Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabb fråga från nybörjarhörnet:

MM var ju siare i sin förra skepnad, har hon då hunnit sia någon innan hon blev skjuten? Eller snarare - har hon fått svar på den?

Nope, en förutsättning för att få ta över en roll är att man inte har någon info från sin tidigare roll. :)
 
Snabb fråga från nybörjarhörnet:

MM var ju siare i sin förra skepnad, har hon då hunnit sia någon innan hon blev skjuten? Eller snarare - har hon fått svar på den?

Nej hon kan inte hunnit få svar på någon sia.

Dessutom så om hon hade fått det hade inte Mammas stoppat in henne i leken igen, generellt gäller att om en spelare ska hopa in igen så får den inte ha någon info kunskap, som påverkar, från sin tidigare roll. :)
 
@Paddington - naturligtvis ska en ny spelare inte få "komma undan" med att hen är ny. Men jag tycker det brukar finnas en försiktighet från erfarna spelare att riskera att rösta ut nya spelare vid DL1. Då avser jag helt nya, dvs som spelar sin första lek vilket LenaH gör men inte Snurrfian.

Jag reagerar just nu på @Habina skrev redan i morse att hon läst ikapp, men trots det inte teoriat om någon alls. Hon bemöter en fråga om sig själv, men inte något om någon annan spelare post DL vad jag kan hitta. Märkligt. Tycker jag.

Jo jag håller med om att det oftast finns det men samtidigt var det vad jag reagerade på igår, det enda andra som jag fastnat för vid mina genomläsningar var Habina och bumpo som jag skrev i mitt röstinlägg men inget av dem var tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på dem. Jag hade nog inte reagerat så mycket på LenaHs inlägg igår om det inte var för att Habina sedan fick flera röster emot sig och hon samtidigt inte röstade på Habina. Det var något som skavde där för mig.

Sedan håller jag med om Habina, dels det du skriver ovan och sedan något jag noterat när jag läst leken nu är att hon vill sätta skiljetecken mellan Sasse och bumpo väldigt tidigt i leken (vilket jag inte såg igår) och säger att de inte borde vara tvillingar eller vara i lyan ihop. Funderar över hur hon kan dra de slutsatserna utan att ha något mer att gå på än förvirring om demonen - tycker det är farligt att göra sådana slutledningar utan att ha något riktigt att gå på.
 
Ok, kollade nu Paddans röstmotivering och den var, som Niyama påpekat tidigare, baserad på skämt. Jag tycker det känns märkligt, med hänsyn till att rösten kom i ett läge när en röst kunde göra stor skillnad. Lena själv tar inte så allvarligt på rösten, vilket får mig ännu mer frågande om man kan se ett samspel mellan de två. Om Paddan, ond eller god, inte ville vara med och rösta ut någon som verkade börja ligga pyrt till så kunde hon lika gärna ha tagit någon av de mer erfarna som inte brukar lynchas så lätt (ja, se ovan!).

Själva teorin går alltså ut på att jag i princip misstänker Paddington och Lena för samspel, så:

Myrten röstar på Paddington

Och - nej, jag känner mig övertygad om att de inte samspelar för att de är tvillingar. För bortsett från @Sasse tror jag aldrig jag varit med om att tvillingar "alibiröstat" på varandra:rofl:.

Nu måste jag sticka!!!!
Jag tog inte så allvarligt på rösten eftersom jag själv la en svag uddaröst och kunde relatera till det.

F ö är det ju svårt för mig att bemöta detta då det är @Paddington s agerande som ligger till grund för din teori.
 
Jag får lov att kika igenom Sasses inlägg innan jag uttalar mig om något och någon.

Det här inlägget är det som sticker ut mest av det som hänt idag. Matmissbrukaren vet ju vil roll hon tagit över och varför hon då behöver läsa rolls tidigare inlägg för att kunna uttala sig om någonting känns misstänkt. Därför:

Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2

(Att försöka läsa och analysera en ulvlek samtidigt som jag tar hand om bebis med magknip är inte enkelt)
 
@Matmissbrukaren @Myrten Men att någon får en ny roll mitt i, så finns det ju flera sätt att ta sig an det i min värd. Endera fortsätter man på samma spår som tidigare person eller så vill man göra det på sitt sätt. Och utifrån den analysen jag gjorde av matmissbrukaren ville fortsätta spela på samma spår som sasse. Men detta är min nybörjaranalys.
 
Är det någon som förstår lobelias röst på mig? Den sticker verkligen ut idag. Är jag ond för att jag röstade först eller är jag ond för att jag fick en tidig röst? Eller är jag ond för något annat? Jag hänger verkligen inte med hur hur hon får mig ond baserat på min röst och rösterna på mig igår.

Det känns inte som om hon verkligen letar onda. Därför: bumpo röstar på lobelia.
 
Jo jag håller med om att det oftast finns det men samtidigt var det vad jag reagerade på igår, det enda andra som jag fastnat för vid mina genomläsningar var Habina och bumpo som jag skrev i mitt röstinlägg men inget av dem var tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på dem. Jag hade nog inte reagerat så mycket på LenaHs inlägg igår om det inte var för att Habina sedan fick flera röster emot sig och hon samtidigt inte röstade på Habina. Det var något som skavde där för mig.

Sedan håller jag med om Habina, dels det du skriver ovan och sedan något jag noterat när jag läst leken nu är att hon vill sätta skiljetecken mellan Sasse och bumpo väldigt tidigt i leken (vilket jag inte såg igår) och säger att de inte borde vara tvillingar eller vara i lyan ihop. Funderar över hur hon kan dra de slutsatserna utan att ha något mer att gå på än förvirring om demonen - tycker det är farligt att göra sådana slutledningar utan att ha något riktigt att gå på.

Men din röst grundade du ju på OT och skämt. Har du svarat på varför jag skulle reagera på Myrtens röstmotivering?

Den slutsatsen berodde väl på att Habina inte ens visste om Sasse var med i leken?
 
Breaktown röstar på Lobelia enligt mitt tidigare inlägg. Tycker att hennes motivering för sin röst idag var väldigt konstigt.
 
Alltså, jag är ju nybörjare och har naturligtvis usel koll men jag har läst en hel del lekar och reagerar på att @Habina brukar vara mer aktiv som god, dvs verka leta onda och något mer benägen att svara i leken.

Nu verkar hon väldigt lugn och avspänd och det gnager lite.

Å andra sidan så har hon ju aviserat viss tidsbrist osv men... Gaah!
 
Dag 2
Myrten röstar på Paddington
Lobelia röstar på Bumbo
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2
bumpo röstar på lobelia
Breaktown röstar på Lobelia


Paddan 1
Bumpo 1
MM 1
Lobelia 2


Kvar att rösta:
Habina
Niyama
glömmerallt
Jfrelin
Matmissbrukaren
LenaH
grodan21
Paddington
 
Det här inlägget är det som sticker ut mest av det som hänt idag. Matmissbrukaren vet ju vil roll hon tagit över och varför hon då behöver läsa rolls tidigare inlägg för att kunna uttala sig om någonting känns misstänkt. Därför:

Hjartagna röstar på Matmissbrukaren 2

(Att försöka läsa och analysera en ulvlek samtidigt som jag tar hand om bebis med magknip är inte enkelt)

Är det verkligen allt du har att komma med? :confused:
Att jag ville sätta mig in i leken och se vad min roll tidigare skrivit och röstat för att komma in i den. Det förändrar dock inte det faktum att jag fortfarande spelar som jag gör. Jag har mitt spelsätt och det är så jag spelar.
 
@Matmissbrukaren @Myrten Men att någon får en ny roll mitt i, så finns det ju flera sätt att ta sig an det i min värd. Endera fortsätter man på samma spår som tidigare person eller så vill man göra det på sitt sätt. Och utifrån den analysen jag gjorde av matmissbrukaren ville fortsätta spela på samma spår som sasse. Men detta är min nybörjaranalys.


Jag ser ändå inte var du förklarar att jag skulle villa iväg er någonstans. Var har du hittat på det någonstans?
Jag spelar på mitt egna vis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp