Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jfrelin – dålig känsla av hennes röst på Bumpo igår. Väldigt lätt. Jag ser inte ens att Bumpo har misstänkt Sasse, annat än i skämt?! Svårt att veta om Jfrelin har tidsbrist eller om hon är en ulv som har väldigt svårt att få ihop det. Kommer med en intressant notering om LenaH i inlägg #382.

Matmissbrukaren – behöver se mer av nya MM. Sasses röst på Bumpo igår tycker jag är skum av samma anledning som Jfrelins. Vet inte om den säger något dock eller om den faktiskt berodde på trötthet.

Har fem spelare kvar att gå igenom men vet ärligt talat inte om jag kommer hinna alla... får sikta in mig på de som sticker ut lite. Nu måste jag diska och duscha.
 
Habina inleder med frågan om demonen. Som jag sagt tidigare vet jag inte riktigt vad jag ska tro om det, mest för att Habina alltid känns ulvig. Sen är ju frågan om hon är så slipad som ulv att hon avsiktligt skulle ställa en sådan fråga för att förvirra. Habina röstar sen själv på Paddington eftersom hon varit mest osynlig hittills. Det i sig är väl kanske en acceptabel motivering första dagen, men lite lustigt agerat av Habina ändå. Hon hade ju en hel del spelare som misstänkt henne och hon kunnat misstänka bara därför, så en sådan där nödmotivering tycker jag kanske inte skulle behövts.

Bumpo röstar först av alla på Habina. Det går nog inte att säga så mycket om den rösten, eftersom det var första, Bumpo var tvungen att rösta tidigt och Habinas uttalande var nästan bokstavligen det enda som hade hänt

Sasse/MM
och Jfrelin röstar båda på Bumpo eftersom hon ändrar sig från Sasse till Habina när hon ska rösta. Märkligt tycker jag, och ser när jag läser igen om att LenaH reagerat på detta innan. Bumpos ”misstanke” mot Sasse/MM tolkade jag mest som frustration och ett skämt.. Att Sasse/MM väljer att rösta så såhär första dagen kanske jag kan köpa även om det borde funnits bättre motiveringar att ta till. Men Jfrelins röst tycker jag är lite märklig.

Paddington rörstar med en ganska konstig motivering på LenaH. Det hade ju hänt en hel del under dagen som kunde leda till en röst med något annat än skämtandet i början som motiv. Det kan ju bara vara dåligt med tid, men ändå lite konstigt.

Jag begriper mig inte riktigt på Myrtens resonemang om Paddingtons röst på LenaH. Eller rättare sagt jag förstår inte riktigt vad i det som också fick LenaH misstänkt? Eller så var det jag som missförstod. Annars har jag inte reagerat jättemycket på Myrten. Men jag tycket hon drar på lite väl stora växlar mot Hjartagna och det här med att försöka placera spelare tidigt. Hjartagna är som sagt helt ny och det är ju inte jättekonstigt att man inte har känsla för när man ”kan” göra sådana uttalanden utan att folk reagerar.

Sasse (Matmissbrukaren) kommer tillbaka in i spelet och påstår att hon måste läsa igenom vad Sasse har skrivit innan hon kan uttala sig. Lite märkligt påstående. Hon vet ju vilket roll hon har nu och det blir ju stört omöjligt att spela vidare på Sasses misstankar utan att ha Sasse bredvid sig så att säga. Undar lite vad Matmissbrukaren var rädd för att skriva. Samtidigt vet jag inte om det skulle vara direkt ulvigt att säga så, snarare otroligt konstigt att skriva ut som ulv.

Lobelia röstar på Bumbo dag 2 och kommer med en i mina ögon otroligt märklig teori till detta. ”Habina och bumbo är blan de första att få röster, det är logiskt om onda vill styra ifrån att de själv eller andra onda får för många röster, men lite diskret och det lyckades med MM och Cirkus, givetvis med godas hjälp”

Konstigt 1: Antagandet att de första (eller någon av dem) som får röster är onda. Varför i skulle de vara det bara därför. I princip det enda man kan gå på i det läget efter två röster är ju statistik och ur den synvinkeln är det ju mindre troligt att efter två röster har man träffat 50 eller 100 % ulvar.
Konstigt 2: Antagandet att de andra onda sen kommer och försöker ”styra” bort rösterna från sina kompisar. Dels eftersom jag inte tror att ulvkompisar skulle oroa sig så mycket för tidiga uddaröster första dagen så att en ”aktion” var nödvändig. Och dels eftersom Lobelia själv är den som är det första som jämnar till det så att inte bara Bumpo och Habina har två röster.
Konstigt 3: Att hon på något sätt får in Cirkus i det hela. Man kan väl ändå inte säga att Cirkus dog med de godas hjälp?
 
@Breaktown Håller helt med i resonemanget om @Lobelia och vill lägga till

Konstigt 4: Hon nämner inte Snurrfian som var den som blev utröstad. Hon är väl endå relevant i sammanhanget då hon både tillhörde de första att få röster och dessutom var den rök ur leken?
 
@Myrten Jag håller på och skriver för fullt. Men jag måste avbryta hela tiden då jag tydligen måste jobba också. ;) Tror inte vi har lekt ihop tidigare, det är så jag gör de flesta dagar. :)

Men alltså vad, har inte du lekt rätt mycket ihop med Myrten?Eller ja det vet väl deu bättre än mig men det kändes skumt. Är du säker liksom, Du har ju varit med och lekt länge?

Inte för att det spelar någon roll men det känns lite skumt det här. O_o :cautious:
 
Jag får gråa hår av det här. Jag har läst och läst om leken ungefär 8453512684562845 gånger. Jag blir inte klokare på någon. Eller något.

Matmissbrukarens kommentar om att hon behöver läsa om sasses inlägg känns konstigt som flera andra säger. Hon vet ju vilken roll hon har i sin nya skepnad. Hur hon tänker behöver ju faktiskt inte ha något med vad sasse tänkt. Eller?

Niyama känns som vanligt väldigt svårläst. Hon frågar och ifrågasätter det hon funderar och reagerar på. Som hon alltid gör oavsett roll. Säger varken bu eller bä om hennes roll. Hon är en av de spelare som jag absolut inte kan hitta sprickor i rustningen på.

Myrten har kommit med en wall of text. Mycket tankar och så som jag också haft men inte kunnat formulera. Vilket är skrämmande för hon brukar kunna lura upp mig på läktaren för att köpa korv. Men jag tycker nog att hon känns ärlig än så länge. Men åt det goda hållet? Aldrig!!!

Paddington känns... Vag. Hon skriver inlägg och märks så sett men hon märks ändå inte. Som sagt. Vag.

Breaktown har jag inte sett alls. Det är otäckt och jag vet att jag borde åtminstone ha läst inlägg av henne men jag kan inte komma på något enda...

Lobelia röstar på mig med en fruktansvärt konstig motivering. Jag förstår verkligen inte hur hon tänker där. Det känns verkligen inte som om hon letar onda. Alls. Visst, hon har nämnt tidsbrist men det ger fortfarande inget stöd för rösten som är väldigt konstig (och tunn) alldeles oavsett att den hamnade på mig.

LenaH, hjartagna och grodan21 känns som förvirrade nya spelare. Någon av dem kan vara ond men sannolikheten att de är det alla tre känns sådär.

Jfrelin känns också vag.
 
@Breaktown - hur definiera du "stora växlar"? Jag skriver att jag reagerar på @Hjartagna. Är det stora växlar?

Nja lite mer skrev du ;)

Det var framför allt detta jag menade med stora växlar "Hur vågar man redan nu ens tänka på en spelare som Break som neutral mot god? Och vad är det som gör att Lobelia förefaller vara en förvirrad god? Det tycker jag är märkligt." Jag tyckte det var lite dramatiska uttryck och stora växlar mot någon som för första gången någonsin ska rada upp sina misstankar.

Sen är jag medveten om att du också skrev att du inte är säkert på att det är ulvigt. Och jag vet inte om jag tycker att din reaktion är direkt ulvig heller.
 
13 deltagare kvar, varav 4 bör vara onda varav en demon = det står nu 8 - 5. Tänker jag rätt då?

Jag är helt med på din räkning men jag tycker det blir lite konstigt att utrycka det som 8-5 för om det är 4 0nda från början så kan det inte bli mer än 4 onda eftersom ingen blir förvandlad förrän demonen dör.

Vore ju väldigt konstigt om det inte är 9-4 med tanke på hur rollistan är skriven.
 
Glömmerallt och Niyama har förresten helt gått mig förbi, i bemärkelsen att jag inte har reagerat på dem. Vilket i sig får mig att höja ögonbrynen. Inte för att just de är spelare jag brukar reagera på, men för att de är spelare man inte borde låta slippa undan radarn..
 
Jag är helt med på din räkning men jag tycker det blir lite konstigt att utrycka det som 8-5 för om det är 4 0nda från början så kan det inte bli mer än 4 onda eftersom ingen blir förvandlad förrän demonen dör.

Vore ju väldigt konstigt om det inte är 9-4 med tanke på hur rollistan är skriven.

Fast för att goda ska kunna vinna krävs det ju att demonen dör och ingen är skyddad mot omvandling. Medan onda kan vinna utan att demonen är omvandlad.
 
glömmerallt. Är hängig och känns eh… Hängig? Noll koll… Röstar på goda snurrfian för att Snurrfian ogillar att Myrten lade en röst på henne. Say what? Hänger inte riktigt med där…
.

Fast nä det var inte därför jag röstade på snurrfian, se mina förklaringar, Det var liksom varför hon ogillade myrtens röst som var grejen.


Min Fetning

Det här är det jag reagera mest på, att rösta mindre än en timme förre deadline och när hon dessutom har datorkrångel är väl inte så snabbt

Glömmerallt röstar på snurrfian

Har lite trassel med att buke segar men fick i väg rösten i tid i varje fall.

För att förtydliga tycker jag alltså att det var lite märkligt att snurrfian tyckte det var konstigt att Myrten röstade innan alla skrivit mycket, det är ju ganska vanligt att göra och som jag skrev håller jag inte med om att det var snabbt
 
Fast för att goda ska kunna vinna krävs det ju att demonen dör och ingen är skyddad mot omvandling. Medan onda kan vinna utan att demonen är omvandlad.

Ja självklart där är vi helt överens men det är rätt relevant att de inte kan bli fler än 4 onda(förutsatt att det är det från början då men allt talar ju för det), Om det vore 8-5 nu och vi skulle rösta fel idag så skulle ju morgondagens röstning kunna bli avgörande t.ex.
 
Nja lite mer skrev du ;)

Det var framför allt detta jag menade med stora växlar "Hur vågar man redan nu ens tänka på en spelare som Break som neutral mot god? Och vad är det som gör att Lobelia förefaller vara en förvirrad god? Det tycker jag är märkligt." Jag tyckte det var lite dramatiska uttryck och stora växlar mot någon som för första gången någonsin ska rada upp sina misstankar.

Sen är jag medveten om att du också skrev att du inte är säkert på att det är ulvigt. Och jag vet inte om jag tycker att din reaktion är direkt ulvig heller.

Och sammanfattningen blev:

"Om ovanstående: lite reaktion på Lena och Hjartagna, vet inget om grodan."

Jag tycker nog din tolkning av vad jag har skrivit är stora växlar. (Ja, här ska det vara en smiley MEN...)

För övrigt hade jag tänkt försöka gå igenom leken igen, men tåget kör i snigelfart och täckningen svajar så jag vet inte om det går. Nedriven kontaktledning, SUCK!
 
Fast ang det matmissbrukaren skriver om att läsa sasses inlägg. Vill hon antagligen dra iväg oss på ännu mera villovägar.
 
Och sammanfattningen blev:

"Om ovanstående: lite reaktion på Lena och Hjartagna, vet inget om grodan."

Jag tycker nog din tolkning av vad jag har skrivit är stora växlar. (Ja, här ska det vara en smiley MEN...)

Jo jag vet det, men det jag försökte förklara var att jag inte tyckte det var din misstankegrad som var de "stora växlarna", utan hur du skrev om hennes agerande.

Om du tycker att skriva "drar på stora växlar" är att dra på stora växlar, ja då är vi nog inne i någon sorts evighetskarusell :D
 
Fast ang det matmissbrukaren skriver om att läsa sasses inlägg. Vill hon antagligen dra iväg oss på ännu mera villovägar.
Nu har jag som sagt lite struligt uppkoppling och kan inte gå igenom som jag skulle vilja, så jag frågar: Vad menar du med "ännu mer villovägar"?
 
Fast ang det matmissbrukaren skriver om att läsa sasses inlägg. Vill hon antagligen dra iväg oss på ännu mera villovägar.

Varför skulle jag vilja det? Vad har jag för anledning till det och vad är det jag vill dra bort era blickar från?

förstår inte alls hur du resonerar.
 
Och jag kan inte annat än att hålla med om att cirkus problem med att rösta igår gör att man blir misstänksam.

Er andra känner jag inte att jag har så mycket att ta på ännu.
 
Snabb fråga från nybörjarhörnet:

MM var ju siare i sin förra skepnad, har hon då hunnit sia någon innan hon blev skjuten? Eller snarare - har hon fått svar på den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 360
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp