Nu blir jag extremt förvirrad. Cirkus är ju död och var god.Och jag kan inte annat än att hålla med om att cirkus problem med att rösta igår gör att man blir misstänksam.
Er andra känner jag inte att jag har så mycket att ta på ännu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag extremt förvirrad. Cirkus är ju död och var god.Och jag kan inte annat än att hålla med om att cirkus problem med att rösta igår gör att man blir misstänksam.
Er andra känner jag inte att jag har så mycket att ta på ännu.
Snabb fråga från nybörjarhörnet:
MM var ju siare i sin förra skepnad, har hon då hunnit sia någon innan hon blev skjuten? Eller snarare - har hon fått svar på den?
Är nog dags att sova här. Glömde helt bort det.Nu blir jag extremt förvirrad. Cirkus är ju död och var god.
Snabb fråga från nybörjarhörnet:
MM var ju siare i sin förra skepnad, har hon då hunnit sia någon innan hon blev skjuten? Eller snarare - har hon fått svar på den?
@Paddington - naturligtvis ska en ny spelare inte få "komma undan" med att hen är ny. Men jag tycker det brukar finnas en försiktighet från erfarna spelare att riskera att rösta ut nya spelare vid DL1. Då avser jag helt nya, dvs som spelar sin första lek vilket LenaH gör men inte Snurrfian.
Jag reagerar just nu på @Habina skrev redan i morse att hon läst ikapp, men trots det inte teoriat om någon alls. Hon bemöter en fråga om sig själv, men inte något om någon annan spelare post DL vad jag kan hitta. Märkligt. Tycker jag.
Jag tog inte så allvarligt på rösten eftersom jag själv la en svag uddaröst och kunde relatera till det.Ok, kollade nu Paddans röstmotivering och den var, som Niyama påpekat tidigare, baserad på skämt. Jag tycker det känns märkligt, med hänsyn till att rösten kom i ett läge när en röst kunde göra stor skillnad. Lena själv tar inte så allvarligt på rösten, vilket får mig ännu mer frågande om man kan se ett samspel mellan de två. Om Paddan, ond eller god, inte ville vara med och rösta ut någon som verkade börja ligga pyrt till så kunde hon lika gärna ha tagit någon av de mer erfarna som inte brukar lynchas så lätt (ja, se ovan!).
Själva teorin går alltså ut på att jag i princip misstänker Paddington och Lena för samspel, så:
Myrten röstar på Paddington
Och - nej, jag känner mig övertygad om att de inte samspelar för att de är tvillingar. För bortsett från @Sasse tror jag aldrig jag varit med om att tvillingar "alibiröstat" på varandra.
Nu måste jag sticka!!!!
Varför skulle jag vilja det? Vad har jag för anledning till det och vad är det jag vill dra bort era blickar från?
förstår inte alls hur du resonerar.
Jag får lov att kika igenom Sasses inlägg innan jag uttalar mig om något och någon.
Jo jag håller med om att det oftast finns det men samtidigt var det vad jag reagerade på igår, det enda andra som jag fastnat för vid mina genomläsningar var Habina och bumpo som jag skrev i mitt röstinlägg men inget av dem var tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på dem. Jag hade nog inte reagerat så mycket på LenaHs inlägg igår om det inte var för att Habina sedan fick flera röster emot sig och hon samtidigt inte röstade på Habina. Det var något som skavde där för mig.
Sedan håller jag med om Habina, dels det du skriver ovan och sedan något jag noterat när jag läst leken nu är att hon vill sätta skiljetecken mellan Sasse och bumpo väldigt tidigt i leken (vilket jag inte såg igår) och säger att de inte borde vara tvillingar eller vara i lyan ihop. Funderar över hur hon kan dra de slutsatserna utan att ha något mer att gå på än förvirring om demonen - tycker det är farligt att göra sådana slutledningar utan att ha något riktigt att gå på.
Det var @bumpo som inte visste det väl?Men din röst grundade du ju på OT och skämt. Har du svarat på varför jag skulle reagera på Myrtens röstmotivering?
Den slutsatsen berodde väl på att Habina inte ens visste om Sasse var med i leken?
Det här inlägget är det som sticker ut mest av det som hänt idag. Matmissbrukaren vet ju vil roll hon tagit över och varför hon då behöver läsa rolls tidigare inlägg för att kunna uttala sig om någonting känns misstänkt. Därför:
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
(Att försöka läsa och analysera en ulvlek samtidigt som jag tar hand om bebis med magknip är inte enkelt)
Det var @bumpo som inte visste det väl?
@Matmissbrukaren @Myrten Men att någon får en ny roll mitt i, så finns det ju flera sätt att ta sig an det i min värd. Endera fortsätter man på samma spår som tidigare person eller så vill man göra det på sitt sätt. Och utifrån den analysen jag gjorde av matmissbrukaren ville fortsätta spela på samma spår som sasse. Men detta är min nybörjaranalys.