Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändrar igen till Paddington
är det bara jag som reagerar på GAs velande?
Vet inte vad jag ska tro om det, känns helknepigt. På ett sätt känns det som om hon inte ville vara med och rösta ut MM, och ändrar till någon som inte har lika många röster för att inte lägga avgörande röst? Är det för att hon vet att MM är god? Men varför ändrade hon rösten till MM från början då (från Lobelia). Får det inte att gå ihop.
 
är det bara jag som reagerar på GAs velande?
Vet inte vad jag ska tro om det, känns helknepigt. På ett sätt känns det som om hon inte ville vara med och rösta ut MM, och ändrar till någon som inte har lika många röster för att inte lägga avgörande röst? Är det för att hon vet att MM är god? Men varför ändrade hon rösten till MM från början då (från Lobelia). Får det inte att gå ihop.

Det ovanliga i den här leken när det gäller GA är att hon inte lagt udda röster. Annars är ju det typiskt henne i början av lekarna. Vet inte om det tyder på godhet eller ondhet.

Tror mycket väl att GA skulle kunna ändra sådär både som ond och god.
 
är det bara jag som reagerar på GAs velande?
Vet inte vad jag ska tro om det, känns helknepigt. På ett sätt känns det som om hon inte ville vara med och rösta ut MM, och ändrar till någon som inte har lika många röster för att inte lägga avgörande röst? Är det för att hon vet att MM är god? Men varför ändrade hon rösten till MM från början då (från Lobelia). Får det inte att gå ihop.

Jag blir nojjig av strömmröster specielt om inte teorierna känns starka. Och jag tycker att rösterna började trilla in lite lätt(kom röster medan jag skrev) så ändrade till MM men då kom det ju fler röster på henne och svaga teorier där med så då ändra jag till dig för du hade flest röster av övriga och jag höll med i resonemanget de två som röstat på dig hade så det kändes bättre att lägga rösten där.
 
Alltså @glömmerallt
Fattar ingenting nu. Först röstar du på Lobelia. Sen ändrar du till MM, utan teori?) sen ändrar du till Paddi
Kan du föklara dig lite? Grodans röst på MM och MMs egna röst kom ju in samtidigt som du höll på att ändra fram och tillbaks.
Tycker även din kommentar om att Niyama måste vara god för att hon skriver mest känns lite smörig. Sen tar du tillbaks det när Niyama godförklara sig själv.

Jädrigt märkligt spelat måste jag säga.
 
Jag ska väl göra klart min lista över deltagarna, men jag behöver gå och lägga mig strax (tar tid att somna och jag ska upp tidigt) så jag tar ur minnet, hinner inte gå igenom allas inlägg.

LenaH – har ingen uppfattning om alls. Har skrivit ganska mycket så det är en jag behöver titta närmare på om jag lever imorgon.
Myrten - känns som vanligt, vilket inte säger ett dugg om henne. Tycker att hennes välmotiverade röst igår talar till hennes fördel, eftersom hon tenderar att lägga lättare röster som ond. Röstade på Paddan (Paddan och Grodan :laugh:) idag precis som jag, så den rösten förstår jag ju. Diskussionen med Break fattar jag dock inte. Omöjlig att veta var man har, som alltid.
Breaktown - ingen uppfattning alls.
grodan21 - har väl knappt skrivit nånting? Det jag har läst har varit obegripligt. Men ny spelare så har ingen aning om vad det säger om henom.
Paddington - har jag ju skrivit om en del redan. Känns helskum men det var ju för ett par lekar sen som hon verkligen spelade som en ulv men visade sig vara god, det gör mig nervös över att hon kanske inte alls är så skum som jag tror? Ska kolla mer på dagens röstning imorgon.
 
Alltså @glömmerallt
Fattar ingenting nu. Först röstar du på Lobelia. Sen ändrar du till MM, utan teori?) sen ändrar du till Paddi
Kan du föklara dig lite? Grodans röst på MM och MMs egna röst kom ju in samtidigt som du höll på att ändra fram och tillbaks.
Tycker även din kommentar om att Niyama måste vara god för att hon skriver mest känns lite smörig. Sen tar du tillbaks det när Niyama godförklara sig själv.

Jädrigt märkligt spelat måste jag säga.

Ja jag ändra ju för att det kom fler röster på dem med svaga teorier.

Alltså ordutbytet med Niyama var skämtsamt, vi brukar båda vara med i toppen av inläggslistan oavsett roll;)

Seriösa tankar om niyama tror jag är med i inlägget där jag nämde flera stycken. I tillägg till det så tillhörde hon de som röstade minst skumt nu i senaste lynchen så hen tillhör inte mina mest misstänkta för tillfället, behöver mer att gå på dock innan jag drar några större slutsatser
 
Det ovanliga i den här leken när det gäller GA är att hon inte lagt udda röster. Annars är ju det typiskt henne i början av lekarna. Vet inte om det tyder på godhet eller ondhet..

det har du faktiskt rätt i det tänkte jag inte på.

Men jag tycker fortfarande att det är udda,fast på två sätt nu eftersom hon nu inte lagt udda röster som hon brukar. Men jag vet inte vad det innebär.
 
@glömmerallt
Okej, jag har inte spelat på länge så fattar inte intern skämt :D

Alltså det känns ju som att en ulv skulle ju vara helt dum i huvudet om den gjorde som du gjorde men det kan ju vara exakt det du vill att man ska tro :p
 
är det bara jag som reagerar på GAs velande?
Vet inte vad jag ska tro om det, känns helknepigt. På ett sätt känns det som om hon inte ville vara med och rösta ut MM, och ändrar till någon som inte har lika många röster för att inte lägga avgörande röst? Är det för att hon vet att MM är god? Men varför ändrade hon rösten till MM från början då (från Lobelia). Får det inte att gå ihop.

Jag fattar heller ingenting, men i mina ögon är @glömmerallt antingen god eller så är hon ond som vimsar för att få det att se ut som hon är god. Jag lutar åt det första. Varför skulle en ond dra ögonen åt sig på det viset?
 
@Jfrelin

Gör ett försög att förtydliga mitt ändrande, så här såg rösterna ut, först och främst har jag dålig koll på hur rösterna hamnat när jag röstar första gången(eftersom jag försökte få ihop tankar om alla deltagare) sedan när jag skickat röstinlägget ser jag paddis röst och noterar att hon fått flera röster blir då nojig att hon är lätt offerr, som jag var inne kan ju hennes konstiga teori bero på tidsbrist, börjar då tänka åt att hon är god så vill ju rösta på någon annan som också har röster är lite stressad av den korta tiden till deadline ser att Matmissbrukaren har röster det så röstar på henne, ser sedan en röst till på henne och tänker då att rösterna trillar ju in lika lätt mot henne desutom så fattade jag inte teroierna mot henne så alltså byta igen och tar då Paddi eftersom hon har flest röster av övriga. (Desssutom kändes rösterna mot henne mer genom tänkta och jag håller med i resonemanget bakom men jag vet inte om jag han tänka det innan jag ändra varju lite bråttom där men så här i efterhand kännerjag mig nöjd med att jag ändrade till paddi)

Dag 3
Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia
Breaktown röstar på Lobelia
LenaH röstar på Habina
Habina röstar på matmissbrukaren2
Jfrelin röstar på MM
Niyama röstar på Paddington
Paddington röstar på Lobelia
(glömmerallt röstar på lobelia)
grodan21 röstar på matmissbrukaren
(Glömmerallt ändrar till Matmissbrukaren)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia
glömmerallt ändrar igen till Paddington

tror den blev rätt nu?
 
Deltagare:
cirkus - Jägare – Kan när hen dör välja att ta med sig en person. Valet görs varje natt. Om Jägaren tror att den person hen valt är god kan hen upphäva valet men får inte välja någon ny förrän nästa natt.
Snurrfian Röstfifflare – Har varje dag möjlighet att via PM till LL lägga in en extra röst.
Matmissbrukaren II (Sasse) Brevbärare – Har möjlighet att dela ut följande förmågor: 1 nattbeskydd, 1 sia, 1 spioninfo, 1 extraröst, 1 förtrollning. Om paketen tar slut får brevbäraren en ny laddning med fem nya paket.
Matmissbrukaren Ojämn siare – Siar någon ojämna leknätter. Får då veta personens roll.

Habina
Lobelia
Niyama
glömmerallt
bumpo
Hjartagna
Jfrelin
LenaH
Myrten
Breaktown
grodan21
Paddington
(Spöke)


Roller:
Goda
Borgmästare – Har som specialförmåga att hens röst väger över vid lika. Hen kan även vid ett tillfälle stoppa en lynch.
Spion – Får varje natt information från LL med info om vem siaren siar, vem ängeln skyddar, vem som får paket från brevbäraren, vem jägaren väljer, vem röstfifflaren röstar på, vem som blir väckt till spöke, vem spöket röstar på, vem ulvarna äter och vem som förhäxas av ulvarna. Spionen får dock INTE veta om vem varulvsdemonen väljer att demona.
Jämn siare – Siar någon jämna leknätter. Får då veta personens roll.
Ojämn siare – Siar någon ojämna leknätter. Får då veta personens roll.
Ängel – Kan varje natt välja att beskydda någon från att bli uppäten.
Tvillingar – Har ingen specialförmåga utöver att de får tala med varandra utanför leken.
Brevbärare – Har möjlighet att dela ut följande förmågor: 1 nattbeskydd, 1 sia, 1 spioninfo, 1 extraröst, 1 förtrollning. Om paketen tar slut får brevbäraren en ny laddning med fem nya paket.
Konditor – Har ingen mer specialförmåga än att hen är lite rund och go – ulvarna orkar inte äta natten efter att konditorn ätits upp.
Ghost Whisper – Kan en gång under leken uppväcka ett spöke. Spöket får inte skriva i tråden men får prata med ghost whisper och rösta via PM till LL.

Onda
Varulvar – Håller till i lyan tillsammans med varulvsdemonen. Varje natt får de välja någon som de äter upp, de skickar sitt val via PM till LL. De har även rätt att varje natt förhäxa en deltagare. Denna deltagare får inte veta om det, men den personens röst räknas inte dagen efter. Denna info ingår i spioninfon.
Varulvsdemon – kan vid sin död omvandla en annan person till ulv. Valet måste ha gjorts till nattDL innan, annars dör demonen som en vanlig ulv. Första dagen undantagen från den regeln.

Sammanfattade för mig själv men andra kanske har glädje av det.
 
@Myrten Lite inne på @Breaktown s spår här känns som att hon "drar stora växlar" inte bara om hjartagna och med stora växlar meanr jag att hon tar små deltaljer och gör långa resonemang kring dem, vet dock inte vad det säger om hennes roll


Men blä nu han jag ju inte skriva klart om alla klockan går för fort:p och inte vet jag vadjag ska rösta påO_o
När jag teoriar försöker jag så ofta jag kan låta resonemanget synas i text så att andra spelare ska se hur jag har tänkt. Att leta detaljer som kan ha betydelse (ibland har de det, ibland inte) är grunden i hur jag teoriar.

Jag är ju inte direkt känd för att skriva korta inlägg...
 
Fortsätter på @Lobelia s spår, tar bort de roller som försvunnit från listan så det blir tydligare vilka som är kvar plus påpekar att draken finns ju också och den har väl troligtvis valt ett kärlekspar


Deltagare:

cirkus - Jägare – Kan när hen dör välja att ta med sig en person. Valet görs varje natt. Om Jägaren tror att den person hen valt är god kan hen upphäva valet men får inte välja någon ny förrän nästa natt.
Snurrfian Röstfifflare – Har varje dag möjlighet att via PM till LL lägga in en extra röst.
Matmissbrukaren II (Sasse) Brevbärare – Har möjlighet att dela ut följande förmågor: 1 nattbeskydd, 1 sia, 1 spioninfo, 1 extraröst, 1 förtrollning. Om paketen tar slut får brevbäraren en ny laddning med fem nya paket.
Matmissbrukaren Ojämn siare – Siar någon ojämna leknätter. Får då veta personens roll.

Habina
Lobelia
Niyama
glömmerallt
bumpo
Hjartagna
Jfrelin
LenaH
Myrten
Breaktown
grodan21
Paddington
(Spöke)


Roller:
Goda
Borgmästare – Har som specialförmåga att hens röst väger över vid lika. Hen kan även vid ett tillfälle stoppa en lynch.
Spion – Får varje natt information från LL med info om vem siaren siar, vem ängeln skyddar, vem som får paket från brevbäraren, vem jägaren väljer, vem röstfifflaren röstar på, vem som blir väckt till spöke, vem spöket röstar på, vem ulvarna äter och vem som förhäxas av ulvarna. Spionen får dock INTE veta om vem varulvsdemonen väljer att demona.
Jämn siare – Siar någon jämna leknätter. Får då veta personens roll.

Ängel – Kan varje natt välja att beskydda någon från att bli uppäten.
Tvillingar – Har ingen specialförmåga utöver att de får tala med varandra utanför leken.
.
Konditor – Har ingen mer specialförmåga än att hen är lite rund och go – ulvarna orkar inte äta natten efter att konditorn ätits upp.
Ghost Whisper – Kan en gång under leken uppväcka ett spöke. Spöket får inte skriva i tråden men får prata med ghost whisper och rösta via PM till LL.

Onda
Varulvar – Håller till i lyan tillsammans med varulvsdemonen. Varje natt får de välja någon som de äter upp, de skickar sitt val via PM till LL. De har även rätt att varje natt förhäxa en deltagare. Denna deltagare får inte veta om det, men den personens röst räknas inte dagen efter. Denna info ingår i spioninfon.
Varulvsdemon – kan vid sin död omvandla en annan person till ulv. Valet måste ha gjorts till nattDL innan, annars dör demonen som en vanlig ulv. Första dagen undantagen från den regeln.
 
När jag teoriar försöker jag så ofta jag kan låta resonemanget synas i text så att andra spelare ska se hur jag har tänkt. Att leta detaljer som kan ha betydelse (ibland har de det, ibland inte) är grunden i hur jag teoriar.

Jag är ju inte direkt känd för att skriva korta inlägg...

Det är bra att du delar med dig hur du tänker, det är lättare att förstå då. :)
 
Uppdatering!
Att vara spion har sitt pris, som exempelvis att man inte kan njuta av sin skönhetssömn. Så därför smyger @Hjartagna omkring i huset när alla andra sover. Men det är något som låter från köket, hon tassar ditåt. Plötsligt hör hon något bakom sig. Hon vänder sig om och återigen är det något bakom henne. Plötsligt kryper de fram ur skuggorna, de är överallt runt henne. Innan hon hinner yppa ett ljud sitter en av dem i strupen.

****

@LenaH har sedan många år alltid tofflor på sig när hon går omkring inomhus. Därför märker hon först inte att det är något knas i köket, men ett slafsande ljud gör henne uppmärksam. Hon gnuggar sömnen ur ögonen och ger sedan ifrån sig ett skri som väcker övriga! Hela köket är som målat rött, och mitten av köksgolvet ligger det som är kvar av Hjartagna, med Monster och Svansson beskedligt intagande sin frukost, nyslaktad spion!

Hjartagna var Spion!
DagDL 21:30 NattDL 23:30!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp