget efter två röster är ju statistik och ur den synvinkeln är det ju mindre troligt att efter två röster har man träffat 50 eller 100 % ulvar.
Konstigt 2: Antagandet att de andra onda sen kommer och försöker ”styra” bort rösterna från sina kompisar. Dels eftersom jag inte tror att ulvkompisar skulle oroa sig så mycket för tidiga uddaröster första dagen så att en ”aktion” var nödvändig. Och dels eftersom Lobelia själv är den som är det första som jämnar till det så att inte bara Bumpo och Habina har två röster.
Konstigt 3: Att hon på något sätt får in Cirkus i det hela. Man kan väl ändå inte säga att Cirkus dog med de godas hjälp?

Och jag utvecklar här

@Breaktown Håller helt med i resonemanget om @Lobelia och vill lägga till

Konstigt 4: Hon nämner inte Snurrfian som var den som blev utröstad. Hon är väl endå relevant i sammanhanget då hon både tillhörde de första att få röster och dessutom var den rök ur leken?

Nämner dig även här

Skriver ner lite tankar om deltagarna

@Habina Skriver mycket, en del kan jag väl hålla med om men mycket är konstigt, känns väldigt mycket som vanligt vilket inte säger ett smak om hennes roll.

@Lobelia Här reagerar jag på samma sak som break plus det jag la till. Verkar dock ha mycket tisbridt kanske därför resonemanget är så märkligt.

@Niyama Här tycker jag samma sak som hon om mig:p Skriver mycket men kanske inte så mycket teorier. men till skillnad från niyama tycker nog inte ja det i sig är misstänkt.

@glömmerallt ja vad kan jag säga om mig själv? förvirrad, velig och har svårt att bestämma miig vad jag tycker om övriga, ändrar mig fram och tillbaka "å ena sidan å andra sidan"


@Hjartagna Noll koll än så länge behöver läsa igenom inläggen igen

@Jfrelin Har väl inte skrivit så mycket, håller med Niyama i övrigt inget att tilläga.

@LenaH Samma som hjartagna


Fortsätter mmed övriga i nytt inlägg....

Innan jag sedan röstar på dig här

Vet varken ut eller in just nu men behöver ju rösta så

glömmerallt röstar på lobelia se tidigare teorier
 
Du röstar med den konstigaste motiveringen jag kan minnas i min ulvlekskarriär. Jag reagerar på det och säger flera gånger att jag reagerat på din röst oavsett vem den hamnat på. Ändå hämndröstar jag?

Ärligt talat så förstår jag inte hur du menar ens med förklaringen du kom med i inlägg #541. Vi kan ju lugnt säga att du inte sjunker på min misstänktalista.
 
Du röstar med den konstigaste motiveringen jag kan minnas i min ulvlekskarriär. Jag reagerar på det och säger flera gånger att jag reagerat på din röst oavsett vem den hamnat på. Ändå hämndröstar jag?

Ärligt talat så förstår jag inte hur du menar ens med förklaringen du kom med i inlägg #541. Vi kan ju lugnt säga att du inte sjunker på min misstänktalista.

Jag upplever det så, men det fanns inte mycket att gå på så då blir det lätt att man hakar på något minsta lilla för att hitta någon att rösta på. Hur många gånger du upprepar motiveringen har inget att göra emd min uplevelse ;)

Är det så konstigt att analysera hur folk röstat och utgå från det när man inte har något annat att gå på och ont om tid att läsa igenom allas teorier? De första dagarna har man otroligt lite att går på.
 
Intressant sammanfattning men du har nog blandat ihop min första röst med någon annan eller varje fall motiveringen? Anledningen till att jag röstade på dig beskriver break bra här
Nja, jag blandade inte ihop det, mest signifikant i mina ögon var ditt velande hit och dit. Flertalet som röstade på mig motiverade det med min förklaring till vad jag röstade på på ett eller annat vis.

Givetvis kan jag ha fel.
 
Grodan21 känns väldigt märklig nu när jag sitter och går igenom leken.

Först är det lite snack om att vi inte får skriva för mycket när hon inte har tid, fullt förståeligt för jag hatar också att läsa ikapp 300 sidor.

#115 tis kl 17.55 –Nu har jag hela kvällen på mig.

#140 kl 19:35 –Snurrigt värre

#155 kl 20:01 – Tror mest hon vill förvirra. (Syftar på Habina)

#180 kl 20:43 - Jag vet inte riktigt vad jag syftar på. Jag kanske var dum som gav mig in i detta. Har verkligen ingen koll på detta. (ang föregående kommentar som ifrågasattes)

#181 kl 20:44 -Inser nu att jag kommer vara utan internet typ hela dagen imorgon. Skall vara barnvakt direkt efter jobbet.

#191 kl 20:49 -Hur ingående motivering måste man ha?

#212 kl 21:07 -Eftersom det inte är så många som har kommit igång och skrivit så mycket. Har jag inte så mycket att gå på när det gäller min röst. Men Habinas sätt att skriva på är misstänkt.

Så därför rösta grodan21 på Habina ikväll.

#214 kl 21:08 en röstlista

#447 Ons kl 20:28 - Har också läst leken och känner så här
C:\Users\jenfre\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.png
.

#455 kl 20:52 -Fast ang det matmissbrukaren skriver om att läsa sasses inlägg. Vill hon antagligen dra iväg oss på ännu mera villovägar.

#459 kl 20:58 -Och jag kan inte annat än att hålla med om att cirkus problem med att rösta igår gör att man blir misstänksam.
Er andra känner jag inte att jag har så mycket att ta på ännu. (Här är det märkliga inlägget om Cirkus)

#464 kl 21:03 -Är nog dags att sova här. Glömde helt bort det.
C:\Users\jenfre\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.png
(när Myrten kommenterar att Cirkus är död?

#471 kl 21:10 @Matmissbrukaren@@MyrtenMen att någon får en ny roll mitt i, så finns det ju flera sätt att ta sig an det i min värd. Endera fortsätter man på samma spår som tidigare person eller så vill man göra det på sitt sätt. Och utifrån den analysen jag gjorde av matmissbrukaren ville fortsätta spela på samma spår som sasse. Men detta är min nybörjaranalys.

#502 kl 21.29 Med mitt tanke på mitt tidigare inlägg om matmissbrukaren faller min röst idag på matmissbrukaren.

grodan21 röstar på matmissbrukaren


Detta är alltså alla inlägg som har med leken att göra sen DL 1.

Inte mycket substans i dessa inlägg överhuvudtaget. Rösten på Habina kan jag köpa då det är första DL och man har inte alls mycket att gå på.

Köper egentligen rösten på MM då jag röstade på henne också med ungefär samma teori MEN den rösten inkom kl 21:29. Då hade MM 3 röster och Lobelia 3 röster. GAs röst på Lobelia kom samtidigt som Grodan21s så den kan hon omöjligt ha hunnit se.

Det gör att Grodan21s röst viktade över till MM när hon la den. Med tanke på att rösten kom så sent så kan man inte förutsätta att fler hinner rösta innan. Försökte hon rädda Lobelia?

Jag vet att Grodan21 är ny men hon spelar som en typisk ulv. Hänger med men skriver inget jättestort. Lägger lätta röster och är liksom under radarn.

Förlåt för dålig citering osv men jag skriver i word på jobbet.
 
Jag upplever det så, men det fanns inte mycket att gå på så då blir det lätt att man hakar på något minsta lilla för att hitta någon att rösta på. Hur många gånger du upprepar motiveringen har inget att göra emd min uplevelse ;)

Är det så konstigt att analysera hur folk röstat och utgå från det när man inte har något annat att gå på och ont om tid att läsa igenom allas teorier? De första dagarna har man otroligt lite att går på.

Nej, det är inte ett dugg konstigt. Så gör ju alla. Men jag tycker fortfarande att din motivering igår är den konstigaste någonsin. Hur mycket du än förklarar så är det min upplevelse.

Jag förstår fortfarande inte riktigt hur du menar faktiskt.
 
Hm. Det känns väldigt jobbigt att vi förlorat 5 goda på 2 dagar och bland dem siare, spion och brevbärare. Uppförsbacke.
Jag brukar känna mig helt clueless när jag läser lekarna men hade hoppats att det känns annorlunda när jag väl spelar. Det kan jag inte direkt påstå att det gör... :banghead:
Visst, det är bara dag 3 men i den här takten känns det inte som om leken blir så lång. :crazy:

För att gå igenom lite så (jag tar alla i den ordning som de var på deltagarlistan):

@Habina Nånting känns udda. Jag har uppfattningen om att Habina är mer aktiv som god, verkligen letar onda och teoriar mycket men här känns hon som jag tidigare sagt lugn och tillbakalutad?

@Lobelia Har jag lite svårt att greppa, jag har läst de två (?) lekar hon varit med i och inte sett nåt mönster där heller så jag får avvakta lite. Rösten på bumpo stack ut men tidsbrist eller förvirring?

@Niyama Känns mest som när hon är god - 700 inlägg och viss frustration.
Hon kan naturligtvis lura mig fullständigt men just nu är hon inte högt upp på listan av misstänkta.

@glömmerallt En spelare jag tycker är svår. Jag har också reagerat på att g-a brukar lägga uddaröster första dagarna men inte gjort så nu. Fortfarande är övervägande delen av inläggen OT i stil med vem som spelat längst och vad som gjorts i tidigare lekar. Svårplacerad.

@bumpo Inte mycket att gå på där heller. Få inlägg och ingenting jag kan gå på heller. Reagerar starkt på Lobelias röst på sig och det kan jag väl iofs förstå.

@Jfrelin Ger mig samma känsla som Habina. Jag reagerar på hennes röst på MM2/Sasse men kan inte riktigt komma med någon vettig anledning till varför. Jag reagerade ju på hennes röst på bumpo också i DL1 också. Nånting skaver dock här.

@Myrten Känns uppriktig och ärlig i sin jakt på onda men det är nog bara för att hon formulerar sig så bra och jag är en sucker för folk som hanterar språket väl. Jag vet att jag blivit lurad av henne när jag läst lekarna så det säger ingenting.

@Breaktown Inte så många inlägg hittills, tycker hon känns vettig i det hon sagt, bla reagerade hon på samma som jag med jfrelins röst på bumpo men med det inte sagt att hon är god.

@grodan21 Känns mest som jag känner mig (lost!)men minus läsning av tidigare lekar? Hade hon varit ulv borde hon fått mer stöttning från lyan inbillar jag mig?

@Paddington Har inte heller skrivit så mycket men jag tycker att hon hängde upp sig lite på vad jag skrev i lekens början som alldeles uppenbart var skämt. Jag tolkade det annars som att hennes röst på mig var ett sätt att lägga en enkel uddaröst i DL1. F ö rätt lite att gå på.

Summa summarum - jag vet ingenting. :banghead:
 
@LenaH Varför är min röst så märklig på MM? Tyckte jag hade en teori som hade mer substans än de flesta. La den dessutom hyfsat tidigt, eller klockslaget var sent,men få som hade röstat då så man kan ju inte anklaga mig för att följa ett drev direkt. Ifrågasatte dessutom Sasse/MM tidigt i leken ang. att hon förutsatte att hon skulle överleva DL. Habinas och min röst kom dessutom samtidigt så när jag röstade på MM hade hon 1 röst. Inte direkt drevigt.
Min första röst på Bumpo var just en första röst. Ingenting hade ju i princip hänt i leken förutom en jädra massa OT och man måste ju lägga en röst.
 
@LenaH Varför är min röst så märklig på MM? Tyckte jag hade en teori som hade mer substans än de flesta. La den dessutom hyfsat tidigt, eller klockslaget var sent,men få som hade röstat då så man kan ju inte anklaga mig för att följa ett drev direkt. Ifrågasatte dessutom Sasse/MM tidigt i leken ang. att hon förutsatte att hon skulle överleva DL. Habinas och min röst kom dessutom samtidigt så när jag röstade på MM hade hon 1 röst. Inte direkt drevigt.
Min första röst på Bumpo var just en första röst. Ingenting hade ju i princip hänt i leken förutom en jädra massa OT och man måste ju lägga en röst.
Jag skrev ju att jag inte kom på någon vettig anledning! Jag är frustrerad för det är mest en magkänsla och jag är verkligen inte magkänsletypen. :arghh:
 
@Jfrelin ett tips: använd knappen "+citat"på de inlägg du vill citera, tryck på infoga multicitat så får du med alla. Texten kan du ändå skriva i word, men det är nog mindre meckigt än att köra copy + paste i varje inlägg du citerar. :)
 
Fixar lite med röstlistorna för att få nån ordning i mitt huvud. Gröna är röster på de vi vet var goda.

Dag 1

bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på Snurrfian
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Paddington röstar på LenaH
Glömmerallt röstar på snurrfian
Snurrfian röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på snurrfian

Snurrfian (röstfifflare) lynchas
Cirkus (jägare) käkas och drar med sig MM (ojämn siare)

Dag 2
Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia
Breaktown röstar på Lobelia
LenaH röstar på Habina
Habina röstar på matmissbrukaren2
Jfrelin röstar på MM
Niyama röstar på Paddington
Paddington röstar på Lobelia
(glömmerallt röstar på lobelia)
grodan21 röstar på matmissbrukaren
(Glömmerallt ändrar till Matmissbrukaren)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia
glömmerallt ändrar igen till Paddington

MM2 (brevbärare) lynchas, Hjartagna (spion käkas)
 
@LenaH jag hade reagerat oavsett vem @Lobelia hade röstat på med den väldigt konstiga motiveringen. Jag förstår som sagt fortfarande inte hur hon menar ens med den förklaring hon gav idag. Det är en märklig röst. Eller kanske snarare en konstig motivering.

Hur kan någon veta vem som är ulv i första lynch förutom lyan? Och eftersom det bara är så kan en ju inte veta säkert att ulvar brukar få tidiga röster i fösta lynchen.
 
Jag blev förövrigt lite irriterad över att @Lobelia skrev att jag hämndröstade. Hennes röst var faktiskt totalt obegriplig för mig och jag hade lagt min röst där oavsett vem hon röstat på. För det känns inte som om hon letar onda med den rösten.
 
Extrauppdatering!

Det är något som låter, vad är det här? Huset skakar, ruttorna skallrar och alla kryper ihop tillsammans! Inte en zombie den här gången - en drake! Eller anden av en drake i alla fall, som likt en demon bosätter sig i en av de goda deltagarna.

Draken, eller wingman, kan en gång under lekens gång få två deltagare att falla för varandra. De kommer då att bli ett kärlekspar, få veta om varandras roller och får inte prata utanför leken. I det fallet det är en tvilling eller en ulv som blir en av kärleksparet får denna INTE berätta för sin tvilling/övriga ulvar att den blivit kär. Draken arbetar när som helst och är inte knuten till deadlines.

@Mammas är draken lottad eller har du valt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 362
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp