Det kan ju löna sig att kolla om jag verkligen är död innan ni gräver ner mig
Btw, fy för att bli levande begravd
Förlåt, nästa gång ska jag kolla bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju löna sig att kolla om jag verkligen är död innan ni gräver ner mig
Btw, fy för att bli levande begravd
Ärrghjhj! LL har missförstått, jägaren är en god roll. Gör om och gör rätt!
Spontant delar jag @Niyamas fundering om @Paddingtons röst. I det läget rösten kom hade väl ingen mer än två röster? Det är vanligt att man är försiktig med att rösta på nya i allra första DL. Naturligtvis med undantag av i de fall de gjort något riktigt skumt. Ärligt talat får dock Paddsns röst mig att fundera över @LenaH också. Skulle Paddan lägga en röst på en ny spelare i det läget (skillnad om någon haft stor majoritet) för att inte ta ställning som Lena själv skriver? Hade det i så fall inte varit säkrare att rösta på någon av de erfarna spelare som sällan ryker i första lynch, ja sällan lynchas över huvud taget? Men - om de diskuterar rösten i lyan ställs allt i annan dager.
Blir kvar längre i Stockholm ikväll så jag måste eventuellt rösta tidigare och från mobilen. Det kan hända att jag lägger en säkerhetsröst redan vid 17-tiden för att vara säker på att ha röstat men kunna ändra om jag har möjlighet och tycker det behövs.
Det betyder mest att jag haft ont om tid att leka och inte ser det bättre ut i kväll, fastnade en timme i tåg och busskaos och den timmen hade jag egentligen inte till övers.Lobelia – nu när jag går igenom Lobelias inlägg reagerar jag även på hennes röst, på Snurris med motiveringen att Snurris brukar snurra till det mer som god än som ond, och nu har hon känts klar och redig. Jag tycker Snurris kändes snurrig som i de senaste lekarna, så jag håller inte med. Känns som att Lobelia håller lite lägre profil denna lek, det inte vad det betyder dock.
Det betyder mest att jag haft ont om tid att leka och inte ser det bättre ut i kväll, fastnade en timme i tåg och busskaos och den timmen hade jag egentligen inte till övers.
Angående Snurris är det så jag upplev det, helt subjektivt, och det har inte varit mycket att gå på så en väldigt svag teori som med facit i hand inte var så lyckad.
Det där har väl inte jag skrivit
Sorry, sitter på bussen, blev fel med citaten.Det där har väl inte jag skrivit
Det betyder mest att jag haft ont om tid att leka och inte ser det bättre ut i kväll, fastnade en timme i tåg och busskaos och den timmen hade jag egentligen inte till övers.
Angående Snurris är det så jag upplev det, helt subjektivt, och det har inte varit mycket att gå på så en väldigt svag teori som med facit i hand inte var så lyckad.
Nä, det var jag
Jag måste släna iväg en teori lita hastigt här, förhoppningsvis får jag lite mer tid senare. Min. Teori bygger helt på röstningsanalys. Habina och bumbo är blan de första att få röster, det är logiskt om onda vill styra ifrån att de själv eller andra onda får för många röster, men lite diskret och det lyckades med MM och Cirkus, givetvis med godas hjälp.
Min teori är att någon av Habina och Bumpo är onda, eventuellt båda men @bumpo får jag inget grepp på alls så jag väljer henne.
Lobelia röstar på Bumbo
Jag har aldrig någonsin varit med i en ulvlek. Däremot läst de flesta iaf sedan i vintras. Därmed ställde jag helt enkelt upp mina funderingar så som jag minns att många gjort, helt enkelt för att det är så jag trodde man gjorde. Men jag verkar ändå ha missat någon basal detalj, dvs att det sker först längre in i leken. Eller har jag missförstått fullständigt?Ojoj, det här med att spela med vänsterhanden passar verkligen inte mig. Jag behöver läsa leken sådär 300 ggr och verkligen analysera röstningen för att kunna känna att jag förhoppningsvis får koll. Smet snabbt in på jobbdatorn för att i alla fall slippa vara frustrerad på telefonen.
Som jag skrev kommer jag att stanna här (i Stockholm) längre idag och tänker därför avlägga en säkerhetsröst. Men på vem. Jag känner att jag har absolut ingen koll på (och nu orkar jag inte tagga och kolla stavningar - sorry):
Break, Niyama - den förstnämnda känns neutral. Jag reagerar inte på något direkt. Niyama har jag ännu inte sett något jag tycker är konstigt ifrån. Hon känns faktiskt god, men... (behöver jag fullfölja meningen?). Sasse/MM2 - ungefär samma som Break och det gäller även Jfrelin. Den sistnämnda tror jag antingen jag aldrig spelat med eller så var det länge sedan. Ingen koll på spelstil, men jag har inte reagerat direkt på något. Å andra sidan är inte så mycket skrivet. bumpo får jag i nuläget inga direkta ondvibbar av, men inte heller hon har skrivet så mycket. Och jag tycker att hon generellt brukar vara svårläst. Inte heller Lobelia har jag någon koll på i nuläget.
Rörande samtliga ovanstående: avvaktar.
De helt nya Hjartagna, LenaH och grodan21 - grodan har jag verkligen ingen uppfattning om i nuläget. Lena känns väldigt lugn och cool. Nästan så att jag tänker att hon är lite för lugn och cool. Men å andra sidan vet jag att någon sagt detsamma om mig. Fast jag själv tycker jag är nipprig som i lekarna. Och om det är lugn och cool på riktigt - innebär det ju inte per automatik ond. Hjartagna reagerar jag på att hon (i #372) börjar flytta spelare åt olika håll. Hur vågar man redan nu ens tänka på en spelare som Break som neutral mot god? Och vad är det som gör att Lobelia förefaller vara en förvirrad god? Det tycker jag är märkligt. Det kan vara att plocka upp uttryck (vilket Hjartagna antyder själv), men det känns ändå tidigt. Men är det ett tecken på ondska?
Om ovanstående: lite reaktion på Lena och Hjartagna, vet inget om grodan. Fast förresten, blev det klart igår vad hon menade med att Habina ville förvirra? Hon röstade väl sedan på Habina? (Som ni märker har jag inte tid att gå tillbaka och kolla, men jag lyfter frågan om någon annan finner den intressant.)
Habina reagerade jag som sagt på att hon först läste ikapp och inte skrev något alls om individuella spelare. Sedan kom teorierna. Jag vet inte, tycker att det finns en del frågetecken. T ex tycker inte jag att Niyama snurrade in sig på tvillingarna. glömmerallt känner jag mig tveksam till främst för hennes "gullande" med Snurris igår före uppdateringen. Ond som försöker neutralisera att hon varit med och röstat ut en god? Jag är inte helt beredd att köpa GAs förklaring, men för övrigt har jag inget som gör att hon "känns" ond. Sedan är det då Paddan, vars röst på en helt ny spelare i det läget får mig att reagera. Jag har skrivit om det ovan. Men på något sätt är det väl så att då kommer en misstanke mot Lena med i den teorin. Att Paddans röst är en del i ett samspel mellan de två.
Notera - wall of text. Och jag är sen.
Jo det är en svaghet i teorin, många goda råkar ju av misstag rösta på onda, men de onda har fördelen att veta vilka som är goda och rent statistiskt så röstar folk bara på ett fåtal i spelet och följer gärna drevet åtminstone lite. En röst på någon god kan dra uppmärksamheten från onda. Det var väl en 7 totalt på mm och snurris som lynchades. Det är en högoddsare men jag har knappt tid att läsa tråden, hoppas få tid med en bättre teori.Vilka menar du då? Hjartagna, Break, du och GA?