Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju ett konstigt inlägg av grodan21, men kan det betyda så mycket annat än att hon bara glömt att Cirkus var den som dog igår? Jag tänker iaf att om man är ulv så är det ju väldigt konstigt att dagen efter man ätit upp en person misstänka den personen, alternativ ha glömt bort vem man hade ihjäl? Självklart finns ju också möjligheten att grodan var inaktiv igår när ulvkompisarna valde så att hon missat det hela, men vet inte om det är det mest troliga..

edit: Nu blev det lite knäppt. Jag läste det som att det var grodans inlägg om Cirkus som MM ville ha förklarat, därför var det skrivet som frågor (och citat tidigare). Men eftersom Myrten faktiskt ifrågasatte det hela så kan det ju iofs vara kvar. Och resonemanget har jag fast ändå :)
 
Skriver ner lite tankar om deltagarna

@Habina Skriver mycket, en del kan jag väl hålla med om men mycket är konstigt, känns väldigt mycket som vanligt vilket inte säger ett smak om hennes roll.

@Lobelia Här reagerar jag på samma sak som break plus det jag la till. Verkar dock ha mycket tisbridt kanske därför resonemanget är så märkligt.

@Niyama Här tycker jag samma sak som hon om mig:p Skriver mycket men kanske inte så mycket teorier. men till skillnad från niyama tycker nog inte ja det i sig är misstänkt.

@glömmerallt ja vad kan jag säga om mig själv? förvirrad, velig och har svårt att bestämma miig vad jag tycker om övriga, ändrar mig fram och tillbaka "å ena sidan å andra sidan"


@Hjartagna Noll koll än så länge behöver läsa igenom inläggen igen

@Jfrelin Har väl inte skrivit så mycket, håller med Niyama i övrigt inget att tilläga.

@LenaH Samma som hjartagna


Fortsätter mmed övriga i nytt inlägg....
 
@Lobelia s röst på bumpo stör mig lite också men tillräckligt? Nja.
Jag blev lite sen hem från hoppträningen och hinner nog inte utveckla mina tankar mer än att den som stör mig mest just nu är det @Habina s "säkra" spel. Det känns som hon sitter på facit.

LenaH röstar på Habina
 
Det var ju ett konstigt inlägg av grodan21, men kan det betyda så mycket annat än att hon bara glömt att Cirkus var den som dog igår? Jag tänker iaf att om man är ulv så är det ju väldigt konstigt att dagen efter man ätit upp en person misstänka den personen, alternativ ha glömt bort vem man hade ihjäl? Självklart finns ju också möjligheten att grodan var inaktiv igår när ulvkompisarna valde så att hon missat det hela, men vet inte om det är det mest troliga..

edit: Nu blev det lite knäppt. Jag läste det som att det var grodans inlägg om Cirkus som MM ville ha förklarat, därför var det skrivet som frågor. Men eftersom Myrten faktiskt ifrågasatte det hela så kan det ju iofs vara kvar. Och resonemanget har jag fast ändå :)

Som jag ser det kan hen glömt det oavsett roll så jag tycker inte det säger så mycket.
 
@Niyama Här tycker jag samma sak som hon om mig:p Skriver mycket men kanske inte så mycket teorier. men till skillnad från niyama tycker nog inte ja det i sig är misstänkt.

Fast va? Jag har skrivit flera teoriinlägg idag där jag gått igenom varje deltagare. Sen skrev jag ju att du skrev så mycket kanske tydde på att du inte tillhör en lya där du kan pladdra, eller nåt sånt. Nu vände du ju helt på vad jag skrev?
 
Nu är jag åter på fast mark och inser att jag nästan missat röstningen. :crazy:

Habina röstar på matmissbrukaren2

Baserat på att sasse dels pratade om att förklara imorgon och dels på den konstiga rösten på bumpo i lynch1.

Nu skall jag läsa ikapp mig!
 
Tillbaks från träning. Ber om ursäkt över min aktivitet.

Detta har jag reagerat på hittills

LenaH Jag tycker fortfarande den där kommentaren om Cirkus strax innan DL är väldigt märklig. Det är något som känns konstigt. Visst det är hennes första lek så hon kanske inte lärt sig all do and don'ts ännu.

Sasse/MM Vet att Sasse förklarat att hon aldrig åker i första DL men jag tycker ändå det är märkligt att förutsätta det som hon gjorde. Ulv som blivit slarvig? Med tanke på att hon sen hoppade av kan ju göra att hon inte hade full koll och blev slarvig. Sen kommer MMs kommentar om att när hon tagit över Sasses roll att hon skulle läsa igenom alla hennes inlägg. Varför det? Om hon vore god så kunde ju MM bara fortsätta med det tankesättet hon hade innan hon dog. God som god liksom. Speciellt eftersom Sasse inte kan ha vetat något innan hon hoppade av eftersom det hon skrev innan avhoppet var väl mest innan första lynchen och sen var det mest OT och inga teorier?

Grodan21 kommentar om Cirkus som kom nu kan vara helt en förvirrade grej. Eller en nybörjarulv som gör bort sig. Värt att notera.

De andra har jag ingen åsikt om ännu.

Jfrelin röstar på MM
 
Nu är jag åter på fast mark och inser att jag nästan missat röstningen. :crazy:

Habina röstar på matmissbrukaren2

Baserat på att sasse dels pratade om att förklara imorgon och dels på den konstiga rösten på bumpo i lynch1.

Nu skall jag läsa ikapp mig!

Så jag får ta smällen för Sasses agerande?
 
Skriver ner lite tankar om deltagarna

@Habina Skriver mycket, en del kan jag väl hålla med om men mycket är konstigt, känns väldigt mycket som vanligt vilket inte säger ett smak om hennes roll.

@Lobelia Här reagerar jag på samma sak som break plus det jag la till. Verkar dock ha mycket tisbridt kanske därför resonemanget är så märkligt.

@Niyama Här tycker jag samma sak som hon om mig:p Skriver mycket men kanske inte så mycket teorier. men till skillnad från niyama tycker nog inte ja det i sig är misstänkt.

@glömmerallt ja vad kan jag säga om mig själv? förvirrad, velig och har svårt att bestämma miig vad jag tycker om övriga, ändrar mig fram och tillbaka "å ena sidan å andra sidan"


@Hjartagna Noll koll än så länge behöver läsa igenom inläggen igen

@Jfrelin Har väl inte skrivit så mycket, håller med Niyama i övrigt inget att tilläga.

@LenaH Samma som hjartagna


Fortsätter mmed övriga i nytt inlägg....

Här känns det förövrigt som att du bara radar upp alla men det står ju i princip ingenting?
 
Dag 2
Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia
Breaktown röstar på Lobelia
Habina röstar på matmissbrukaren2
Jfrelin röstar på MM


Paddan 1
Bumpo 1
MM 3
Lobelia 2

Kvar att rösta:
Niyama
glömmerallt
Matmissbrukaren
LenaH
grodan21
Paddington
 
Jaha, tumultartat idag. Men det är väl bäst att hugga i, vad säger nu boken de fått av Mammas, hur ska man avslöja en varulv?

Det visar sig vara enkelt! Men först och främst… Vem är misstänkt?

Fem minuter till DL!
 
@Myrten Lite inne på @Breaktown s spår här känns som att hon "drar stora växlar" inte bara om hjartagna och med stora växlar meanr jag att hon tar små deltaljer och gör långa resonemang kring dem, vet dock inte vad det säger om hennes roll


Men blä nu han jag ju inte skriva klart om alla klockan går för fort:p och inte vet jag vadjag ska rösta påO_o
 
Dag 2
Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia
Breaktown röstar på Lobelia
Habina röstar på matmissbrukaren2
Jfrelin röstar på MM
LenaH röstar på Habina

Paddan 1
Bumpo 1
MM 3
Lobelia 2

Kvar att rösta:
Niyama
glömmerallt
Matmissbrukaren
grodan21
Paddington
 
Tycker Paddan och GA känns skummast just nu och eftersom Paddan har en röst:
Niyama röstar på Paddington
enligt tidigare teorier
 
Förstår att Lobelia drar till sig blickar och förstår inte alls röstmotiveringen på bumpo vilket flera andra också tagit upp och jag tycker Break tillsammans m GA får ihop en väldigt bra sammanfattning. Det är något som skaver i rösterna på först Snurrfian igår och bumpo idag.

Habina har jag mer på radarn idag än igår, tycker det är en del saker och uttalandet som känns lite udda

och sedan har vi LenaH också som jag måste fundera mer över.

summasummarum eftersom tiden håller på att rinna ut

Paddington röstar på Lobelia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp