Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojoj, det här med att spela med vänsterhanden passar verkligen inte mig:crazy:. Jag behöver läsa leken sådär 300 ggr och verkligen analysera röstningen för att kunna känna att jag förhoppningsvis får koll. Smet snabbt in på jobbdatorn för att i alla fall slippa vara frustrerad på telefonen.

Som jag skrev kommer jag att stanna här (i Stockholm) längre idag och tänker därför avlägga en säkerhetsröst. Men på vem. Jag känner att jag har absolut ingen koll på (och nu orkar jag inte tagga och kolla stavningar - sorry):

Break, Niyama - den förstnämnda känns neutral. Jag reagerar inte på något direkt. Niyama har jag ännu inte sett något jag tycker är konstigt ifrån. Hon känns faktiskt god, men... (behöver jag fullfölja meningen?;)). Sasse/MM2 - ungefär samma som Break och det gäller även Jfrelin. Den sistnämnda tror jag antingen jag aldrig spelat med eller så var det länge sedan. Ingen koll på spelstil, men jag har inte reagerat direkt på något. Å andra sidan är inte så mycket skrivet. bumpo får jag i nuläget inga direkta ondvibbar av, men inte heller hon har skrivet så mycket. Och jag tycker att hon generellt brukar vara svårläst. Inte heller Lobelia har jag någon koll på i nuläget.

Rörande samtliga ovanstående: avvaktar.

De helt nya Hjartagna, LenaH och grodan21 - grodan har jag verkligen ingen uppfattning om i nuläget. Lena känns väldigt lugn och cool. Nästan så att jag tänker att hon är lite för lugn och cool. Men å andra sidan vet jag att någon sagt detsamma om mig. Fast jag själv tycker jag är nipprig som :devil: i lekarna. Och om det är lugn och cool på riktigt - innebär det ju inte per automatik ond. Hjartagna reagerar jag på att hon (i #372) börjar flytta spelare åt olika håll. Hur vågar man redan nu ens tänka på en spelare som Break som neutral mot god? Och vad är det som gör att Lobelia förefaller vara en förvirrad god? Det tycker jag är märkligt. Det kan vara att plocka upp uttryck (vilket Hjartagna antyder själv), men det känns ändå tidigt. Men är det ett tecken på ondska?

Om ovanstående: lite reaktion på Lena och Hjartagna, vet inget om grodan. Fast förresten, blev det klart igår vad hon menade med att Habina ville förvirra? Hon röstade väl sedan på Habina? (Som ni märker har jag inte tid att gå tillbaka och kolla, men jag lyfter frågan om någon annan finner den intressant.)

Habina reagerade jag som sagt på att hon först läste ikapp och inte skrev något alls om individuella spelare. Sedan kom teorierna. Jag vet inte, tycker att det finns en del frågetecken. T ex tycker inte jag att Niyama snurrade in sig på tvillingarna. glömmerallt känner jag mig tveksam till främst för hennes "gullande" med Snurris igår före uppdateringen. Ond som försöker neutralisera att hon varit med och röstat ut en god? Jag är inte helt beredd att köpa GAs förklaring, men för övrigt har jag inget som gör att hon "känns" ond. Sedan är det då Paddan, vars röst på en helt ny spelare i det läget får mig att reagera. Jag har skrivit om det ovan. Men på något sätt är det väl så att då kommer en misstanke mot Lena med i den teorin. Att Paddans röst är en del i ett samspel mellan de två.

Notera - wall of text. Och jag är sen.
 
Ärrghjhj! LL har missförstått, jägaren är en god roll. Gör om och gör rätt!

Spontant delar jag @Niyamas fundering om @Paddingtons röst. I det läget rösten kom hade väl ingen mer än två röster? Det är vanligt att man är försiktig med att rösta på nya i allra första DL. Naturligtvis med undantag av i de fall de gjort något riktigt skumt. Ärligt talat får dock Paddsns röst mig att fundera över @LenaH också. Skulle Paddan lägga en röst på en ny spelare i det läget (skillnad om någon haft stor majoritet) för att inte ta ställning som Lena själv skriver? Hade det i så fall inte varit säkrare att rösta på någon av de erfarna spelare som sällan ryker i första lynch, ja sällan lynchas över huvud taget? Men - om de diskuterar rösten i lyan ställs allt i annan dager.

Blir kvar längre i Stockholm ikväll så jag måste eventuellt rösta tidigare och från mobilen. Det kan hända att jag lägger en säkerhetsröst redan vid 17-tiden för att vara säker på att ha röstat men kunna ändra om jag har möjlighet och tycker det behövs.

Ok, kollade nu Paddans röstmotivering och den var, som Niyama påpekat tidigare, baserad på skämt. Jag tycker det känns märkligt, med hänsyn till att rösten kom i ett läge när en röst kunde göra stor skillnad. Lena själv tar inte så allvarligt på rösten, vilket får mig ännu mer frågande om man kan se ett samspel mellan de två. Om Paddan, ond eller god, inte ville vara med och rösta ut någon som verkade börja ligga pyrt till så kunde hon lika gärna ha tagit någon av de mer erfarna som inte brukar lynchas så lätt (ja, se ovan!).

Själva teorin går alltså ut på att jag i princip misstänker Paddington och Lena för samspel, så:

Myrten röstar på Paddington

Och - nej, jag känner mig övertygad om att de inte samspelar för att de är tvillingar. För bortsett från @Sasse tror jag aldrig jag varit med om att tvillingar "alibiröstat" på varandra:rofl:.

Nu måste jag sticka!!!!
 
Tänkte gå igenom alla men hann bara två... skickar så länge och återkommer senare.

Habina – reagerar på att hon förvränger saker lite (det jag kommenterade om Snurris och mig). Sen radar hon mest upp vad som skett, inte så mycket teorier. Hennes fundering om demonen igår kändes lite sådär, som ett tillfälle att spela ovetande (är man uppriktigt nyfiken så läser man väl ordentligt i rollistan?). Hennes röst igår på Paddington var väldigt lätt, som att hon bara tog någon med låg aktivitet och motiverade rösten med att det kan vara en ulvtaktik. Alla har visserligen dåligt motiverade röster dag ett, men sammantaget känns Habina skum.

Lobelia – nu när jag går igenom Lobelias inlägg reagerar jag även på hennes röst, på Snurris med motiveringen att Snurris brukar snurra till det mer som god än som ond, och nu har hon känts klar och redig. Jag tycker Snurris kändes snurrig som i de senaste lekarna, så jag håller inte med. Känns som att Lobelia håller lite lägre profil denna lek, det inte vad det betyder dock.
 
Har läst ikapp till sida 19 och reagerar på det @Habina skriver om @Hjartagna angående hennes motivering till MM1. Att hon röstar på henne/mig för att hon tyckte jag låg lågt och brukar göra det när jag är ond. Nu har jag aldrig någonsin spelat med henne så vitt jag vet så antingen läser hon lekarna i bakgrunden eller så tog hon orden från någon annan i leken som anmärkt på mitt spelsätt (vet inte vem, har inte kollat) och gick på den väldigt lösa teorin.
Angående mitt spelsätt så är jag oförutsägbar och alltid misstänkt. Habina 2 :p
 
Får inget grepp om dom nya spelarna men @LenaH känns hal på något vis.
@grodan21 verkar inte kommit in helt i spelet än men det har ju bara gått en dag. Som ny spelare om man är god så kan det vara svårt att hitta teorier att gå efter, medans det blir lite lättare om man är ond för då har man facit (tycker jag iaf) och kan sprida lite misstankar hit och dit och se om någon nappar.
 
Lobelia – nu när jag går igenom Lobelias inlägg reagerar jag även på hennes röst, på Snurris med motiveringen att Snurris brukar snurra till det mer som god än som ond, och nu har hon känts klar och redig. Jag tycker Snurris kändes snurrig som i de senaste lekarna, så jag håller inte med. Känns som att Lobelia håller lite lägre profil denna lek, det inte vad det betyder dock.
Det betyder mest att jag haft ont om tid att leka och inte ser det bättre ut i kväll, fastnade en timme i tåg och busskaos och den timmen hade jag egentligen inte till övers.

Angående Snurris är det så jag upplev det, helt subjektivt, och det har inte varit mycket att gå på så en väldigt svag teori som med facit i hand inte var så lyckad.
 
glömmerallt – har letat efter teorier från GA. Med tanke på hur mycket hon lyckas skriva utan att få ner några teorier så undrar jag om det är så att hon inte har någon i lyan att pladdra med? :p Reagerar på samma sak som Myrten kommenterat i inlägg #277 och återkommer till i #422: att hon strax innan Snurris visar sig vara god ”backar” lite.
 
Det betyder mest att jag haft ont om tid att leka och inte ser det bättre ut i kväll, fastnade en timme i tåg och busskaos och den timmen hade jag egentligen inte till övers.

Angående Snurris är det så jag upplev det, helt subjektivt, och det har inte varit mycket att gå på så en väldigt svag teori som med facit i hand inte var så lyckad.

Det där har väl inte jag skrivit :confused:
 
Det betyder mest att jag haft ont om tid att leka och inte ser det bättre ut i kväll, fastnade en timme i tåg och busskaos och den timmen hade jag egentligen inte till övers.

Angående Snurris är det så jag upplev det, helt subjektivt, och det har inte varit mycket att gå på så en väldigt svag teori som med facit i hand inte var så lyckad.

Fast jag menade inte aktiviteten, utan mer att du känns försiktigare i dina inlägg.
 
Jag måste släna iväg en teori lita hastigt här, förhoppningsvis får jag lite mer tid senare. Min. Teori bygger helt på röstningsanalys. Habina och bumbo är blan de första att få röster, det är logiskt om onda vill styra ifrån att de själv eller andra onda får för många röster, men lite diskret och det lyckades med MM och Cirkus, givetvis med godas hjälp.

Min teori är att någon av Habina och Bumpo är onda, eventuellt båda men @bumpo får jag inget grepp på alls så jag väljer henne.

Lobelia röstar på Bumbo
 
Jag måste släna iväg en teori lita hastigt här, förhoppningsvis får jag lite mer tid senare. Min. Teori bygger helt på röstningsanalys. Habina och bumbo är blan de första att få röster, det är logiskt om onda vill styra ifrån att de själv eller andra onda får för många röster, men lite diskret och det lyckades med MM och Cirkus, givetvis med godas hjälp.

Min teori är att någon av Habina och Bumpo är onda, eventuellt båda men @bumpo får jag inget grepp på alls så jag väljer henne.

Lobelia röstar på Bumbo

Vilka menar du då? Hjartagna, Break, du och GA?
 
Ojoj, det här med att spela med vänsterhanden passar verkligen inte mig:crazy:. Jag behöver läsa leken sådär 300 ggr och verkligen analysera röstningen för att kunna känna att jag förhoppningsvis får koll. Smet snabbt in på jobbdatorn för att i alla fall slippa vara frustrerad på telefonen.

Som jag skrev kommer jag att stanna här (i Stockholm) längre idag och tänker därför avlägga en säkerhetsröst. Men på vem. Jag känner att jag har absolut ingen koll på (och nu orkar jag inte tagga och kolla stavningar - sorry):

Break, Niyama - den förstnämnda känns neutral. Jag reagerar inte på något direkt. Niyama har jag ännu inte sett något jag tycker är konstigt ifrån. Hon känns faktiskt god, men... (behöver jag fullfölja meningen?;)). Sasse/MM2 - ungefär samma som Break och det gäller även Jfrelin. Den sistnämnda tror jag antingen jag aldrig spelat med eller så var det länge sedan. Ingen koll på spelstil, men jag har inte reagerat direkt på något. Å andra sidan är inte så mycket skrivet. bumpo får jag i nuläget inga direkta ondvibbar av, men inte heller hon har skrivet så mycket. Och jag tycker att hon generellt brukar vara svårläst. Inte heller Lobelia har jag någon koll på i nuläget.

Rörande samtliga ovanstående: avvaktar.

De helt nya Hjartagna, LenaH och grodan21 - grodan har jag verkligen ingen uppfattning om i nuläget. Lena känns väldigt lugn och cool. Nästan så att jag tänker att hon är lite för lugn och cool. Men å andra sidan vet jag att någon sagt detsamma om mig. Fast jag själv tycker jag är nipprig som :devil: i lekarna. Och om det är lugn och cool på riktigt - innebär det ju inte per automatik ond. Hjartagna reagerar jag på att hon (i #372) börjar flytta spelare åt olika håll. Hur vågar man redan nu ens tänka på en spelare som Break som neutral mot god? Och vad är det som gör att Lobelia förefaller vara en förvirrad god? Det tycker jag är märkligt. Det kan vara att plocka upp uttryck (vilket Hjartagna antyder själv), men det känns ändå tidigt. Men är det ett tecken på ondska?

Om ovanstående: lite reaktion på Lena och Hjartagna, vet inget om grodan. Fast förresten, blev det klart igår vad hon menade med att Habina ville förvirra? Hon röstade väl sedan på Habina? (Som ni märker har jag inte tid att gå tillbaka och kolla, men jag lyfter frågan om någon annan finner den intressant.)

Habina reagerade jag som sagt på att hon först läste ikapp och inte skrev något alls om individuella spelare. Sedan kom teorierna. Jag vet inte, tycker att det finns en del frågetecken. T ex tycker inte jag att Niyama snurrade in sig på tvillingarna. glömmerallt känner jag mig tveksam till främst för hennes "gullande" med Snurris igår före uppdateringen. Ond som försöker neutralisera att hon varit med och röstat ut en god? Jag är inte helt beredd att köpa GAs förklaring, men för övrigt har jag inget som gör att hon "känns" ond. Sedan är det då Paddan, vars röst på en helt ny spelare i det läget får mig att reagera. Jag har skrivit om det ovan. Men på något sätt är det väl så att då kommer en misstanke mot Lena med i den teorin. Att Paddans röst är en del i ett samspel mellan de två.

Notera - wall of text. Och jag är sen.
Jag har aldrig någonsin varit med i en ulvlek. Däremot läst de flesta iaf sedan i vintras. Därmed ställde jag helt enkelt upp mina funderingar så som jag minns att många gjort, helt enkelt för att det är så jag trodde man gjorde. Men jag verkar ändå ha missat någon basal detalj, dvs att det sker först längre in i leken. Eller har jag missförstått fullständigt?

Det här var klurigare än vad jag hade trott.:banghead:
 
bumpo – känns som hon spelade väldigt mycket på sin förvirring igår. Röstade tidigt (först), på Habina med motiveringen att Habina kanske försöker luras genom att inte känna till demonen. Rösten känns rimlig i det läget tycker jag.

Hjartagna – får inget grepp om alls. Noterade att Myrten tyckte det var skumt att hålla någon åt det goda hållet redan (och dessutom just Break). Jag tycker inte det är så konstigt faktiskt, Hjartagna är ny och försöker få ner sina tankar om deltagarna, men det blir kanske lite väl mycket ”känsla” hit och dit. Sen tycker jag det är individuellt det där med när spelare skriver "åt goda hållet" och liknande. En del gör det tidigt och andra är återhållsamma med sånt.
 
Vilka menar du då? Hjartagna, Break, du och GA?
Jo det är en svaghet i teorin, många goda råkar ju av misstag rösta på onda, men de onda har fördelen att veta vilka som är goda och rent statistiskt så röstar folk bara på ett fåtal i spelet och följer gärna drevet åtminstone lite. En röst på någon god kan dra uppmärksamheten från onda. Det var väl en 7 totalt på mm och snurris som lynchades. Det är en högoddsare men jag har knappt tid att läsa tråden, hoppas få tid med en bättre teori.
 
Extrauppdatering!

Det är något som låter, vad är det här? Huset skakar, ruttorna skallrar och alla kryper ihop tillsammans! Inte en zombie den här gången - en drake! Eller anden av en drake i alla fall, som likt en demon bosätter sig i en av de goda deltagarna.

Draken, eller wingman, kan en gång under lekens gång få två deltagare att falla för varandra. De kommer då att bli ett kärlekspar, få veta om varandras roller och får inte prata utanför leken. I det fallet det är en tvilling eller en ulv som blir en av kärleksparet får denna INTE berätta för sin tvilling/övriga ulvar att den blivit kär. Draken arbetar när som helst och är inte knuten till deadlines.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 360
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp